Aa
تاریخ : چهارشنبه 13 ارديبهشت 1396
کد 980

نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان مراغه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی، دکتر علی جنتی، رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه، تعامل همه دستگاه های اجرایی را برای تحقق اهداف سلامت و امنیت غذایی شهرستان حیاتی دانست.
به گزارش روابط عمومی، دکتر علی جنتی، رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه، تعامل همه دستگاه های اجرایی را برای تحقق اهداف سلامت و امنیت غذایی شهرستان حیاتی دانست.
وی افزود: همکاری دستگاه های اجرایی، نظارتی و خدمات رسان در زمینه تامین سلامت و امنیت غذائی به ویژه در زمینه جمع آوری قلیان و دخانیات از واحدهای صنفی توزیع کننده و تهیه کننده مواد غذائی ضروری و حیاتی است.
دکتر علی جنتی افزود: برخورد با دستفروشان، تهیه و توزیع کنندگان مواد لبنی و عرضه این مواد در بسته بندی های غیرمجاز به جز ظروف یکبار مصرف با همکاری اتاق اصناف، اماکن عمومی نیروی انتظامی و بهداشت محیط انجام خواهد شد.
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه نیز با تاکید بر لزوم اقدام مناسب در زمینه ساماندهی شبکه جمع آوری فاضلاب در برخی از مناطق حاشیه شهر گفت: با وجود اقدامات مناسب انجام شده توسط شرکت آب و فاضلاب در سال های اخیر، وضعیت دفع فاضلاب در این مناطق مناسب نیست.
دکتر احمد مجتهدی افزود: در روستاهای این شهرستان نیز جاری شدن فاضلاب در رودخانه ها و دفع نامناسب آن در معابر عمومی، سلامت جامعه را تهدید کرده و این امر نیازمند بکارگیری تمهیدات لازم حتی به صورت دفع سنتی از طریق چاه است.
وی با اشاره به روند جمع آوری قلیان ها از رستوارن ها و غذاخوری های شهری ادامه داد: در سال گذشته با همکاری نیروی انتظامی و دادستانی، حدود 50 واحد متخلف در این زمینه لغو پروانه شده است.
وی اضافه کرد: با همکاری واحد بهداشت محیط از این پس با مراکز تهیه غیربهداشتی مواد لبنی که 90 درصد آنها در روستاها انجام می شود برخورد خواهد شد.
در بخش دیگری از این نشست، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار مراغه نیز ضمن تاکید بر لزوم اجرایی شدن مصوبات کارگروه سلامت و امنیت غذائی گفت: توجه به سلامت جامعه از اولویت های دستگاه های اجرایی و نهادها متولی امر بهداشت است و با متخلفان در این زمینه برخورد شود.
وی همچنین به ساماندهی میادین دواب در شهر خداجو اشاره کرد و گفت: جلسه ای با حضور بخشدار سراجو، دادستانی، شهرداری این شهر و دانشکده علوم پزشکی برگزار شده که امیدوارم به اخذ تصمیمی مناسب بیانجامد.
وی همچنین با اشاره به لزوم جمع آوری قلیان از سفره خانه های سنتی و رستوران های بین راهی، گفت: با تصویب این کارگروه، در ماه های آینده با هرگونه توزیع و عرضه دخانیات و قلیان در رستوران ها و غذاخوری ها به ویژه در مسیر گردشگری علویان برخورد قانونی خواهد شد.
وی افزود: همچنین با تولیدکنندگان غیرمجاز مواد لبنی که در تهیه آن محصولات، موازین بهداشتی و قانونی رعایت نمی شود، برخورد می شود.
 
  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 13 ارديبهشت 1396
  • تعداد بازدید 289
  • واحد ارجاع دهنده روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی مراغه

اخبار

تکمیل و توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی در در حال اجراست

1403/02/09

یکی از ابعاد بسیار مهم توسعه ملی، توسعه و باروری فرهنگ حاکم بر جامعه است

1403/02/08

عملیاتی شدن برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع و ساماندهی نیروی انسانی در مراغه

1403/02/05

دیدار هیأت رئیسه دانشکده علوم پزشکی مراغه با فرمانده سپاه ناحیه مراغه

1403/02/04

از کارشناسان آزمایشگاه های حوزه بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه تجلیل شد

1403/02/03

لیست پذیرفته‌شدگان آزمون مراقب سلامت شرکت تعاونی ۱۲۹۱ مورخ ۲۴ اسفند ماه

1403/02/01

نشست کمیته دانشگاهی هفته سلامت 1403 برگزار شد

1403/01/29

🔸پیام تبریک رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی

1403/01/29

تحصیل ۵۵ دانشجوی پزشکی در مراغه

1403/01/26

پیام تبریک رئیس علوم پزشکی مراغه به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر

1403/01/22

انجام نخستین جراحی نفروکتومی رادیکال در مراغه

1403/01/21

پیشگیری از سقط جنین عمدی از برنامه های اولویت دار نظام سلامت است

1403/01/21

احکام حقوق سال ۱۴۰۳ کارکنان دانشکده صادر شد

1403/01/21

سامانه جدید "پیک" دانشکده علوم پزشکی مراغه بهره برداری شد

1403/01/20

91 درصد نوجوانان مراغه ای طی سال گذشته از خدمات بهداشتی تعریف شده گروه سنی خود بهره مند شدند

1403/01/19