Aa
تاریخ : شنبه 28 فروردين 1395
کد 451

در دومین نشست کمیته راهبردی سلامت سالمندان بر ایجاد زیرساختهای مناسب تاکید شد

توجه به نیاز روحی و محل سکونت سالمندان در ساختمان سازی و شهر سازی ،ایجاد فضای مناسب در حمل و نقل راحت سالمندان و ایجاد خانه امید سالمندان از جمله ی این موارد بود.

توجه به نیاز روحی و محل سکونت سالمندان در ساختمان سازی و شهر سازی ،ایجاد فضای مناسب در حمل و نقل راحت سالمندان و ایجاد خانه امید سالمندان از جمله ی این موارد بود.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، دومین کمیته راهبردی سالمندان با هدف ارتقاء خدمات سلامتی و رفاهی سالمندان شهرستان مراغه و سیاستگذاری و پیگیری مصوبات جلسات قبل ، در سالن پردیس دانشکده علوم پزشکی مراغه تشکیل جلسه داد.

این جلسه با حضور دکتر علی جنتی،سرپرست دانشکده علوم پزشکی مراغه، آقای مسکینی،نماینده فرمانداری ، معاونین بهداشت و درمان دانشکده علوم پزشکی مراغه و  روسای سایر ادارات شهرستان تشکیل شد.

آقای دکتر جنتی ، سرپرست دانشکده علوم پزشکی مراغه ، با اشاره به اهمیت اقدام عملی برای رسیدگی به سالمندان گفت: با توجه به افزایش جمعیت سالمند کشور باید در زیر ساختهای شهری به رفاه حال سالمندان نیز اندیشید.

ایشان افزود: هر سازمان بر حسب جایگاه خود، در رفاه سلامتی و اجتماعی سالمند دارای نقش مهمی است. حوزه بهداشت و درمان نیز در قبال ارائه خدمات به سالمندان وظایف سخت و مهمی دارد که باید انجام دهد.  اما برای تحقق عملی این امر مهم باید همه ادارات شهرستان با ارائه برنامه ریزی عملیاتی در جهت تامین سلامت سالمندان حرکت کنند.

در بخشی از این جلسه، آقای مسکینی،نماینده فرماندار شهرستان ویژه مراغه، ضمن قدردانی از دانشکده علوم پزشکی مراغه بخاطر برنامه ریزی جهت ایجاد هماهنگی بین ادارات با هدف ایجاد زیر ساختهای مناسب برای رفاه سالمندان گفت: در جهت رفاه حال سالمندان عزیز گامهای مهمی برداشته شده و زیر ساختهای خوبی در نظر گرفته شده است اما برای تحقق این هدف باید همکاری ها بین ادارات مسئول افزایش یابد.

دکتر رضائی فر ، معاون درمان، نیز به سیاست وزارت بهداشت در قبال مراقبت از سالمندان اشاره کرد و بیان کرد: وزارت بهداشت با ایجاد طب تخصصی سالمندان در سالهای اخیر گام بسیار مهمی را  برداشته و به زودی شاهد تحول بزرگی در عرصه مراقبت سالمندان خواهیم بود.

گفتنی ست در ابتدای این جلسه،خانم دکتر شتائی، سرپرست گروه سلامت جمعیت و خانواده، به بیان مسائل روز سالمندان پرداختند و هدف از تشکیل این نشست را پیگیری مصوبات جلسه قبل ، بررسی مشکلات سالمندان ، شفاف سازی وظایف تمامی ادارات در قبال سالمندان بر شمردند.

خانم دکتر شتائی گفت:در معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه ، دو برنامه اصلی در جهت ارتقاء خدمات سلامت سالمندان در اولویت قرار دارد که این دو برنامه در قالب شیوه زندگی سالم و مراقبتهای ادغام یافته سالمندان در تمامی مراکز و خانه های بهداشت در حال اجراست.

 ایشان به تشریح نحوه ارائه خدمات در کلیه مراکز و خانه های بهداشت پرداخته و در اشاره به نتایج این مراقبت ها ، به آمار رو به افزایش عوامل خطر تهدید کننده سالمندان اشاره کرد و اظهار کرد: امروزه چاقی ، لاغری ، سابقه شکستگی ها بعد از 40 سال ، دیابت ،  کم تحرکی ، بیماریهایی نظیر فشار خون و دیابت به عنوان عوامل تهدید کننده زندگی سالمندان مد نظر است و 53% سالمندان طبق آخرین آمارها و تحلیل ها در معرض این عوامل خطر قرار دارند و تغییر سبک زندگی در جوامع شهری بر میزان بروز بیماریها ی سالمندان افزوده است.


  • نوشته شده
  • در شنبه 28 فروردين 1395
  • تعداد بازدید 529
  • واحد ارجاع دهنده

اخبار

برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع آسیب های تک فرزندی و بی فرزندی

1403/04/13

از کارشناسان فعال دانشکده علوم پزشکی در حوزه جوانی جمعیت تجلیل شد

1403/04/13

اسامی پذیرفته شدگان اصلی و ذخیره آزمون پذیرش بهورزی مورخ1402/12/25

1403/04/11

تجهیز آزمایشگاه مرکزی مراغه به دستگاه‌های پیشرفته

1403/04/07

حضور معاون توسعه دانشکده به همراه معاون توسعه وزارت بهداشت در سازمان برنامه بودجه کشور

1403/04/06

فرزند سیزدهم مرد ۷۱ ساله اهل هشترود متولد شد

1403/04/02

تمجید ارزیابان بین المللی از برنامه شهر سالم و ایمن مراغه

1403/03/27

فراخوان دعوت به همکاری:

1403/03/26

برگزاری دوره آموزشی آشنایی با سامانه TTAC

1403/03/26

اطلاعیه زمان بندی مصاحبه  پذیرفته شدگان آزمون پذیرش بهورزی مورخه 1402/12/25

1403/03/23

دانشکده علوم پزشکی مراغه رتبه 12 کارنامه جوانی جمعیت را بین 63 دانشگاه/دانشکده کشور کسب کرد

1403/03/21

پنج ماموریت اورژانس مراغه در سال گذشته با انتقال هوایی بوده است

1403/03/17

نامگذاری مرکز جامع خدمات سلامت دانشکده به نام شهید رحمتی

1403/03/16

معاون وزیر: دریافتی دستیاران پزشکی در دولت سیزدهم هشت برابر شد

1403/03/08

افتتاح ۲ طرح حوزه سلامت مراغه با حضور معاون وزیر بهداشت

1403/03/08