Aa
تاریخ : دوشنبه 22 آذر 1400
کد 2439

همزمان با هفته پرستار؛

پرستاران نمونه کشوری و شهرستانی دانشکده علوم پزشکی مراغه تجلیل شدند

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه با اشاره به اینکه در کشور کمبود پرستار وجود دارد و بار این کمبود به دوش پرستاران شاغل گذاشته می‌شود؛ گفت: باید کمبود پرستار جبران و حقوق عادلانه‌ای به آنها پرداخت شود.
به گزارش روابط عمومی ، آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی روز یکشنبه در آیین تجلیل پرستاران نمونه این شهرستان با بیان اینکه پرستاران ما در ۲ سال اخیر خوش درخشیده‌اند، اظهار داشت: نقش پرستاران و پزشکان دلسوز کشورمان در تقویت روحیه بیماران حتی از اطرافیان و خانواده افراد بستری نیز تاثیرگذارتر است.
 
وی با تاکید بر اینکه عبادت تنها در نماز و روزه خلاصه نمی‌شود، بیان کرد: خدمت به بیماران و رفتار مناسب با آنان نیز عبادت محسوب می‌شود.
 
وی پرستاران را انسان‌هایی ایثارگر خواند و اظهار داشت: ۷۶ پرستار کشور طی دوران شیوع کرونا شهید شدند و در مواردی برخی از آنان به دلیل حجم بالای کار در بیمارستان و حفط سلامت خانواده خود بیش از ۴۰ روز به خانه نرفتند.
 
امام جمعه مراغه خاطرنشان کرد: پرستاران نه تنها مراقبت از جسم بیماران را عهده‌دار هستند بلکه در تقویت روحی و مراقبت از روان آنان نیز نقش اساسی ایفا می‌کنند.
 
پرستاران ما از حضرت زینب(س) الگو گرفتند
 
معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه نیز در این آیین بیان کرد: پرستاران ما نقش حضرت زینب(س) در کربلا و روز عاشورا را طی دوران شیوع کرونا ایفا کردند و امروز باید مورد توجه قرار گیرند.
 
سیدعلی موسوی رفع مشکلات پرستاران در طول سال و نه فقط در روزهای مصادف با روز پرستار را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: پرستاران در ۲ برهه حساس شامل دفاع مقدس و دوران کرونا ایثارگری کردند و با کمترین امکانات و تلاش‌های شبانه‌روزی خوش درخشیدند.
 
وی افزود: بر همین اساس انتظار می‌رود تا تعرفه‌گذاری کارانه‌های پرستاران اجرایی شود و آنان در بودجه سال آینده به حق و حقوق خود برسند.
 
اشتغال ۴۵۰ پرستار در بخش درمان دانشکده علوم پزشکی مراغه
 
رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: ۴۵۰ پرستار بخش درمان این دانشکده طی دوران کرونا سخت‌ترین شرایط کاری را تحمل کرده و با کار و تلاش جهادی در مسیر صیانت از سلامت جامعه حرکت کردند.
 
دکتر اصغر تنومند به دلسوزی پرستاران و تلاش شبانه‌روزی آنان اشاره و بیان کرد: پرستاران دلسوز این شهرستان حتی در برخی از موارد به بیماران شهرستان‌های همجوار نیز خدمات درمانی ارائه کردند.
 
در این آیین از ۲۵ پرستار نمونه دانشکده علوم پزشکی مراغه، ۱۰ پرستار نمونه کشوری و «علی داوری» به دلیل پرستار بودن خود و همسرش تجلیل شد.
 
هاجر مستردی، محمدرضا علایی، مریم خدامحمدی، زهرا ملک‌پور، رقیه چابکپور، لیلا هاشمی، مهدیه افتحی، مینا برجسته، هاجر نویدپور، علی داوری، فرح محمدی، لاله فدایی‌وش و الهام قربانیان از جمله پرستاران نمونه این دانشکده بودند که مورد تجلیل قرار گرفتند.
 
همچنین در این آیین از فاطمه فرجی سعیدآباد، ژیلا نائبی، مریم رضایی، سارا الفت‌پور، مینا اصل تقویمی، ابراهیم علی افسری، شراره احمدزاده، اکرم کاظمی، لیلا خدایارپور، بهزاد احمدیان درخش، لیلا شکارچی‌زاده و عصمت خداپرست نیز در ردیف پرستاران نمونه دانشکده علوم پزشکی مراغه تجلیل شد.
 
لیلا پورسلطانی، اکرم پریشانی، مرجان امامقلی افتخاریان، لیلا عبدالکریم‌وند، رقیه امیرپور، پروین نجف محمدی، نازیلا نوین، فرحناز قنبرپور، ایوب رضوی و حامد یوسفی نیز در این آیین به عنوان پرستاران نمونه کشوری مورد قدردانی قرار گرفتند.
 
  • نوشته شده
  • در دوشنبه 22 آذر 1400
  • تعداد بازدید 219

اخبار

پیام تسلیت رئیس دانشکده به مناسبت شهادت رئیس جمهور مردمی

1403/02/31

ارتقاء رتبه علمی عضو هیات علمی گروه بهداشت محیط دانشکده به دانشیاری

1403/02/30

جلسه هم اندیشی و پیگیری مسائل بیمارستان سینا برگزار شد

1403/02/30

ارتقاء رتبه علمی عضو هیات علمی گروه پیش بالینی دانشکده به دانشیاری

1403/02/30

اسامی پذیرفته شدگان آزمون پذیرش بهورزی مورخ۱۴۰۲/۱۲/۲۵

1403/02/29

افزایش موالید بین مادران بالای ۳۵ سال مراغه

1403/02/28

احداث بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی مراغه معطل تملک زمین مجاور است

1403/02/28

برگزاری سومین جلسه دوره آموزشی تربیت رابط مربی از بین رابطین منتخب مراکز و پایگاههای شهری شهرستان مراغه

1403/02/27

کمیته هماهنگی اعزام زائرین حج تمتع 1403 برگزار شد

1403/02/26

حضور سرزده فرماندار مراغه در بین دانشجویان دانشکده علوم پزشکی مراغه

1403/02/26

ارائه خدمات دندانپزشکی رایگان و سیار در مدارس به مناسبت هفته سلامت سال 1403

1403/02/25

اطلاعیه پذیرفته شدگان آزمون بکارگیری نیروی شرکتی کارشناس مراقب سلامت مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۴جهت تشکیل پرونده گزینشی

1403/02/23

اولین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت سال ۱۴۰۳ دانشکده برگزار شد

1403/02/22

همایش خیرین عرصه سلامت شهرستان مراغه برگزار شد

1403/02/22

تجلیل از ماماهای دانشکده علوم پزشکی مراغه در روز جهانی ماما

1403/02/16