Aa
تاریخ : سه شنبه 31 فروردين 1400
کد 2324

رئیس دانشکده علوم پزشکی: تعداد بیماران کرونایی بدحال در مراغه رو به افزایش است

به گزارش روابط عمومی، رئیس دانشکده در مصاحبه با ایرنا-مراغه با اشاره به افزایش روزافزون تعداد بیماران کرونایی بدحال، گفت: ۱۲۷ بیمار کرونایی در بیمارستان امیرالمومنین(ع) مراغه بستری هستند که از این تعداد ۲۱ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند و وضعیت هفت نفر از آنان وخیم است.
دکتر اصغر تنومند در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا به روند افزایشی تعداد بستری‌ها در مراغه اشاره کرد و اظهار داشت: تقریبا ظرفیت بخش‌های بیمارستان امیرالمومنین(ع) تکمیل شده و هر لحظه به تعداد بیماران بدحال و مبتلا به کووید ۱۹ افزوده می‌شود.
 
 وی با ابراز نگرانی از وضعیت افزایش آمار بیماران شناسایی، بستری و فوتی کووید ۱۹ در شهرستان، بیان کرد: پیش‌بینی‌های لازم برای پذیرش بیماران در سایر بیمارستان‌های شهرستان انجام شده و علاوه بر ۱۶۰ تخت بیمارستان امیرالمومنین(ع)، ۶۰ تخت در بیمارستان سینا و ۳۰ تخت در بیمارستان شهید دکتربهشتی در نظر گرفته شده است.
 
 وی با اشاره به هشدارهای ستاد مقابله با کرونای شهرستان در ماه‌های پایانی سال گذشته مبنی بر رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی، اضافه کرد: متاسفانه با وجود تمامی هشدارها از چند هفته گذشته شاهد موج چهارم کرونا در کشور و شهرستان مراغه هستیم و با وجود تعطیلی گروه‌های شغلی ۲، سه و چهار همچنان آمار در حال افزایش است.
 
 وی با تاکید بر اینکه پروتکل‌های بهداشتی همچنان به صورت کامل رعایت نمی‌شود، تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است که در روزهای آینده متاسفانه شاهد افزایش مرگ و میر در شهرستان باشیم.
 
رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراغه به ۶۰ درصد رسیده است
 
 رییس دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: پس از اعمال محدودیت‌ها، متوسط رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی بین مردم شهرستان به ۶۰ درصد رسیده است و انتظار می‌رود این درصد با مشارکت مردم افزایش یابد.
 
 دکتر تنومند بیان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی افراد سالم و رعایت قرنطینه از سوی افراد مبتلا مهمترین کمک مردم در این روزها به کادر بهداشت و درمان می‌تواند باشد.
 
 وی همچنین ضمن اشاره به عوامل سه‌گانه‌ای که در کاهش مرگ و میر ناشی از کووید 19 موثر است، اظهار داشت: مبتلایان به کووید 19 باید در قرنطینه بمانند، کسانی که مبتلا نیستند از تجمع‌ها دوری کنند و افرادی که دارای علایم این بیماری هستند، در اسرع وقت به مراکز درمانی مراجعه کنند تا مرگ و میر ناشی از شیوع این ویروس کاهش یابد. 
 
تمام مرخصی‌های کادر بهداشت و درمان مراغه لغو شده است
 
 رییس دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: به دلیل وضعیت نگران‌کننده بیماری کووید ۱۹ در شهرستان، تمامی مرخصی‌های کادر بهداشت و درمان لغو شده است و با صدرصد توان در حال خدمت به بیماران هستیم.
 
 دکتر تنومند بیان کرد: ارایه خدمات به سایر بیماران نیز با بهترین شرایط در حال انجام است و از این‌رو از مردم انتظار همکاری و همراهی در این روزهای حساس را داریم.
 
 وی افزود: متاسفانه با وجود تعطیلی برخی از مشاغل و اماکن همچنان شاهد تجمع‌ها در فضاهای عمومی و رعایت نشدن دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا هستیم.
 
 وی اظهار داشت: با توجه به شناسایی ویروس‌های جهش یافته از جمله ویروس انگلیسی، برگزاری مجالس ترحیم، مذهبی و عروسی و همچنین تجمع در پارک‌ها و بوستان‌ها می‌تواند در این روزها خطرناک باشد.
 
 در حال حاضر تعداد بستری‌های مبتلا به کووید ۱۹ در مراغه از ۲۰ نفر در اول فروردین به بیش از ۱۵۰ نفر در زمان حاضر رسیده است و نگرانی‌هایی از بابت تداوم روند افزایشی ابتلا در بین مسئولان وجود دارد.
 
 
صفحه رسمی دانشکده علوم پزشکی مراغه در اینستاگرام:
https://www.instagram.com/maragheh.ums
 
روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی مراغه
 
@maragheh_health_news
  • نوشته شده
  • در سه شنبه 31 فروردين 1400
  • تعداد بازدید 66

اخبار

بیست و پنجمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد

1403/04/31

اهدای اعضای جوان ۲۰ ساله مراغه ای

1403/04/30

خیر مراغه ای هزینه درمان ۳۵۸ بیمار را پرداخت کرد

1403/04/27

عملیات احداث آزمایشگاه غذا و دارو و بهسازی ساختمان مدیریت غذا و دارو شروع شد

1403/04/23

کارگاه آموزشی قوانین و مقررات استخدامی با حضور کارشناسان حوزه منابع انسانی برگزار شد

1403/04/23

ویزیت رایگان عشایر سهند در شهرستان مراغه

1403/04/20

خودمراقبتی گام اول سلامت است

1403/04/20

فراخوان جذب هیات علمی متعهد خدمت

1403/04/19

برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع آسیب های تک فرزندی و بی فرزندی

1403/04/13

از کارشناسان فعال دانشکده علوم پزشکی در حوزه جوانی جمعیت تجلیل شد

1403/04/13

اسامی پذیرفته شدگان اصلی و ذخیره آزمون پذیرش بهورزی مورخ1402/12/25

1403/04/11

تجهیز آزمایشگاه مرکزی مراغه به دستگاه‌های پیشرفته

1403/04/07

حضور معاون توسعه دانشکده به همراه معاون توسعه وزارت بهداشت در سازمان برنامه بودجه کشور

1403/04/06

فرزند سیزدهم مرد ۷۱ ساله اهل هشترود متولد شد

1403/04/02

تمجید ارزیابان بین المللی از برنامه شهر سالم و ایمن مراغه

1403/03/27