Aa
تاریخ : يکشنبه 15 فروردين 1400
کد 2318

برگزاری کارگاه آموزشی "دانشجو محوری و تقویت تفکر انتقادی" در دانشکده علوم پزشکی مراغه

کارگاه آموزشی "دانشجو محوری و تقویت تفکر انتقادی" در دانشکده علوم پزشکی مراغه توسط مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویی برگزار شد.
به گزارش مفدا مراغه، کارگاه آموزشی " دانشجو محوری و تقویت تفکر انتقادی "  با همکاری کانون سلامت  و با حضور حاجیه شیدایی مسئول مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویی دانشکده علوم پزشکی مراغه به صورت حضوری و مجازی از طریق اینستاگرام مفدا مراغه  برگزار شد.
حاجیه شیدایی در ابتذای ای کارگاه گفت: از اهداف اساسی تعلیم و تربیت در سطح جهانی نیز ایجاد تفکر انتقادی است . بنابراین برای آنکه در آینده افرادی توانمند و دارای آزادی اندیشه و خالق داشته باشیم باید آنها را از همان کودکی پرورش دهیم. بنابراین مدارس باید به جای انتقال معلومات و ایجاد محیط های خشک انضباطی که فقط باز تولید دانش را می طلبد، شرایطی را فراهم کنند تا دانش آموزان در تالش ذهنی برای حل مسائل)تفکر( بتوانند دربارۀ صحت و اعتبار و ارزش اطالعات و استدالل های ارائه شده داوری کرده و حقایق را از عقاید و سفسطه در استدالل را تشخیص دهند تا قادر به گرفتن تصمیم های منطقی)تفکر انتقادی( باشند. به خصوص در عصر حاضر که با انبوهی از اطالعات گمراه کننده، تبلیغات تجاری و ... روبه رو هستیم.
وی افزود : دانشجویان به‌ شیوه‌های مختلفی مطالب درسی را یاد می‌گیرند. روشهای آموزش و تدریس نیز متنوع است. یادگیری دانشجویان در کلاس، در کنار عوامل دیگر، به ‌تطابق بین سبک یادگیری ترجیحی دانشجویان و سبک آموزش استاد بستگی دارد. در روش سنتی آموزش دانشگاهی بیشتر وقت کلاس به‌ سخنرانی استاد و نگاه کردن و گوش دادن دانشجویان می‌گذرد. دانشجویان به‌ تنهایی تکالیف را انجام می‌دهند و کارگروهی تشویق نمی‌شود. در مقابل، در روشهای دانشجو محور تمرکز فعالیتها از آموزشگر به ‌فراگیر منتقل می‌شود؛ به بیان دیگر، در این روشها مسئولیت ساماندهی آنچه باید فراگرفته شود به‌ خود دانشجو واگذار می‌شود. مهم‌ ترین این روشها عبارت‌اند از: یادگیری ‌فعال، که در آن دانشجویان به ‌طور مؤثر درگیر آنچه می‌آموزند می‌شوند، به ‌سؤالات پاسخ می‌دهند، خود سؤالاتی را طرح می‌کنند، وارد بحث می‌شوند و مطالب را توضیح می‌دهند. در یادگیری مشارکتی دانشجویان به ‌صورت گروهی، تحت شرایطی که هم کار گروهی مؤثر و هم مسئولیت فردی ایشان اقناع شود، تکالیف یا پروژه‌ها را انجام می‌دهند. در یادگیری مسئله محور ابتدا مسئله‌ای طرح می‌شود و سپس، دانش و مهارتهای لازم برای حل آن مسئله به ‌تدریج در اختیار دانشجو قرار می‌گیرد. روشهای دانشجو محور نسبت به ‌روش سنتی استاد محور برتری بارزی دارند که در مواردی چون یادگیری سریع‌تر و با ماندگاری بیشتر، درک عمیق‌تر مواد درسی، به‌کارگیری تفکر نقادانه یا مهارتهای مشکل‌گشایی خلاقانه و ایجاد نگرش مثبت به ‌آنچه تدریس می‌شود، قابل مشاهده است.
  • نوشته شده
  • در يکشنبه 15 فروردين 1400
  • ساعت 12
  • توسط ???? ???? روابط عمومی ( پایگاه خبری وب دا)
  • تعداد بازدید 50
  • ویرایش شده
  • در يکشنبه 22 فروردين 1400
  • ساعت 10
  • توسط ???? ???? روابط عمومی ( پایگاه خبری وب دا)
  • واحد ارجاع دهنده روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی مراغه
نظرات شما
captcha refresh

اخبار

سرپرست مدیریت غذا و دارو با مسئولین فنی کارخانجات آرایشی و بهداشتی و عطاری های شهرستان مراغه دیدار کرد

1403/10/02

آیین گرامیداشت ولادت حضرت زهرا (س) و تجلیل از بانوان شاغل در دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد

1403/10/02

قابل توجه داوطلبین شرکت کننده در فراخوان جذب کارشناس سلامت روان

1403/09/20

پیوستن مراغه به شبکه شهرهای سالم نتیجه تلاش جمعی است

1403/09/19

بازدید معاون توسعه دانشکده علوم پزشکی مراغه از پروژه‌های عمرانی و صدور دستورات لازم برای تسریع روند اجرایی

1403/09/13

اطلاع رسانی آغاز واکسیناسیون کشوری شیرخواران 2 ماهه با واکسن روتاویروس از 13 آذر

1403/09/12

چهارمین جلسه ستاد مرکزی هماهنگی جوانی جمعیت دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد

1403/09/12

جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد

1403/09/11

بازدید رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه به همراه معاون بهداشتی از خانه های بهداشت و مراکز جامع سلامت

1403/09/11

كارگاه آموزشي "انگيزش در محل كار" برای 25 مدیر ستادی به همت اداره آموزش و توسعه كاركنان معاونت توسعه دانشكده برگزار شد

1403/09/11

توقیف و امحاء ۱۰ تن مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته در مراغه

1403/09/08

اجرای برنامه عوامل اجتماعی موثر بر سلامت (SDH)درشهرستان مراغه

1403/09/07

دیدار رئیس دانشکده علوم پزشکی و معاون توسعه با مسئولان وزارت بهداشت

1403/09/07

اعزام تیم های ورزشی دانشکده به چهارمین المپیاد کارکنان وزارت بهداشت

1403/09/05

دیدار رئیس دانشکده و معاون توسعه با اعضا موسسه خیریه عمران مراغه

1403/09/01