Aa
تاریخ : چهارشنبه 23 بهمن 1398
کد 2072

به مناسبت چهل و یکمین بهار انقلاب اسلامی و چهلمین روز آسمانی شدن سردار سلیمانی؛

همایش شهادت انقلابی، بصیرت در انتخاب در دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی، این همایش با همکاری بسیج اساتید، بسیج جامعه پزشکی و بسیج کارمندی شهرستان مراغه و با سخنرانی عضو شورای مرکزی بسیج اساتید استان در سالن ولایت دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد.
در ابتدای این همایش رئیس دانشکده علوم پزشکی ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و گرامیداشت یاد سردار دلها شهید سلیمانی گفت: این ایام فرصتی است تا نگاه دوباره ای به انقلاب و دستاوردها و آثار آن داشته باشیم.
 
دکتر تنومند ادامه داد: این اتفاق بزرگ نه تنها به تحولات بنیادی در تمامی جنبه ها بخصوص حوزه فرهنگی باعث شد بلکه مطابق آمار به دستاوردهای بسیار مهم علمی هم کمک کرد.
 
وی اضافه کرد: اگر امروزه به آثار این انقلاب در حوزه های دانشگاهی از جمله تولید فناوری دقت کنیم متوجه خواهیم شد که نتایج بسیار افتخارآمیزی در سایه ی این انقلاب کسب شده است.
 
ایشان ادامه داد: استقلال کشور از لحاظ علمی و عدم نیاز کشور به اعزام دانشجویان به تحصیل در بسیاری از رشته ها در کشورهای دیگر در واقع شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را به معنای واقعی کلمه تعریف کرده است.
 
رئیس دانشکده ادامه داد: در حوزه بهداشت و درمان هم دستاوردهای بسیار درخشانی حاصل شده است که تمامی شاخص های بهداشتی و درمانی موید این هستند. کاهش چشمگیر مرگ و میر مادران باردار، عدم نیاز به پزشکان خارجی از جمله مواردی هستند که نشانگر استقلال کشور در حوزه علوم پزشکی هستند.
 
دکتر تنومند گفت: البته نباید فراموش کرد که این دستاوردها آسان به دست نیامده اند و فهم این نکته حساسیت و سنیگینی وظیفه ما را دو چندان می کند و من امیدوارم نگهبان خوبی برای این ارزش ها باشیم.
 
در بخش دیگری از این نشست رئیس بسیج اساتید شهرستان مراغه با اشاره به رسالت دانشگاهیان در تحقق آرمان های انقلاب در جهت تاسیس تمدن اسلامی نوین گفت: تا زمانی که تفکر عظیم بسیجی در دانشگاهها نهادینه نشود این نقشه راه محقق نخواهد شد.
 
آقای کاظمی مطلق ضمن اشاره به بحث انتخابات و لزوم حساسیت انقلابی به این موضوع ادامه داد: ما باید به سوی ایجاد تغییرات اساسی در فرهنگ انتخاب حرکت کنیم. این تغییر هم باید در بطن جامعه و هم در داوطبین صورت گیرد. در هر دو این بحث ها نقش و حضور دانشگاهیان می تواند بسیار راهگشا باشد.
 
در ادامه این نشست عضو شورای مرکزی بسیج اساتید استان ضمن اشاره به شهادت انقلابی سردار سلیمانی به تبیین نقش این نوع شهادت طلبی و انقلابی گری در رسیدن به آرمان های انقلاب اسلامی و تاسیس تمدن اسلامی نوین پرداخت.
 
دکتر میکائیل  جمال پور گفت: کشور ما در طی این سالها پستی ها و بلندی های زیادی را داشته اسا اما از آنجا که این انقلاب از جایگاه مردمی برخوردار است تاکنون هیچ آسیبی به انقلاب نرسیده است.
 
ایشان افزود: اما در این مسیر آگاهی و هوشیاری بسیار مهم است چرا که دشمن مترصد این است که از کوچکترین اشتباهات ما سوء استفاده کند و کارهای عظیم ما را تحت تاثیر قرار دهد و این وظیفه ماست که کار حفاظت از وجهه انقلاب را بر عهده بگیریم.
 
وی ادامه داد: در این میان حضور و شهادت سردار دلها شهید سلیمانی نه تنها تولید قدرت در منطقه و کشور نمود بلکه باعث توزیع قدرت در این دو عرصه گردید. حضور ایشان باعث شد آمریکایی ها اعتراف کرده اند ایرانی ها جنگ در سایه را خیلی خوب بلد هستند.
 
دکتر میکائیل جمال پور ضمن تبیین انتخابات و راهکارهای انتخاب صحیح گفت: سردار دلها این همه کار عظیم را انجام داد و حالا این بر ماست که با هم یکپارچه شده و با حضور در راهپیمایی و انتخابات راه ارزشمند این شهید والامقام را ادامه دهیم.
 
این همایش با حضور اساتید و کارکنان بسیجی شهرستان مراغه و همچنین اعضای بسیج جامعه پزشکی برگزار شد.
 
 
 
  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 23 بهمن 1398
  • تعداد بازدید 39

اخبار

پیام تسلیت رئیس دانشکده به مناسبت شهادت رئیس جمهور مردمی

1403/02/31

ارتقاء رتبه علمی عضو هیات علمی گروه بهداشت محیط دانشکده به دانشیاری

1403/02/30

جلسه هم اندیشی و پیگیری مسائل بیمارستان سینا برگزار شد

1403/02/30

ارتقاء رتبه علمی عضو هیات علمی گروه پیش بالینی دانشکده به دانشیاری

1403/02/30

اسامی پذیرفته شدگان آزمون پذیرش بهورزی مورخ۱۴۰۲/۱۲/۲۵

1403/02/29

افزایش موالید بین مادران بالای ۳۵ سال مراغه

1403/02/28

احداث بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی مراغه معطل تملک زمین مجاور است

1403/02/28

برگزاری سومین جلسه دوره آموزشی تربیت رابط مربی از بین رابطین منتخب مراکز و پایگاههای شهری شهرستان مراغه

1403/02/27

کمیته هماهنگی اعزام زائرین حج تمتع 1403 برگزار شد

1403/02/26

حضور سرزده فرماندار مراغه در بین دانشجویان دانشکده علوم پزشکی مراغه

1403/02/26

ارائه خدمات دندانپزشکی رایگان و سیار در مدارس به مناسبت هفته سلامت سال 1403

1403/02/25

اطلاعیه پذیرفته شدگان آزمون بکارگیری نیروی شرکتی کارشناس مراقب سلامت مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۴جهت تشکیل پرونده گزینشی

1403/02/23

اولین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت سال ۱۴۰۳ دانشکده برگزار شد

1403/02/22

همایش خیرین عرصه سلامت شهرستان مراغه برگزار شد

1403/02/22

تجلیل از ماماهای دانشکده علوم پزشکی مراغه در روز جهانی ماما

1403/02/16