Aa
تاریخ : شنبه 27 شهريور 1395
کد 664

در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی مطرح شد/انتخاب مراغه به عنوان یکی از هفت شهر برتر ایران در پیشگیری از استعمال دخانیات

دکتر جنتی: همکاری درون سازمانی و برون سازمانی برای تحقق سلامت جامعه نیازمند فرهنگ سازی توسط مردم و مسئولان بوده و این امر لازمه اصلی توسعه سلامت پایدار است.

دکتر جنتی: همکاری درون سازمانی و برون سازمانی برای تحقق سلامت جامعه نیازمند فرهنگ سازی توسط مردم و مسئولان بوده و این امر لازمه اصلی توسعه سلامت پایدار است .

سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه اضافه کرد: تبلیغ سلامت باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود و اطلاع رسانی درست راهگشای بسیاری از مشکلات در حوزه سلامت و بهداشت تلقی شود .

به گزارش روابط عمومی، در کارگروه سلامت و امنیت غذایی مراغه به برخورد با واحدهای متخلف در بخش بهداشت و سلامت غذایی با مشارکت نیروی انتظامی، دادستانی و دانشکده علوم پزشکی این شهرستان اشاره و اعلام شد که مراغه به عنوان یکی از هفت شهر برتر کشور در پیشگیری از استعمال دخانیات و قلیان برگزیده شده است .

ظفر محمدی، فرماندار شهرستان ویژه مراغه، نیز در این نشست گفت: دستگاه های متولی صیانت از بهداشت و سلامت غذایی با اماکن عمومی و واحدهای صنفی متخلف در زمینه فروش و استعمال دخانیات و قلیان و همچنین عدم رعایت اصول و موازین بهداشتی در توزیع مواد غذایی برخورد قاطع کنند

وی افزود: در راستای حفظ سلامت همشهریان، برخورد با تغییر کاربری های غیرمجاز به ویژه در رستوران های سنتی در مناطق گردشگری مراغه نیز مورد توجه قرار گیرد .

وی با اشاره به مصوبات این کارگروه اضافه کرد: طرح رعایت استانداردهای لازم برای عرضه نان با نظارت شورای آرد و نان و برخورد با دستفروشان موادغذایی در حاشیه شهر و میدان دواب توسط دستگاه های انتظامی و بهداشتی نیز به زودی به محله اجرا گذاشته می شود

وی خاطر نشان کرد: ایجاد کارگروه تخصصی برای مطالعه در زمینه انتقال فاضلاب روستایی در روستای ورجوی یا احداث تصفیه خانه جدید در این منطقه و نیز ایجاد کمیته جامعه ایمن با هدف پیشگیری از روند مرگ و میر جوانان از دیگر مصوبه های این کارگروه است

در بخش دیگری از این نشست معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی نیز گفت: کنترل و نظارت مستمر بر فعالیت واحدهای صنفی عرضه کننده مواد غذایی در حوزه بهداشت و سلامت نقش تعیین کننده ای در تامین امنیت و سلامت جامعه دارد

دکتر مجتهدی افزود: بررسی مشکلات بهداشتی در مناطق روستایی به ویژه دفع فاضلاب روستایی، نظارت و برخورد با دست فروشان مواد غذایی متخلف و مراکز عرضه و استعمال دخانیات و قلیان در اولویت کاری دستگاه های متولی بهداشت و سلامت این شهرستان قرار گرفته است .

وی ادامه داد: با توجه به اقدامات قبلی در حوزه بهداشت و سلامت، مراغه به عنوان یکی از هفت شهر برتر در حوزه پیشگیری از عرضه و استعمال دخانیات و قلیان در کشور توسط وزارت بهداشت ، معرفی شده است .

جانشین فرمانده نیروی انتظامی مراغه نیز در این نشست گفت: تاکنون در راستای برخورد با مراکز عرضه دخانیات و قهوه خانه ها و رستوران های سنتی متخلف 85 واحد صنفی اخطار دریافت کرده و ملزم به تغییر کاربری، دریافت مجوزهای قانونی و رعایت موازین بهداشتی و اخلاق شده اند .

سرهنگ علی فیضی افزود: نیروی انتظامی با هماهنگی دادستانی و دانشکده علوم پزشکی با واحدهای صنفی متخلف برخورد کرده و این واحدها ملزم به اجرای قوانین بهداشتی از جمله عدم ورود افراد زیر 18 سال، رعایت شئونات اخلاقی و موازین بهداشتی و جمع آوری قلیان و دخانیات در مراکز عرضه غذا و مواد غذایی به ویژه در رستوران های سنتی شده اند .


  • نوشته شده
  • در شنبه 27 شهريور 1395
  • تعداد بازدید 503
  • واحد ارجاع دهنده

اخبار

برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع آسیب های تک فرزندی و بی فرزندی

1403/04/13

از کارشناسان فعال دانشکده علوم پزشکی در حوزه جوانی جمعیت تجلیل شد

1403/04/13

اسامی پذیرفته شدگان اصلی و ذخیره آزمون پذیرش بهورزی مورخ1402/12/25

1403/04/11

تجهیز آزمایشگاه مرکزی مراغه به دستگاه‌های پیشرفته

1403/04/07

حضور معاون توسعه دانشکده به همراه معاون توسعه وزارت بهداشت در سازمان برنامه بودجه کشور

1403/04/06

فرزند سیزدهم مرد ۷۱ ساله اهل هشترود متولد شد

1403/04/02

تمجید ارزیابان بین المللی از برنامه شهر سالم و ایمن مراغه

1403/03/27

فراخوان دعوت به همکاری:

1403/03/26

برگزاری دوره آموزشی آشنایی با سامانه TTAC

1403/03/26

اطلاعیه زمان بندی مصاحبه  پذیرفته شدگان آزمون پذیرش بهورزی مورخه 1402/12/25

1403/03/23

دانشکده علوم پزشکی مراغه رتبه 12 کارنامه جوانی جمعیت را بین 63 دانشگاه/دانشکده کشور کسب کرد

1403/03/21

پنج ماموریت اورژانس مراغه در سال گذشته با انتقال هوایی بوده است

1403/03/17

نامگذاری مرکز جامع خدمات سلامت دانشکده به نام شهید رحمتی

1403/03/16

معاون وزیر: دریافتی دستیاران پزشکی در دولت سیزدهم هشت برابر شد

1403/03/08

افتتاح ۲ طرح حوزه سلامت مراغه با حضور معاون وزیر بهداشت

1403/03/08