Aa
تاریخ : سه شنبه 9 شهريور 1395
کد 647

سرپرست دانشکده علوم پزشکی مراغه در مراسم معارفه همکاران/ برای دستیابی به اهداف خود نیازمند مشارکت مردم و همکاری بین بخشی هستیم

دکتر علی جنتی: اگر سیستم سلامت با تمام توان کار کند فقط می تواند 25 درصد امور سلامت را به تنهایی انجام دهد.

دکتر علی جنتی: اگر سیستم سلامت با تمام توان کار کند فقط می تواند 25 درصد امور سلامت را به تنهایی انجام دهد.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی مراغه که در مراسم معارفه ی قائم مقام سرپرست دانشکده علوم پزشکی مراغه در امور مشارکت های مردمی و سرپرست اداره نظارت و اعتباربخشی سخن می گفت افزود: در کنار مؤلفه های مهم دیگر، سازمان بهداشت جهانی مشارکت مردم و همکاری های بین بخشی را لازمه ی توسعه ی سلامت در جوامع قلمداد می کند.

ایشان اذعان کرد: هر حوزه ی بهداشتی و درمانی را که شما در نظر بگیرید متوجه  خواهید شد که عملا بدون حضور و مشارکت سازمان های دیگر موفقیت در حوزه ی سلامت امکان پذیر نیست. بدین منظور ، وزارت بهداشت و درمان مصمم است تا با توانمند سازی مردم و مشارکت سازمان های مردم نهاد این امر مهم را پوشش دهد.

دکتر علی جنتی افزود: به همین دلیل و با در نظر گرفتن اهمیت نقش مردم و سازمان های دیگر حوزه ی مشارکت های مردمی در معاونت اجتماعی وزارت بهداشت ایجاد شد تا از ظرفیت بین بخشی و خود مردم به موثرترین شیوه استفاده شود.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی مراغه ادامه داد: متاسفانه در گذشته در دانشکده علوم پزشکی مراغه در این حوزه ضعیف عمل شده است اما با تشکیل مجمع خیرین سلامت و امور مشارکت های مردمی در دانشکده خوشبختانه خیرین و سازمان های مردم نهاد متعددی جذب شده اند. اما واقعیت این است که ما هنوز نیازمند همکاری سازمان های دیگر و خیرین شهرستان هستیم. که امیدوارم این امر خطیر را مسئول جدید امور خیرین سلامت به نحو احسن انجام دهد.

دکتر علی جنتی افزود: به عنوان نمونه حاج آقا احمد مجید پور تنها یکی از خیرین سلامت شهرستان با احداث مرکز جامع سرطان در این شهرستان گام بسیار بلند و ماندگاری در حوزه ی سلامت مراغه برداشته اند. اگر ما منتظر اعتبارات دولتی بودیم چه بسا این امر به این زودی در مراغه اتفاق نمی افتاد.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به اهمیت نظارت بر خدمات حوزه سلامت گفت: ما در حوزه های مختلف بهداشتی و درمانی به مردم خدمات ارائه می کنیم و همیشه تلاش کرده ایم که خودمان قبل از مردم بر کیفیت خدمات خود ناظر باشیم. چرا که مردم باید به ایمنی و مجاز بودن خدمات ما اعتماد داشته باشند. به این دلیل هم هست که اداره ی نظارت بر درمان و اعتباربخشی از حوزه های مهم ما است و همیشه سعی می کنیم کیفیت تیم نظارتی خود را ارتقاء ببخشیم.

دکتر علی جنتی، در ادامه سخنان خود ضمن تشریح فعالیت های زیر ساختی انجام شده در دانشکده علوم پزشکی در طول یک و نیم سال گذشته گفت: شکی نیست که دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه به سرعت به مسیر تعالی خود ادامه می دهد و هدف خود را بر تبدیل شدن به قطب درمان جنوب استان گذاشته است اما واقعیت این است که در این مسیر ما نیازمند همکاری بیشتر سازمان های دیگر هستیم.

ایشان از تلاش برای جذب سرمایه گذار بخش خصوصی برای احداث مرکز دیالیز و بیمارستان 350 تختخوابی خبر داد و گفت: امیدوارم همه ی مسئولین شهرستان مراغه در کنار دانشکده علوم پزشکی برای عملی شدن این برنامه ها گام های موثر بردارند. در این بین نقش فرمانداری ویژه ی شهرستان، شهرداری، اعضای شورای شهر و سازمان های مردم نهاد خیلی حیاتی است.

در بخشی دیگری از این مراسم، آقای باستانی، عضو شورای شهر و رئیس مجمع خیرین شهرستان، ضمن قدردانی از تلاش های ارزنده ی سرپرست دانشکده و معاونین ایشان برای ایجاد زیرساخت های درمانی گفت: خیرین سلامت شهرستان همواره در کنار دانشکده علوم پزشکی مراغه برای اعتلای سطح سلامت شهرستان خود تلاش و مشارکت خواهند کرد.

گفتنی ست در این مراسم سرکار خانم دکتر رستمی، عضو شورای شهر و پزشک همکار دانشکده علوم پزشکی مراغه، به عنوان قائم مقام سرپرست دانشکده در امور خیرین سلامت و مشارکت های مردمی و دکتر امیرمحمد رضائیان فیاض به عنوان سرپرست اداره نظارت بر درمان و اعتباربخشی دانشکده معرفی شدند و از تلاش های دکتر کیومرث مرزپور و دکتر احمد نوین سالاری قدردانی شد.

شایان ذکر است این مراسم با حضور آقای محمودی، معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری ویژه مراغه، مهندس احمدی، شهردار مراغه، اعضای شورای شهر و اعضای سازمان های مردم نهاد در سالن اجتماعات ستاد مرکزی دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد.


  • نوشته شده
  • در سه شنبه 9 شهريور 1395
  • تعداد بازدید 553
  • واحد ارجاع دهنده

اخبار

برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع آسیب های تک فرزندی و بی فرزندی

1403/04/13

از کارشناسان فعال دانشکده علوم پزشکی در حوزه جوانی جمعیت تجلیل شد

1403/04/13

اسامی پذیرفته شدگان اصلی و ذخیره آزمون پذیرش بهورزی مورخ1402/12/25

1403/04/11

تجهیز آزمایشگاه مرکزی مراغه به دستگاه‌های پیشرفته

1403/04/07

حضور معاون توسعه دانشکده به همراه معاون توسعه وزارت بهداشت در سازمان برنامه بودجه کشور

1403/04/06

فرزند سیزدهم مرد ۷۱ ساله اهل هشترود متولد شد

1403/04/02

تمجید ارزیابان بین المللی از برنامه شهر سالم و ایمن مراغه

1403/03/27

فراخوان دعوت به همکاری:

1403/03/26

برگزاری دوره آموزشی آشنایی با سامانه TTAC

1403/03/26

اطلاعیه زمان بندی مصاحبه  پذیرفته شدگان آزمون پذیرش بهورزی مورخه 1402/12/25

1403/03/23

دانشکده علوم پزشکی مراغه رتبه 12 کارنامه جوانی جمعیت را بین 63 دانشگاه/دانشکده کشور کسب کرد

1403/03/21

پنج ماموریت اورژانس مراغه در سال گذشته با انتقال هوایی بوده است

1403/03/17

نامگذاری مرکز جامع خدمات سلامت دانشکده به نام شهید رحمتی

1403/03/16

معاون وزیر: دریافتی دستیاران پزشکی در دولت سیزدهم هشت برابر شد

1403/03/08

افتتاح ۲ طرح حوزه سلامت مراغه با حضور معاون وزیر بهداشت

1403/03/08