چهارشنبه 26 دي 1403
تاریخ : چهارشنبه 26 دي 1403
کد 3555

کمیته اطلاع‌رسانی ستاد جوانی جمعیت دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی مراغه، کمیته اطلاع‌رسانی ستاد جوانی جمعیت با حضور ا نماینده نهاد رهبری، نماینده رادیو شهر مراغه و اعضای کمیته با محوریت هماهنگی و همکاری رسانه‌ای در راستای اشاعه فرهنگ فرزندآوری و اطلاع‌رسانی درباره قوانین حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تشکیل شد.


حجت‌الاسلام والمسلمین رجب‌زاده، نماینده نهاد رهبری در دانشکده علوم پزشکی مراغه، با تأکید بر اهمیت همکاری روحانیون در ترویج قانون جوانی جمعیت گفت: روحانیون به‌عنوان پیشگامان فرهنگ‌سازی و تربیت معنوی جامعه، نقشی کلیدی در نهادینه‌سازی ارزش‌های مرتبط با جوانی جمعیت و فرزندآوری دارند و با تکیه بر آموزه‌های دینی و بهره‌گیری از ظرفیت منابر و مساجد، می‌توان پیام اهمیت خانواده و فرزندآوری را به شیوه‌ای موثر به مردم منتقل کرد.

وی با اشاره به تأثیر آموزه‌های دینی در تغییر نگرش‌ها افزود: یکی از وظایف مهم ما این است که جوانان را به درک صحیح از ارزش‌های خانواده و نقش فرزندآوری در تعالی جامعه تشویق کنیم و در این مسیر رسانه‌ها و روحانیت با همکاری هم می‌توانند بستری مناسب برای تبیین این موضوعات فراهم آورند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: برای تغییر باورهای تک‌فرزندی و دوفرزندی، باید از مفاهیم قرآنی و روایات معصومین (ع) بهره گرفته و به شیوه‌ای اقناعی و کاربردی این مفاهیم را در خطابه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی به مردم ارائه دهیم.

 

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد نیز در این جلسه ضمن تأکید بر نقش کلیدی رسانه‌ها در تحقق اهداف قانون جوانی جمعیت، گفت: رسانه‌ها با ظرفیت‌های متنوع خود می‌توانند نقشی بی‌بدیل در اقناع‌سازی و آگاهی‌بخشی عمومی درباره مزایای فرزندآوری و تحکیم خانواده ایفا کنند؛این ظرفیت‌ها شامل تولید محتوای آموزشی، برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی، و هدایت افکار عمومی است که می‌تواند مسیر اجرای قانون جوانی جمعیت را هموار کند.

بهروزی افزود:یکی از وظایف اصلی رسانه‌ها، تغییر نگرش‌های نادرست و اصلاح باورهای فرهنگی در جامعه می باشد که امروز با چالش‌هایی نظیر عادی شدن تک‌فرزندی و کاهش نرخ باروری مواجه‌ایم که باید از طریق ارائه محتوای جذاب و مبتنی بر ارزش‌های اجتماعی و دینی، به تغییر این نگرش‌ها کمک کرده و رسانه‌ها می‌توانند در این زمینه به‌عنوان یک پل ارتباطی بین سیاست‌گذاران و مردم عمل کنند.

وی همچنین به ضرورت استفاده از شیوه‌های نوین رسانه‌ای برای دستیابی به اهداف اگاهی بخشی اشاره کرد و گفت: باید از ابزارهای متنوع رسانه‌ای، از تلویزیون و رادیو گرفته تا شبکه‌های اجتماعی و تولیدات چندرسانه‌ای، برای ارائه محتوای اقناعی استفاده کنیم؛ این ابزارها می‌توانند بستری مناسب برای تشویق جوانان به ازدواج، فرزندآوری، و آگاهی از حمایت‌های قانونی موجود فراهم کنند.

زمان‌پور، دیگر عضو جلسه، با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی در این زمینه، گفت: تغییر فرهنگ و باورهای جامعه در خصوص تعداد فرزندان مستلزم تلاش‌های گسترده و اقدامات جهادی است. به گزارش روابط عمومی در پایان این جلسه، اعضا بر لزوم برنامه‌ریزی منسجم‌تر و بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های رسانه‌ای و فرهنگی برای تحقق اهداف قانون جوانی جمعیت تأکید کردند.

  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 26 دي 1403
  • تعداد بازدید 3
  • واحد ارجاع دهنده روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی مراغه