Aa
تاریخ : پنجشنبه 7 ارديبهشت 1396
کد 969

به مناسبت هفته سلامت/ نشست خبری رئیس و معاونین دانشکده علوم پزشکی مراغه با اصحاب رسانه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی، در این نشست خبری دکتر علی جنتی ضمن تشریح دستاوردهای طرح تحول سلامت به تبیین شعار هفته سلامت با عنوان" زندگی سالم، با نشاط و امید" پرداخت.
به گزارش روابط عمومی، در این نشست خبری دکتر علی جنتی ضمن تشریح دستاوردهای طرح تحول سلامت به تبیین شعار هفته سلامت با عنوان" زندگی سالم، با نشاط و امید" پرداخت.
ایشان گفت: یکی از اهداف طرح تحول سلامت نگاه جامع به سلامتی است و باید سلامت روان، اجتماعی، جسمی و معنوی هم باید مورد توجه قرار گیرد.
وی اذعان کرد: پس از برنامه ریزی برای پیشگیری بیماری های غیرواگیر و برنامه ریزی برای ترویج خودمراقبتی ، امسال سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت کشور مصمم به فرهنگ سازی مناسب در مورد پیشگیری و یا درمان بیماری های مربوط به روان است.
ایشان افزود: رسالت ما به عنوان متولی سلامت شهرستان مراغه تلاش و برنامه ریزی برای ایجاد و انتشار نشاط و تحرک در جامعه است. چرا که اگر بیماری های روانی جدی گرفته نشوند این مشکلات و عوارض آنها روز به روز بیشتر خواهد شد.
دکتر علی جنتی، ضمن اشاره به پروژه های زیرساختی دانشکده گفت: امسال سال به بار نشستن تلاش های شبانه روزی همکاران من در حوزه های مختلف است و در سال 1396 نزدیک به 30 هزار متربع پروژه های عمرانی به بهره برداری خواهد رسید.
ایشان پیشرفت دانشکده در دو سال گذشته را چشمگیر توصیف کرد و افزود: امیدوارم اصحاب رسانه با انعکاس این پیشرفت ها در مردم امیدواری ایجاد کنند و باعث ایجاد نشاط در جامعه شوند.
رئیس دانشکده در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران، یکی از دغدغه های دانشکده علوم پزشکی مراغه را افتتاح مرکز آموزشی درمانی بوعلی سینا عنوان کرد و افزود: این پروژه بیش از 95% پیشرفت فیزیکی داشته است و حتی وسایل لازم برای تجهیز آن تهیه شده است اما متاسفانه عدم تکمیل آن توسط سازمان مسئول باعث بوجود آمدن برخی مشکلات دیگر از جمله افزایش بار مراجعه به بیمارستان های دیگر می شود.
دکتر علی جنتی در رابطه با احداث بیمارستان 350 تختخوابی برای کمبود تخت بیمارستانی در شهرستان مراغه گفت: موافقت اصولی احداث این بیمارستان اخذ شده است و مشکل اصلی احداث آن تامین زمین به مساحت حداقل ده هکتار است که اهتمام همه مسئولین شهر را می طلبد.
رئیس دانشکده ضمن اعلام اینکه برنامه پزشک مقیم به طور کامل و مطابق استاندارد در مراکز درمانی دانشکده اجراء می شود، گفت: سال گذشته ما پانزده پزشک متخصص با تخصص های مختلف جذب کردیم و امسال هم سعی مان این خواهد بود که پزشکانی را با تخصص های مورد نیاز شهرستان جذب کنیم.
وی خبر داد: امسال تعداد مرکز اورژانس فوریت های پزشکی 115 از تعداد 2 مرکز به 5 مرکز افزایش خواهد یافت. همچنین در حال حاضر در مراکز اورژانس 10 آمبولانس فعالیت می کنند و امسال 10 آمبولانس دیگر به این تعداد اضافه خواهد شد.
وی از افتتاح مرکز جامع سلامت، بیمارستان سینا، مرکز اورژانس و سی سی یو بیمارستان امیرالمومنین(ع)،مرکز جامعه سرطان، بلوک زایمانی و آی سی یو نوزادان بیمارستان شهید بهشتی، مرکز درمان بستر خداجو، مرکز بهداشت شهید مرزپور و کلینیک ویژه دانشکده در سال 1396 خبر داد.
همچنین ایشان افزود: امسال روند احداث 33 پروژه ی جدید از جمله ساختمان شش طبقه برای معاونت های دانشکده، درمانگاه، آزمایشگاه، داروخانه و چند مرکز بهداشتی در  دانشکده علوم پزشکی و خدمات شروع خواهد شد.
گفتنی ست در این جلسه سه ساعته رئیس دانشکده و معاونین ایشان به سوالات مختلف اصحاب رسانه منطقه و شهرستان مراغه پاسخ گفتند.
 
  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 7 ارديبهشت 1396
  • تعداد بازدید 317
  • واحد ارجاع دهنده روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی مراغه

اخبار

تجلیل از ماماهای دانشکده علوم پزشکی مراغه در روز جهانی ماما

1403/02/16

حضور معاون آموزشی،پژوهشی و دانشجویی و مدیر مرکز مطالعات توسعه آموزش پزشکی دانشکده علوم پزشکی مراغه در بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش پزشکی و هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری

1403/02/12

دانشکده علوم پزشکی مراغه میزبان نهمین نشست هم اندیشی معاونت های توسعه مدیریت و منابع کلان منطقه دو کشور

1403/02/12

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه طی پیامی هفته گرامیداشت معلم و استاد را تبریک گفت

1403/02/12

تکمیل و توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی در در حال اجراست

1403/02/09

یکی از ابعاد بسیار مهم توسعه ملی، توسعه و باروری فرهنگ حاکم بر جامعه است

1403/02/08

عملیاتی شدن برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع و ساماندهی نیروی انسانی در مراغه

1403/02/05

دیدار هیأت رئیسه دانشکده علوم پزشکی مراغه با فرمانده سپاه ناحیه مراغه

1403/02/04

از کارشناسان آزمایشگاه های حوزه بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه تجلیل شد

1403/02/03

لیست پذیرفته‌شدگان آزمون مراقب سلامت شرکت تعاونی ۱۲۹۱ مورخ ۲۴ اسفند ماه

1403/02/01

نشست کمیته دانشگاهی هفته سلامت 1403 برگزار شد

1403/01/29

🔸پیام تبریک رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی

1403/01/29

تحصیل ۵۵ دانشجوی پزشکی در مراغه

1403/01/26

پیام تبریک رئیس علوم پزشکی مراغه به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر

1403/01/22

انجام نخستین جراحی نفروکتومی رادیکال در مراغه

1403/01/21