Aa
تاریخ : پنجشنبه 13 خرداد 1395
کد 536

اولین نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان مراغه در سال 95 برگزار شد

سرپرست دانشکده علوم پزشکی مراغه: حوزه ی سلامت و مسائل مختلف مربوط به آن مختص یک سازمان نیست و نیازمند همکاری و عملیات اجرایی موثر برون بخشی است.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی مراغه: حوزه ی سلامت و مسائل مختلف مربوط به آن مختص یک سازمان نیست و نیازمند همکاری و عملیات اجرایی موثر برون بخشی است.

دکتر علی جنتی ضمن تشریح موضوعات مهم مربوط به سلامت و امنیت غذایی و اهمیت پرداختن به آنها در راستای ترویج خود مراقبتی و ایجاد جامعه سالم گفت: هر سازمان باید براساس توانایی و شرح وظایف سازمانی خود هر گونه اقدام موثر در جهت رفع مشکلات مربوط به این حوزه را عملیاتی و اجرا نماید.

ایشان افزود: یکی از دغدغه های دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه ترویج خود مراقبتی است و در این زمینه کارهای بسیار ارزشمند و زیرساختی انجام شده است. اجرای برنامه سفیران سلامت، برنامه ریزی برای مراقبت سالمندان و     اجرای سیاستهای جدید جمعیتی در راستای فرزند آوری و افزایش جمعیت تنها چند نمونه از این فعالیت ها هستند اما واقعیت این است که بدون همکاری سازمان ها و نهادهای دیگر اجرای همه ی این برنامه ها مشکل است.

اولین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان در سال 95 با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان و نماینده دادستان و سرپرست دانشکده علوم پزشکی مراغه ومعاونین بهداشت ، درمان و غذا و دارو، معاون فنی و نیز روسای محرم ادارات عضو کارگروه  و سایر اعضا در محل سالن اجتماعات ستاد دانشکده علوم پزشکی  آغاز گردید .

جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب روستایی،  توسعه شبکه جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در برخی مناطق شهری، جلوگیری از آبیاری باغات و مزارع با فاضلاب خام، کنترل تجمع سموم و کودها در محصولات کشاورزی، جلوگیری از دستفروشی مواد غذایی حساس، پیشگیری و کنترل استعمال دخانیات و قلیان و جمع آوری و دفع بهداشتی زباله های خانگی و فضولات دامی در روستاها از جمله مسائل مورد بحث این جلسه بود.

همچنین مسائل مربوط به مدیریت جمع آوری و دفع بهداشتی زباله های شهری،        پیشگیری و کنترل بیماریهای مشترک انسان و دام، اجرای برنامه خود مراقبتی سازمانی،    اجرای برنامه سفیران سلامت دانش آموز، کنترل بهداشتی میادین  دواب و مراکز تهیه ، توزیع و فروش فراورده های خام دامی، کنترل جمعیت حیوانات ولگرد و موذی در سطح شهر و روستاها، بهداشت مدارس و بوفه ها، برنامه ریزی برای سالمندان و اجرای سیاستهای جدید جمعیتی در راستای فرزند آوری و افزایش جمعیت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

علاوه بر این در خصوص اجرای برنامه خودمراقبتی سازمانی، با توجه به اهمیت  این برنامه به عنوان یکی از اجزاء مهم برنامه ملی خود مراقبتی، مقرر شد تا دستورالعمل اجرایی برنامه به انضمام فرمت برنامه عملیاتی همراه با صورتجلسه کارگروه به کلیه ادارات ارسال گردد تادر خصوص تشکیل شورای ارتقای سلامت در محیط کار وتدوین برنامه عملیاتی مربوطه اقدام شود و یک نسخه از آن به معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ارسال گردد.


  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 13 خرداد 1395
  • تعداد بازدید 575
  • واحد ارجاع دهنده

اخبار

بیست و پنجمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد

1403/04/31

اهدای اعضای جوان ۲۰ ساله مراغه ای

1403/04/30

خیر مراغه ای هزینه درمان ۳۵۸ بیمار را پرداخت کرد

1403/04/27

عملیات احداث آزمایشگاه غذا و دارو و بهسازی ساختمان مدیریت غذا و دارو شروع شد

1403/04/23

کارگاه آموزشی قوانین و مقررات استخدامی با حضور کارشناسان حوزه منابع انسانی برگزار شد

1403/04/23

ویزیت رایگان عشایر سهند در شهرستان مراغه

1403/04/20

خودمراقبتی گام اول سلامت است

1403/04/20

فراخوان جذب هیات علمی متعهد خدمت

1403/04/19

برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع آسیب های تک فرزندی و بی فرزندی

1403/04/13

از کارشناسان فعال دانشکده علوم پزشکی در حوزه جوانی جمعیت تجلیل شد

1403/04/13

اسامی پذیرفته شدگان اصلی و ذخیره آزمون پذیرش بهورزی مورخ1402/12/25

1403/04/11

تجهیز آزمایشگاه مرکزی مراغه به دستگاه‌های پیشرفته

1403/04/07

حضور معاون توسعه دانشکده به همراه معاون توسعه وزارت بهداشت در سازمان برنامه بودجه کشور

1403/04/06

فرزند سیزدهم مرد ۷۱ ساله اهل هشترود متولد شد

1403/04/02

تمجید ارزیابان بین المللی از برنامه شهر سالم و ایمن مراغه

1403/03/27