Aa
تاریخ : دوشنبه 26 بهمن 1394
کد 381

مراسم گرامیداشت روز پرستار با حضور مسئولین دانشکده و دانشجویان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی، همزمان با ولادت با سعادت حضرت زینب سلام الله علیها ، مراسم گرامیداشت روز پرستار با حضور رئیس دانشکده، مسئولین دانشکده و استقبال پرشور دانشجویان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی، پژوهشی و دانشجویی، همزمان با ولادت با سعادت حضرت زینب سلام الله علیها و روز پرستار، مراسم گرامیداشت روز پرستار با حضور رئیس دانشکده، رئیس دفتر و مسئول روابط عمومی، معاون آموزشی، پژوهشی و دانشجویی، مدیران امور آموزشی، امور پژوهشی و امور فرهنگی، مشاور رئیس دانشکده در امور پژوهشی، مسئول دفتر ترویج فرهنگ اسلامی، اساتید، کارکنان و  استقبال پرشور دانشجویان برگزار شد.   

دکتر تنومند، معاون آموزشی، پژوهشی و دانشجویی دانشکده، در ابتدای مراسم ضمن تبریک روز پرستار و میلاد حضرت زینب (س)، از حضور صمیمانه رئیس دانشکده ، مسئولین، اساتید، کارکنان و دانشجویان تشکر و قدردانی به عمل آورد. وی در سخنان خود خطاب به دانشجویان گفت: دانشجویان پرستاری باید به این مسئله افتخار کنند که الگوی ارزشمندی همچون حضرت زینب را دارند که سیره عملی ایشان می تواند چراغ روشنی در راه آنان برای خدمت به بیماران و جامعه باشد.

دکتر علی جنتی، رئیس دانشکده، نیز ضمن تبریک و شاد باش ولادت حضرت زینب کبری سلام الله علیها و روز پرستار، گفت: این روز بهانه ایست تا نقش پرستاران را یادآوری کنیم و تلاش صادقانه و خالصانه آنها را ارج نهیم. وی در بخشی از سخنان خود خاطر نشان کرد: پرستاری صرفاً یک شغل نیست و برای اینکه شخصی بتواند پرستار واقعی باشد، مهارتهای دیگری را نیز لازم دارد. عشق و محبت ورزیدن ازجمله صفاتی است که یک پرستار واقعی باید به آنها موصوف باشد. هدف پرستار باید در درجه اول کاستن از آلام بیمار باشد. یک پرستار خوب باید هنر برقراری ارتباط موثر با بیمار را داشته باشد و تلاش ما براین است که این مهارتها را در شما دانشجویان ایجاد کنیم. از اساتید معزز نیز این انتظار می رود که در راه رسیدن به این مهم تلاش و همت مضاعف داشته باشند. دکتر جنتی افزود: روز پرستار به این خاطر در سالروز ولادت حضرت زینب سلام الله علیها قرار دارد که ایشان اسوه صبر و بردباری بودند و پرستار واقعی نیز باید صبور، بردبار و مهربان باشد.

حجت الاسلام و المسلمین اصلانی، مدیر امور فرهنگی دانشکده، به عنوان سخنران بعدی برنامه به تبیین شخصیت والای حضرت زینب پرداخت و گفت: پرستاری بخشی از شخصیت ارزشمند و والای آن حضرت بود. حضرت زینب، شخصیتی کامل و الگویی بی نظیر در تمام ابعاد وجودی برای بشریت هستند. وی یادآور شد: بالاتر از مقام پرستاری حضرت زینب، مقام پیام رسانی ایشان در حادثه خونین کربلا است، که اگر این مهم نبود هدف الهی امام حسین (ع) در کربلا دفن می شد و از خاطره تاریخ نیز محو می گشت.  

گفتنی است ادامه مراسم ، با بخشهای شاد و متنوعی از جمله مسابقه هیجان انگیز خاطره گویی، دکلمه روز پرستار، پخش کلیپ های دانشجویی و طنز که توسط دانشجویان آماده شده بود همراه شد و با اهداء جوایز به پایان رسید.



  • نوشته شده
  • در دوشنبه 26 بهمن 1394
  • تعداد بازدید 997
  • واحد ارجاع دهنده

اخبار

بیست و پنجمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد

1403/04/31

اهدای اعضای جوان ۲۰ ساله مراغه ای

1403/04/30

خیر مراغه ای هزینه درمان ۳۵۸ بیمار را پرداخت کرد

1403/04/27

عملیات احداث آزمایشگاه غذا و دارو و بهسازی ساختمان مدیریت غذا و دارو شروع شد

1403/04/23

کارگاه آموزشی قوانین و مقررات استخدامی با حضور کارشناسان حوزه منابع انسانی برگزار شد

1403/04/23

ویزیت رایگان عشایر سهند در شهرستان مراغه

1403/04/20

خودمراقبتی گام اول سلامت است

1403/04/20

فراخوان جذب هیات علمی متعهد خدمت

1403/04/19

برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع آسیب های تک فرزندی و بی فرزندی

1403/04/13

از کارشناسان فعال دانشکده علوم پزشکی در حوزه جوانی جمعیت تجلیل شد

1403/04/13

اسامی پذیرفته شدگان اصلی و ذخیره آزمون پذیرش بهورزی مورخ1402/12/25

1403/04/11

تجهیز آزمایشگاه مرکزی مراغه به دستگاه‌های پیشرفته

1403/04/07

حضور معاون توسعه دانشکده به همراه معاون توسعه وزارت بهداشت در سازمان برنامه بودجه کشور

1403/04/06

فرزند سیزدهم مرد ۷۱ ساله اهل هشترود متولد شد

1403/04/02

تمجید ارزیابان بین المللی از برنامه شهر سالم و ایمن مراغه

1403/03/27