Aa
تاریخ : شنبه 13 مرداد 1403
کد 3457

اجرای موفق برنامه بهداشتی بسته خدمات پایه سلامت کارکنان در ادارات مراغه

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشکده و مرکز بهداشت شهرستان، نشستی با موضوع برنامه بسته خدمات پایه سلامت کارکنان و خود مراقبتی سازمانی در ادارات شهرستان مراغه، جلسه آموزشی تب دنگی و ادارات عاری از دخانیات برگزار گردید.
💢 در ابتدای این نشست، معاون بهداشتی دانشکده، دکتر الهه حق گشایی ضمن خیر مقدم به مدعوین ادارات مختلف شهرستان، اهداف برنامه بسته خدمات پایه سلامت کارکنان و خود مراقبتی سازمانی را تشریح کرد.

🟢 رئیس مرکز بهداشت شهرستان مراغه گفت: خود مراقبتی سازمانی، اساس مراقبت های پایه سلامت در ادارات و سازمانهای ما است.

🟢 او در ادامه، ضمن اشاره به اهمیت سبک زندگی سالم ، گفت: کارکنان، یک سوم زندگی شبانه روزی خود را در ادارات خود سپری می کنند و کیفیت زندگی کاری، کیفیت زندگی شخصی آنان را نیز تحت تأثیر می گذارد، بنابراین آشنایی آنان با شیوه های خود مراقبتی ضروری است.

🟢 در ادامه، لیدا سجودی، رئیس گروه آموزش بهداشت و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی، گزارشی از اقدامات برنامه بسته خدمات پایه سلامت کارکنان در سال گذشته ارایه داد.

🟢 او ضمن اشاره به چالش‌ها و فرصت‌های این برنامه، انتظارات دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت را از ادارات و سازمان ها بیان نمود.

💢 تقدیر از سه اداره منتخب مراغه در اجرای برنامه خدمات پایه سلامت
🔵 معاونت بهداشتی دانشکده، از سه سازمان و اداره منتخب که بیشترین امتیاز ارزیابی وزارتی را در بازدیدهای انجام گرفته توسط کارشناسان معاونت گرفتند، تقدیر کرد.

🔵 دکتر حق گشایی، ضمن تشکر از زحمات ادارات منتخب دانشکده فنی و کشاورزی، اداره برق و کمیته امداد امام خمینی شهرستان که بیشترین امتیاز ارزیابی را کسب کردند، گفت: امیدوارم هر روز شاهد توسعه فزآینده مراقبت های خود محور ادارات و سازمانهای دیگر شهرستان باشیم.

🔵 وی ضمن اشاره به اهمیت نقش تک تک اعضای سازمان ها در توسعه مراقبت های خود محور گفت: تعهد مدیران ارشد سازمان‌ها و ادارات شهرستان یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر روند توسعه بسته خدمات پایه سلامت و خود مراقبتی کارکنان است.

💢 تا بدین لحظه، بیماری تب دنگی، در مراغه گزارش نشده است.
🟣 به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی، معاون بهداشتی دانشکده بیان کرد که تا بدین لحظه، بیماری تب دنگی، در مراغه گزارش نشده است و پایش های مستمر برای این موضوع مهم در حال انجام است.

🟣 در حاشیه این نشست، آموزش های لازم در خصوص تب دنگی توسط کارشناس ارشد گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای معاونت بهداشتی، آقای بادزهره، داده شد.

🟣 او با بیان اینکه بیماری تب دنگی از پشه آئدس به انسان منتقل می شود، تاکید کرد که این بیماری، درمان یا داروی اختصاصی علیه ویروس ندارد.

🟣 او ضمن اشاره به اینکه این بیماری منجر می‌شود تا فرد بیمار تب شدیدی را تجربه کند که می تواند خطرناک باشد.

💢 اجرای برنامه‌های پیشگیری از دخانیات در ادارات مراغه
🟡 مهندس مقصود امیرپور، رئیس گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشکده و مرکز بهداشت شهرستان گفت: یکی از مهمترین اولویت‌های برنامه مراقبتی و سلامت محور در محیط ادارات سازمانی، پیشگیری از دخانیات و به عبارتی اداره عاری از دخانیات است.

🟡 دستورالعمل های ابلاغ شده وزارتی در خصوص اماکن و ادارات عاری از دخانیات، توسط مهندس جهان بسته، کارشناس گروه سلامت محیط و کار بیان شد.

🟡 همچنین، گزارشی توسط مهندس جعفری، از وضعیت ادارات و سازمانهای شهرستان در اجرای برنامه بسته خدمات پایه سلامت کارکنان بر اساس بازدیدهای انجام گرفته طبق چک لیست ارزیابی وزارتی ارایه گردید.

🟡 در پایان این نشست، نظرات و پیشنهاداتی توسط رابطین سلامت ادارات به منظور هماهنگی و برنامه‌ریزی برای اجرای هر چه بهتر برنامه بسته خدمات پایه سلامت کارکنان و خود مراقبتی سازمانی ارایه شد.

🟡 دکتر حق گشایی در پایان، با بیان اینکه، در جهت ارتقای برنامه بسته خدمات پایه سلامت، لازم است مداخلات آموزشی و نظارتی در ادارات و سازمانهای شهرستان صورت بگیرد؛ این نیازمند همکاری همه جانبه و مشارکت فعال مدیران و کارکنان همه ادارت است.
  • نوشته شده
  • در شنبه 13 مرداد 1403
  • تعداد بازدید 94

اخبار

مراسم تودیع و معارفه سرپرست مرکز آموزشی و درمانی شهید دکتر بهشتی مراغه

1403/08/03

ثبت نام دانشجویان جدیدالورود سال 1403

1403/07/24

نشست آموزشی اعتبار بخشی مراکز درمانی دانشکده برگزار شد

1403/07/19

تجهیز آزمایشگاه مرکزی مراغه به دستگاه‌ ارزیابی سلامت و تناسب اندام سالمندان

1403/07/15

توزیع و تزریق واکسن آنفلوانزا در گروه های اولویت دار آغاز شد

1403/07/14

درخشش دانشجویان دانشکده علوم پزشکی مراغه در کارشناسی ارشد

1403/07/14

اهدای اعضای بدن شهروند مرگ مغزی در مراغه

1403/07/13

واریز یارانه یک میلیون و صد هزار تومانی برای کلیه کودکان مبتلا به سوء تغذیه در مراغه

1403/07/12

مراسم قدردانی از خانواده های زنده یاد امیرحسین غیاسی و زنده یاد مهدی حنیفه پور برگزار شد.

1403/07/11

ارائه خدمات مشاوره فرزند آوری، انصراف از سقط و طب ایرانی در اردوی یک روزه روستایی قراتلو

1403/07/11

2600 نفر از والدین مراغه ای درکارگاه آموزشی بحران سالمندی با موضوع معایب تک فرزندی شرکت کردند

1403/07/11

دوره آموزشی ویژه مدیران ستادی دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد

1403/07/11

تحقق شعار "فردایی برای همه سالمندان" نیازمند تلاش همگانی است

1403/07/10

✅ آنچه برای سلامت "قلب" باید بدانید

1403/07/08

مراقبت دوره ای 15 هزاردانش آموز درمراغه

1403/07/07