Aa
تاریخ : يکشنبه 27 خرداد 1403
کد 3437

تمجید ارزیابان بین المللی از برنامه شهر سالم و ایمن مراغه

جلسه ارزیابی نهایی برنامه شهر سالم و ایمن مراغه با حضور ارزیابان بین‌المللی در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار، و از آن به معنای واقعی کلمه تمجید شد اما خبر صدور گواهینامه و پیوستن این کهن‌شهر به شبکه شهرهای سالم و ایمن جهان به آینده موکول شد.
ارزیابانی چون «دکتر ماها العداوی» مدیر واحد ارتقای سلامت در دفتر سازمان جهانی بهداشت در منطقه مدیترانه شرقی و «دکتر ثمر الفکی» مشاور سازمان جهانی بهداشت در منطقه مدیترانه شرقی با همراهی «دکتر فرشید رضایی» مدیر آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشت وزارت بهداشت پس از ۲ روز ارزیابی در این جلسه حاضر شدند و برنامه شهر سالم مراغه را در برخی از موارد از جمله تعهد مسئولان دولتی به این برنامه، منحصربفرد خواندند.

♦️تعهد مسئولان دولتی به برنامه شهر سالم بی‌نظیر است مشاور سازمان جهانی بهداشت در منطقه مدیترانه شرقی در این جلسه تعهد فرماندار و سایر مسئولان دولتی مراغه به برنامه شهر سالم و ایمن را بی‌نظیر و متسحکم خواند و گفت: آنان طی ۲ روز گذشته با وجود مشغله کاری، وقت خود را به صورت کامل در اختیار پیشبرد اهداف این برنامه گذاشتند.

«دکتر ثمر الفکی» افزود: مردم محلی و به ویژه دانش‌آموزان، فرماندارشان را از نزدیک می‌شناسند که پیوند قوی دولت و مردم محلی را در این شهرستان نشان می‌دهد و امیدواریم این موضوع را در دیگر شهرهای متقاضی پیوستن به شبکه شهرهای سالم هم ببینیم.

وی تاکید کرد: در مدارس مراغه علاوه بر دانش‌آموزان به اعضای خانواه‌هایشان هم کمک ‌شده و برای دوران فراغت و سلامت عمومی آنان دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود که بسیار عالی است.

وی اضافه کرد: آنچه که بیش از همه‌چیز به قلب من نشست، این است که مشارکت اجتماعی مردم در این کهن‌شهر بالاست و زنان و مردان سالمند بسیار فعال هستند؛ بر همین اساس آرزو دارم تا دوره سالمندی خودم را در مراغه پشت سر بگذارم. «دکتر الفکی» به دست‌اندرکاران برنامه شهر سالم و ایمن اشاره، و بیان کرد: جنبشی در شهر ایجاد کرده‌اید و اگر این گواهینامه به شما داده شود، برای شما یک نقطه شروع خواهد بود و باید این تجربه را به سایر شهرها هم منتقل کنید.

♦️مردم مراغه باور دارند که شهرشان سالم و ایمن است رییس دفتر ارتقا سلامت دفتر سازمان جهانی بهداشت منطقه مدیریته شرقی نیز سطح برنامه‌ریزی مبتنی بر شواهد را در مراغه عالی خواند و گفت: در حین ارزیابی‌ها، متدولوژی و جامع‌نگری برنامه شهر سالم و ایمن مراغه را درک کردیم.

«دکتر ماها العداوی» برنامه‌ریزی از پایین به بالا در مراغه را منحصربفرد خواند و افزود: برای نمونه آموزش و پرورش از فارغ‎‌التحصیلان سلامت عمومی برای آموزش دانش‌آموزان استفاده می‌کند که نشان می‌دهد سلامت و بهداشت فقط در بیمارستان محقق نمی‌شود.

♦️ قدردانی «دکتر ماها العداوی» از جامع‌نگری در برنامه شهر سالم و ایمن مراغه وی ادامه داد: دیروز با سالمندان و افراد دارای اختلال ذهنی در مراکز خیریه دیدار کردیم که نشان می‌دهد برنامه شهر سالم، تفکرها را نسبت به مقوله سلامت عوض کرده است.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری روی انسان‌ها بهترین نوع سرمایه‌گذاری است، افزود: مراکز فنی و حرفه‌ای در جای دنیا وجود دارد اما اینکه اشتغال هنرجویان هم در مراغه پیگیری می‌شود، یک کار بی‌نظیر است.

«دکتر رضایی» با بیان اینکه نقشه شهر اسلامی از ۱۱ سال پیش طراحی شد، ابراز امیدواری کرد تا مراغه در آینده به عنوان شهر سالم اسلامی معرفی شود و فرهنگ غنی کشورمان را به نمایش بگذارد.

وی با بیان اینکه در مراغه به سمت فرهنگ سلامت حرکت می‌شود، افزود: اخذ گواهینامه شهر سالم یک نتیجه و هدف نیست و بلکه یک فرآیند است و مراغه در این مسیر قرار دارد. وی این را هم بیان کرد که تداوم ارزیابی‌ها هر چندسال یکبار کمک خواهد کرد تا برنامه شهر سالم و ایمن مراغه روی ریل پیشرفت بمانید.
  • نوشته شده
  • در يکشنبه 27 خرداد 1403
  • تعداد بازدید 99

اخبار

اسامی پذیرفته شدگان اصلی و ذخیره آزمون پذیرش بهورزی مورخ1402/12/25

1403/04/11

تجهیز آزمایشگاه مرکزی مراغه به دستگاه‌های پیشرفته

1403/04/07

حضور معاون توسعه دانشکده به همراه معاون توسعه وزارت بهداشت در سازمان برنامه بودجه کشور

1403/04/06

فرزند سیزدهم مرد ۷۱ ساله اهل هشترود متولد شد

1403/04/02

تمجید ارزیابان بین المللی از برنامه شهر سالم و ایمن مراغه

1403/03/27

فراخوان دعوت به همکاری:

1403/03/26

برگزاری دوره آموزشی آشنایی با سامانه TTAC

1403/03/26

اطلاعیه زمان بندی مصاحبه  پذیرفته شدگان آزمون پذیرش بهورزی مورخه 1402/12/25

1403/03/23

دانشکده علوم پزشکی مراغه رتبه 12 کارنامه جوانی جمعیت را بین 63 دانشگاه/دانشکده کشور کسب کرد

1403/03/21

پنج ماموریت اورژانس مراغه در سال گذشته با انتقال هوایی بوده است

1403/03/17

نامگذاری مرکز جامع خدمات سلامت دانشکده به نام شهید رحمتی

1403/03/16

معاون وزیر: دریافتی دستیاران پزشکی در دولت سیزدهم هشت برابر شد

1403/03/08

افتتاح ۲ طرح حوزه سلامت مراغه با حضور معاون وزیر بهداشت

1403/03/08

مرکز تحقیقات مدیریت سلامت مبتنی بر شواهد مراغه مجوز گرفت

1403/03/08

پیام تسلیت رئیس دانشکده به مناسبت شهادت رئیس جمهور مردمی

1403/02/31