Aa
تاریخ : دوشنبه 15 آبان 1402
کد 3226

جلسه مشترک معاونت آموزشی و مرکز تحقیقات گیاهان دارویی با دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی مراغه، جلسه مشترکی فی مابین دانشکده علوم پزشکی مراغه با حضور معاون آموزش و تحقیقات، ریاست مرکز تحقیقات گیاهان دارویی و عضو هیات علمی طب سنتی و دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با حضور ریاست دانشکده طب سنتی، معاونین آموزشی و پژوهشی و اعضای هیات علمی آن دانشکده برگزار گردید.
این جلسه به منظور آشنایی و نیز معرفی فعالیت های سلامتکده طب سنتی مراغه و مرکز تحقیقات گیاهان دارویی و نیز نیازسنجی های مربوط به همکاری طرفین در جهت تاسیس رشته دکترای تخصصی طب سنتی ایرانی و جذب دانشجوی دکتری تخصصی تشکیل گردید.
 
در ابتدای جلسه دکتر احسانی معاونت آموزش، تحقیقات و فناوری دانشکده علوم پزشکی مراغه به کلیه فعالیت های صورت گرفته در خصوص تاسیس سلامتکده و نیز زیرساخت های ایجاد شده در جهت راه اندازی دانشکده طب سنتی اشاره نموده و اظهار داشت: که برپایی این دانشکده از مطالبات اصلی مردم شهرستان و در راستای سیاست های کلان وزارتی بوده و شروع بکار سلامتکده طلیعه این امر می باشد.
 
در این دیدار دکتر بناگذار رئیس دانشکده طب سنتی تبریز نیز ضمن اعلام رضایت از فعالیت های صورت گرفته در مجموعه دانشکده علوم پزشکی مراغه، این مجموعه را بستر مناسب جهت توسعه فعالیت ها در زمینه طب سنتی دانسته و اشاره نمود: که تاسیس سلامتکده و وجود مرکز تحقیقات گیاهان دارویی در دانشکده علوم پزشکی مراغه نقطه قوتی در جهت ارائه خدمات درمانی، آموزشی و تحقیقاتی می باشد.
 
وی در ادامه گفت: تاسیس دانشکده طب سنتی حرکتی شایسته و لازم بوده و زمینه ساز همکاری همه جانبه در زمینه های آموزش، تحقیقات و درمان با دانشکده طب سنتی تبریز خواهد بود و همکاری این دو دانشکده در حوزه های مختلف اثر مثبتی بر ارائه خدمات در زمینه های مختلف مربوط به طب سنتی در شمالغرب ایفا خواهد نمود.
 
در این جلسه بیان شد که با توجه به اقبال مردم منطقه به دریافت خدمات مربوط به طب سنتی و با توجه به اینکه مصرف خودسرانه داروهای گیاهی و یا دریافت خدمات مربوط به طب سنتی که گاها توسط افراد غیر متخصص صورت می پذیرد و منجر به آسیب های متعدد و گاها صدمات جبران ناپذیری می گردد، لزوم مراجعه به متخصصین طب سنتی قوت گرفته و سامان دهی این فعالیت ها و فرهنگ سازی مناسب جهت دریافت خدمات از طریق سلامتکده که زیر نظر دانشگاه فعالیت می نماید نقش موثری در سلامت جامعه ایفا خواهد نمود.
 
  • نوشته شده
  • در دوشنبه 15 آبان 1402
  • تعداد بازدید 121
  • واحد ارجاع دهنده روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی مراغه

اخبار

ارتقاء رتبه علمی عضو هیات علمی گروه پیش بالینی دانشکده به دانشیاری

1403/02/30

اسامی پذیرفته شدگان آزمون پذیرش بهورزی مورخ۱۴۰۲/۱۲/۲۵

1403/02/29

افزایش موالید بین مادران بالای ۳۵ سال مراغه

1403/02/28

احداث بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی مراغه معطل تملک زمین مجاور است

1403/02/28

اطلاعیه پذیرفته شدگان آزمون بکارگیری نیروی شرکتی کارشناس مراقب سلامت مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۴جهت تشکیل پرونده گزینشی

1403/02/23

اولین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت سال ۱۴۰۳ دانشکده برگزار شد

1403/02/22

همایش خیرین عرصه سلامت شهرستان مراغه برگزار شد

1403/02/22

تجلیل از ماماهای دانشکده علوم پزشکی مراغه در روز جهانی ماما

1403/02/16

اجرای مرحله اول عملیات واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در روستاهای سیاری شهرستان مراغه

1403/02/14

حضور معاون آموزشی،پژوهشی و دانشجویی و مدیر مرکز مطالعات توسعه آموزش پزشکی دانشکده علوم پزشکی مراغه در بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش پزشکی و هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری

1403/02/12

دانشکده علوم پزشکی مراغه میزبان نهمین نشست هم اندیشی معاونت های توسعه مدیریت و منابع کلان منطقه دو کشور

1403/02/12

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه طی پیامی هفته گرامیداشت معلم و استاد را تبریک گفت

1403/02/12

تکمیل و توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی در در حال اجراست

1403/02/09

یکی از ابعاد بسیار مهم توسعه ملی، توسعه و باروری فرهنگ حاکم بر جامعه است

1403/02/08

عملیاتی شدن برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع و ساماندهی نیروی انسانی در مراغه

1403/02/05