Aa
تاریخ : شنبه 20 خرداد 1402
کد 3042

معاون وزارت بهداشت:

🎥 دانشکده علوم پزشکی مراغه با ارتقا به دانشگاه فاصله چندانی ندارد

مراغه- ایرنا- همزمان با سفر رییس‌جمهور به آذربایجان‌شرقی، ارتقای دانشکده علوم پزشکی به دانشگاه با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورد ارزیابی قرار گرفت و وی اذعان کرد که فاصله ارتقای دانشکده علوم پزشکی مراغه به دانشگاه چندان طولانی نیست و تحقق آن در جلسه جمع‌بندی سفر استانی بررسی می‌شود.

دکتر «یونس پناهی» روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مرجعیت علمی کشور خواسته مقام معظم رهبری و ارتقای دانشکده علوم پزشکی مراغه به دانشگاه از لحاظ تقویت این مرجعیت نیز حائز اهمیت است زیرا برای تحقق مرجعیت باید زیرساخت‌ها توسعه یابد که یکی از مصادیق آن ارتقای دانشکده‌ها به دانشگاه است.

وی با تاکید بر اینکه به واسطه ارتقای دانشکده علوم پزشکی به دانشگاه تولید علم و فناوری افزایش می‌یابد و نخبگان منطقه جذب می‌شوند، اضافه کرد: این دانشگاه با به‌کارگیری نخبگان می‌تواند در تولید دانش و اقتصاد سلامت گام بردارد و سرمایه‌های کشور را صیانت کند.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: نسبت به ارتقای دانشکده علوم پزشکی مراغه به دانشگاه تاکید داریم اما از کنار الزامات نیز به سادگی نمی‌گذریم و از آنها کوتاه نمی‌آییم.

«دکتر پناهی» با این وجود ابراز امیدوری کرد که یکی از نتایج مطلوب سفر استانی آیت‌الله رییسی به آذربایجان‌شرقی همین ارتقای دانشکده علوم پزشکی به دانشگاه باشد و اذعان کرد: کارهای بسیاری برای این ارتقا انجام شده که مایه مباهات است و دانشکده علوم پزشکی مراغه بر اساس علم‌سنجی وزارت بهداشت در زمینه پژوهش ارتقای قابل توجهی دارد.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: دانشکده علوم پزشکی مراغه بر اساس علم‌سنجی وزارت بهداشت در زمینه پژوهش ارتقای قابل توجهی دارد

وی افزود: این دانشکده قابلیت ارتقا بر اساس سیاست‌های کلان را دارد و الزامات لازم برای ارتقا فردا مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ ضمن توجه به اینکه سیاست وزارت بهداشت نیز همواره بر رشد و تعالی دانشکده‌ها استوار است.

وی ادامه داد: جلب حمایت‌های معاون درمان وزارت بهداشت برای آغاز عملیات اجرایی بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی مراغه نیز پیگیری می‌شود و خوشبختانه در بخش آموزش نیز کارهای بسیار مطلوبی برای تکمیل کلاس‌های آموزشی انجام شده است.

دکتر پناهی همچنین به اعلام نیاز دانشکده علوم پزشکی مراغه در زمینه احداث خوابگاه متاهلین نیز اشاره کرد و افزود: این خواسته نیز با توجه به سیاست حمایت از افزایش جمعیت و بر اساس توضیحات معاون دانشجویی، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونانش همراه با رییس‌جمهور و هیات دولت و در پنجمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی امروز، پنجشنبه وارد تبریز شدند.

دانشکده علوم پزشکی مراغه در دولت سیزدهم گام‌های اساسی در مسیر ارتقا برداشته است که از جمله آنها می‌توان به جذب اولین دانشجویان رشته پزشکی و پزشکان متخصص و فوق‌متخصص در رشته مختلف اشاره کرد.

اهالی مراغه امیدوار هستند تا ارتقای دانشکده علوم پزشکی مراغه به دانشگاه فردا و در جلسه جمع‌بندی سفر مورد بررسی قرار گیرد و به عنوان یکی از نتایج مطلوب این سفر، کام‌شان را شیرین کند.


 
  • نوشته شده
  • در شنبه 20 خرداد 1402
  • تعداد بازدید 156
  • واحد ارجاع دهنده روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی مراغه

اخبار

افزایش موالید بین مادران بالای ۳۵ سال مراغه

1403/02/28

احداث بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی مراغه معطل تملک زمین مجاور است

1403/02/28

اطلاعیه پذیرفته شدگان آزمون بکارگیری نیروی شرکتی کارشناس مراقب سلامت مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۴جهت تشکیل پرونده گزینشی

1403/02/23

اولین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت سال ۱۴۰۳ دانشکده برگزار شد

1403/02/22

همایش خیرین عرصه سلامت شهرستان مراغه برگزار شد

1403/02/22

تجلیل از ماماهای دانشکده علوم پزشکی مراغه در روز جهانی ماما

1403/02/16

اجرای مرحله اول عملیات واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در روستاهای سیاری شهرستان مراغه

1403/02/14

حضور معاون آموزشی،پژوهشی و دانشجویی و مدیر مرکز مطالعات توسعه آموزش پزشکی دانشکده علوم پزشکی مراغه در بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش پزشکی و هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری

1403/02/12

دانشکده علوم پزشکی مراغه میزبان نهمین نشست هم اندیشی معاونت های توسعه مدیریت و منابع کلان منطقه دو کشور

1403/02/12

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه طی پیامی هفته گرامیداشت معلم و استاد را تبریک گفت

1403/02/12

تکمیل و توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی در در حال اجراست

1403/02/09

یکی از ابعاد بسیار مهم توسعه ملی، توسعه و باروری فرهنگ حاکم بر جامعه است

1403/02/08

عملیاتی شدن برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع و ساماندهی نیروی انسانی در مراغه

1403/02/05

دیدار هیأت رئیسه دانشکده علوم پزشکی مراغه با فرمانده سپاه ناحیه مراغه

1403/02/04

از کارشناسان آزمایشگاه های حوزه بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه تجلیل شد

1403/02/03