Aa
تاریخ : جمعه 19 خرداد 1402
کد 3041

معاون وزیر بهداشت:

دانشکده علوم پزشکی مراغه به دانشگاه ارتقا خواهد یافت

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی مراغه در جریان سفر ریاست محترم جمهوری به استان آذربایجان شرقی، تیم اعزامی وزارت و بهداشت درمان از دانشکده علوم پزشکی مراغه بازدید کردند.
دکتر یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در این جلسه گفت : گزارش های ارائه شده در این جلسه نشان دهنده مسیر رو به رشد و تعالي این دانشکده می باشد.
 
دکتر «یونس پناهی» افزود: مرجعیت علمی کشور خواسته مقام معظم رهبری و ارتقای دانشکده علوم پزشکی مراغه به دانشگاه از لحاظ تقویت این مرجعیت نیز حائز اهمیت است زیرا برای تحقق مرجعیت باید زیرساخت‌ها توسعه یابد که یکی از مصادیق آن ارتقای دانشکده‌ها به دانشگاه است.
 
وی با تاکید بر اینکه به واسطه ارتقای دانشکده علوم پزشکی به دانشگاه تولید علم و فناوری افزایش می‌یابد و نخبگان منطقه جذب می‌شوند، اضافه کرد: این دانشگاه با به‌کارگیری نخبگان می‌تواند در تولید دانش و اقتصاد سلامت گام بردارد و سرمایه‌های کشور را صیانت کند.
 
معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: نسبت به ارتقای دانشکده علوم پزشکی مراغه به دانشگاه تاکید داریم اما از کنار الزامات نیز به سادگی نمی‌گذریم و از آنها کوتاه نمی‌آییم.
 
«دکتر پناهی» با این وجود ابراز امیدوری کرد که یکی از نتایج مطلوب سفر استانی آیت‌الله رییسی به آذربایجان‌شرقی همین ارتقای دانشکده علوم پزشکی به دانشگاه باشد و اذعان کرد: کارهای بسیاری برای این ارتقا انجام شده که مایه مباهات است و دانشکده علوم پزشکی مراغه بر اساس علم‌سنجی وزارت بهداشت در زمینه پژوهش ارتقای قابل توجهی دارد.
 
وی افزود: برای تبدیل این دانشکده به دانشگاه باید طبق قوانین موجود در سطح وزارتخانه باید عمل نمائيم و این موضوع در جلسه شورای معاونان وزارت بهداشت طرح خواهیم کرد.
 
وی در خصوص درخواست های این دانشکده از وزارتخانه بهداشت گفت: این شهر با قدمت بالایی که دارد ظرفیت بالایی در تبدیل شدن به دانشگاه را دارا می باشد و من این قول را می دهم که دانشکده علوم پزشکی مراغه به دانشگاه ارتقا خواهد یافت.
 
دکتر یونس پناهی افزود: اما انتظار ما پس از ارتقا این دانشکده این است که این‌مجموعه انرژی مضاعفی را برای پژوهش های پزشکی و مراقبت های بهداشتی داشته باشد تا مسیر متفاوت تری را برای آینده ترسیم نماید.
 
وی اضافه کرد: دانشگاه شدن این مجموعه مسولیت مضاعفی را برای هیات رئیسه ایجاد می کند تا بعد از ارتقا آن، باید در تمامی ابعاد آن سرآمد باشد و با دانشگاه های تراز اول کشور رقابت نماید.
 
وی اذعان کرد: طب سنتی یک رشته توان مند هست که می‌تواند کمک زیادی در فرآیند درمان داشته باشد و باید از ظرفیت های بالای منطقه در گسترش طب سنتی استفاده نمائيم.
 
دکتر ارجمند در این جلسه گفت: دانشکده علوم پزشکی مراغه با وجود مراکز آموزشی درمانی دولتی فعلی و بیمارستان های در حال ساخت آتی و مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، خانه های بهداشت و پایگاه های سلامت شهری و اعضای هیات علمی توانمندی که دارد، تبدیل دانشکده به دانشگاه به یک مطالبه جدی در مراغه تبدیل شده است، که نیاز است همکاران و مسولین وزارت بهداشت در این زمینه توجه بیشتری داشته باشند.  
 
معاون آموزشی دانشکده علوم پزشکی مراغه با بیان اینکه توجه به کیفیت سرلوحه کار ما در این مجموعه است افزود: در این دانشکده تمام ابعاد توسعه، کیفیت محور بوده و تلاش ما این بوده کیفیت آموزشی در این دانشکده روز به روز افزایش پیدا کند.
 
مرتضی باستانی از خیرین به نام مراغه نيز در اين جلسه گفت: این شهر میراث دار فرهنگ ۷۰۰۰ هزار ساله است و از خوبی مردمان این شهر همین بس که در دوران کرونا میزبان خوبی برای بیماران کرونایی شهر های اطراف بود.
 
وی افزود: من بدهکار هیچ احدی نیستم ولی وام دار مردم عزیز و شریف مراغه هستم و باور دارم جایگاه مراغه باید ارتقا یابد چرا که این شهر با تقدیم ۱۴۰۰ شهید برادری خودش را با آرمان های نظام و انقلاب ثابت کرده است.
 
معاون بهداشتی این دانشکده نیز گفت: مجموعه دانشکده علوم‌پزشکی مراغه با جدیت و پشتکار مثال زدنی با همکاری های منظم اهداف نظام سلامت را به خصوص در حوزه جوانی جمعیت اجرا می کنند و این اتحاد در همه حوزه های دانشکده جاری می باشد و ارتقا این مجموعه به دانشگاه باعث قوت قلب هر چه بیشتر عزیزان خواهد شد.
 
معاون درمان نیز در این جلسه گفت: حوزه درمان این دانشکده یک سری نیاز های تجهیزاتی در خصوص تجهیز اتاق عمل داریم که امید است با همت عزیزان در تامین این تجهیزات به زودی شاهد عمل جراحی قلب در مراغه باشیم.
 
مسئول مرکز تحقیقات گیاهان دارویی در این جلسه گفت: این مرکز مکمل دانشکده طب سنتی است که می تواند در حوزه تحقیقات گیاهان دارویی نقش بسیار مهمی را در سلامت کشور و منطقه ایفا کند؛ وجود این مرکز که با همت هیات رئیسه این دانشکده ایجاد شده است می تواند بعنوان نقطه ای قوت در تبدیل آن به دانشگاه ایفا نقش نماید.
 
مدیر غدا دارو نیز در این جلسه از کمبود نیروی انسانی در این مدیریت خبر داد و گفت امید است با توجه به این موضوع مشکل نیروی انسانی در مدیریت غذا و دارو حل شود.
 



 
  • نوشته شده
  • در جمعه 19 خرداد 1402
  • تعداد بازدید 270
  • واحد ارجاع دهنده روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی مراغه

اخبار

برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع آسیب های تک فرزندی و بی فرزندی

1403/04/13

از کارشناسان فعال دانشکده علوم پزشکی در حوزه جوانی جمعیت تجلیل شد

1403/04/13

اسامی پذیرفته شدگان اصلی و ذخیره آزمون پذیرش بهورزی مورخ1402/12/25

1403/04/11

تجهیز آزمایشگاه مرکزی مراغه به دستگاه‌های پیشرفته

1403/04/07

حضور معاون توسعه دانشکده به همراه معاون توسعه وزارت بهداشت در سازمان برنامه بودجه کشور

1403/04/06

فرزند سیزدهم مرد ۷۱ ساله اهل هشترود متولد شد

1403/04/02

تمجید ارزیابان بین المللی از برنامه شهر سالم و ایمن مراغه

1403/03/27

فراخوان دعوت به همکاری:

1403/03/26

برگزاری دوره آموزشی آشنایی با سامانه TTAC

1403/03/26

اطلاعیه زمان بندی مصاحبه  پذیرفته شدگان آزمون پذیرش بهورزی مورخه 1402/12/25

1403/03/23

دانشکده علوم پزشکی مراغه رتبه 12 کارنامه جوانی جمعیت را بین 63 دانشگاه/دانشکده کشور کسب کرد

1403/03/21

پنج ماموریت اورژانس مراغه در سال گذشته با انتقال هوایی بوده است

1403/03/17

نامگذاری مرکز جامع خدمات سلامت دانشکده به نام شهید رحمتی

1403/03/16

معاون وزیر: دریافتی دستیاران پزشکی در دولت سیزدهم هشت برابر شد

1403/03/08

افتتاح ۲ طرح حوزه سلامت مراغه با حضور معاون وزیر بهداشت

1403/03/08