Aa
تاریخ : سه شنبه 29 آذر 1401
کد 2784

در آیین گرامیداشت هفته پژوهش؛

دانشکده علوم پزشکی مراغه در حوزه پژوهش و فناوری سرآمد کشور است.

دکتر ارجمند گفت: دانشکده علوم پزشکی مراغه با دارا بودن سابقه ای درخشان اعضای هیات علمی و پژوهشگران در عرصه پژوهش و فناوری سرآمد کشور است.
 به گزارش روابط عمومی آیین گرامیداشت هفته پژوهش صبح روز 28 آذرماه با حضور آیت الله پورمحمدی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه، دکتر اسدیان معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه، دکتر شهابی معاون تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، رئیس و اعضای هئیت رئیسه دانشکده و جمعی از پژوهشگران و اعضای هیات علمی دانشکده در سالن فجر دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد.
 
در ابتدای این مراسم امام جمعه مراغه ضمن تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت هفته پژوهش گفت: دانشگاهیان و پژوهشگران باید نگاه ویژه ای به پژوهش و فناوری داشته باشند چراکه انچه امروز شاهدیم دشمن از پیشرفت های علمی ایران هراس دارد و با ایجاد جنگ های ترکیبی و رسانه ای در صدد آن است که جلوی پیشرفت ایران را بگیرد.
 
امام جمعه محبوب مراغه در ادامه گفت: مسئله پژوهش یک موضوع پر اهمیت است،چرا که معیار اصلی در توسعه یافتگی یک کشور قدرت علمی است و پژوهشگران باید مطابق با استاندارد های روز در جهت حل مشکلات جامعه قدم بردارند.
 
وی اذعان کرد: پژوهش در پزشکی و نظام سلامت از همه پژوهش ها دشوارتر و پیچیده است چرا که مورد مطالعه در این علم خود انسان می باشد که با پیچیدگی های مختلفی همراه است.
 
وی با تقدیر از فعالیت های دکتر ارجمند بعنوان رئیس این‌دانشکده گفت: خوشبختانه حضور دکتر ارجمند بعنوان یک مدیر انقلابی در راس دانشکده علوم پزشکی باعث توسعه روز افزون در تمامی حوزه ها به ویژه پژوهش شده است.
 
دکتر اسدیان فرماندار ویژه شهرستان مراغه نيز در اين آیین گفت: پویایی جامعه ثمره تحقیقات پژوهش در موضوعات مختلف است.
 
وی اضافه کرد: پرورش موضوعات و افکار مختلف ارزش و تلاش دانشگاه ها به میزان، کیفیت و ابزارهای پژوهشی بوده و مراکز علمی باید در زمینه پژوهش اهتمام ویژه ای داشته باشند.
 
دکتر ارجمند رئیس دانشکده با تاکید بر اهمیت مسئله پژوهش در اعتلای کشور گفت: اهمیت اقدامات پژوهشی و تحقیقات علمی بر همگان روشن است؛ چرا که توسعه همه جانبه کشور در گرو حرکت های علمی مطابق با استاندارد های روز دنیا می باشد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه در این آیین گفت: پژوهشگران دانشکده علوم پزشکی با کسب رتبه یک در میان دانشکده های مستقل کشور ثابت کرده اند که همپای دانش روز جهان تمرکز ویژه ای برتحقیقات و فناوری مبتنی بر چالش ها و نیازهای نظام سلامت دارند.

دکتر ارجمند افزود: تولید علم و حل مسائل جاری کشور در سایه پژوهش و تحقیق است در این راستا سامانه ویژه ای برای اطلاعات محققان دانشکده علوم پزشکی مراغه در این آیین رونمایی خواهد شد که اطلاعات کامل پژوهشگران و پژوهش های صورت گرفته در این سامانه ثبت شده است.
 
معاون آموزشی دانشکده علوم پزشکی نیز در پایان این مراسم گفت: تلاش ما در حوزه آموزش و پژوهش دانشکده علوم پزشکی اعتلای روز افزون حوزه پژوهش های پزشکی است.
وی گفت : مطابق نمودار h_index این دانشکده روند رو به توسعه پژوهش در این مجموعه در جریان است که در کنار دیگر شاخص ها باعث سرآمدی دانشکده علوم پزشکی در بین دانشکده های مستقل کشور شده است.

به گزارش روابط عمومي دانشکده علوم پزشکی مراغه در این آیین ضمن بهره برداری از سامانه پژوهان و پرده برداری از لوگو مرکز رشد سلامت از پژوهشگران برتر دانشکده علوم پزشکی مراغه تجلیل شد.
 
  • نوشته شده
  • در سه شنبه 29 آذر 1401
  • تعداد بازدید 166
  • واحد ارجاع دهنده روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی مراغه

اخبار

تجلیل از ماماهای دانشکده علوم پزشکی مراغه در روز جهانی ماما

1403/02/16

حضور معاون آموزشی،پژوهشی و دانشجویی و مدیر مرکز مطالعات توسعه آموزش پزشکی دانشکده علوم پزشکی مراغه در بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش پزشکی و هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری

1403/02/12

دانشکده علوم پزشکی مراغه میزبان نهمین نشست هم اندیشی معاونت های توسعه مدیریت و منابع کلان منطقه دو کشور

1403/02/12

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه طی پیامی هفته گرامیداشت معلم و استاد را تبریک گفت

1403/02/12

تکمیل و توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی در در حال اجراست

1403/02/09

یکی از ابعاد بسیار مهم توسعه ملی، توسعه و باروری فرهنگ حاکم بر جامعه است

1403/02/08

عملیاتی شدن برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع و ساماندهی نیروی انسانی در مراغه

1403/02/05

دیدار هیأت رئیسه دانشکده علوم پزشکی مراغه با فرمانده سپاه ناحیه مراغه

1403/02/04

از کارشناسان آزمایشگاه های حوزه بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه تجلیل شد

1403/02/03

لیست پذیرفته‌شدگان آزمون مراقب سلامت شرکت تعاونی ۱۲۹۱ مورخ ۲۴ اسفند ماه

1403/02/01

نشست کمیته دانشگاهی هفته سلامت 1403 برگزار شد

1403/01/29

🔸پیام تبریک رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی

1403/01/29

تحصیل ۵۵ دانشجوی پزشکی در مراغه

1403/01/26

پیام تبریک رئیس علوم پزشکی مراغه به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر

1403/01/22

انجام نخستین جراحی نفروکتومی رادیکال در مراغه

1403/01/21