Aa
تاریخ : سه شنبه 29 آذر 1401
کد 2783

رئیس دانشکده در جمع خبرنگاران؛

ارتقا دانشکده علوم پزشکی به دانشگاه اصلی ترین هدف مجموعه علوم پزشکی مراغه

رئیس دانشکده با تاکید بر ضرورت دانشگاه شدن این دانشکده گفت: اصلی ترین دغدغه من در طول این شش ماه ارتقا یافتن این دانشکده به دانشگاه علوم پزشکی است.
به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی مراغه دکتر اللهوردی ارجمند صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران افزود: در این راستا اقدامات مختلفی از جمله افزایش اعضا هیات علمی و ایجاد رشته پزشکی صورت گرفته است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه با تاکید بر اینکه این شهرستان در حوزه بهداشت و درمان از بسیاری از شهرستان‌های دیگر عقب مانده است، بیان کرد: ارتقای این دانشکده به دانشگاه با توجه به الزاماتی که دارد، عقب‌ماندگی‌ها را جبران می‌کند.

دکتر ارجمند اضافه کرد: افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی، افزایش تعداد اعضای هیئت علمی، افزایش تعداد رشته‌ها و دانشکده‌ها و توسعه روزافزون بخش درمان و فعالیت‌های بهداشتی برای ارتقای دانشکده به دانشگاه طی دولت سیزدهم هدفگذاری شده است.

وی افزود: با افزایش ۲۱ نفری اعضا هیات علمی این دانشکده تعداد اعضای هیئت علمی دانشکده به ۷۱ نفر رسید.

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه بیان کرد: ایجاد چهار دانشکده از الزامات ارتقا به دانشگاه محسوب می‌شود و بر همین اساس نیز علاوه بر دانشکده پیراپزشکی و بهداشت که در زمان حاضر فعال است،
دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی و طب سنتی نیز در این دانشکده راه‌اندازی می‌شود

وی افزود: خوشبختانه این دانشکده  در رتبه بندی های وزارت بهداشت در حوزه پژوهش بین دانشکده های مستقل رتبه یک را اخذ کرده است.

دکتر ارجمند اضافه کرد: همچنین در بین تمامی دانشگاه های علوم پزشکی کشور رتبه ۳۰ را در بین  ۶۷ دانشگاه کسب کرده است در حالی که بسیاری از دانشگاه های با سابقه  از جمله ایلام ، لرستان ، شاهرود در  رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

دکتر ارجمند با تاکید بر اهمیت ارتقا خدمات بهداشتی در جامعه افزود: اکنون ۱۰ پروژه بهداشتی با ۳۰ میلیارد تومان اعتبار در این شهرستان در حال اجراست که مرکز آموزش بهورزی، مراکز جامع سلامت شماره یک هاشم‌آباد، سهند و جانبازان به ترتیب با ۹۵، ۹۵ و پنج درصد پیشرفت فیزیکی و همچنین مراکز جامع سلامت روستاهای طالبخان، داشبلاغ‌بازار و خانه بهداشت خرمازرد از دیگر پروژه‌های در دست اجرای شهرستان است.

وی همچنین به راه‌اندازی آزمایشگاه مولکولی به عنوان یکی دیگر از نیازهای شهرستان در حوزه بهداشت اشاره کرد و افزود: پیس از این آزمایش های آنفولانزاو... به تبریز ارسال می شد که خوشبختانه با تاسیس این آزمایشگاه نیز های شهرستان در این حوزه مرتفع می شود.

وی به تملک زمین بیمارستان نیمه‌کاره ارتش در ورودی شهر اشاره کرد و گفت: این ساختمان با امضای تفاهم‌نامه در ستاد مشترک ارتش، ۱۰ میلیارد تومان قیمت‌گذاری، و به این دانشکده واگذار شد که  در قبال آن به جای پرداخت پول خدمات درمانی به نیروهای مسلح ارائه خواهد شد.

وی در ادامه گفت: زمین ۱۵ هکتاری برای بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی مراغه نیز در مکانی مناسب تعیین، و از سوی کارشناسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تایید شد که باید به حدود ۱۰۰ هکتار افزایش یابد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه با اشاره به اینکه ماهانه ۳۰۰ تا ۳۵۰ مورد آنژیوگرافی در بیمارستان امیرالمومنین(ع) انجام می‌شود، گفت:انشالله به زودی دستگاه دوم آنژیوگرافی در این شهرستان مستقر خواهد شد و بزودی عمل جراحی قلب نیز در بیمارستان امیرالمومنین انجام خواهد شد.

وی در پایان گفت: پرداخت تعرفه گذاری پرستاری، تامین ساختمان موقت انتقال خون، و پرداخت ۶۸ میلیارد تومان وام  برای بیماران خاص از جمله اقدامات این دانشکده در بحث های مختلف است.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی مراغه در این آیین چهار نفر از اعضای هیئت علمی دانشکده شامل مجتبی پوراکبر، ادریس حسن‌پور، ویدا هاشمی و گلاره کوچک‌پور که طرح‌های فناورانه برگزیده داشتند، مورد تجلیل و قدردانی قرار گرفتند.
 
  • نوشته شده
  • در سه شنبه 29 آذر 1401
  • تعداد بازدید 232
  • واحد ارجاع دهنده روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی مراغه

اخبار

تکمیل و توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی در در حال اجراست

1403/02/09

یکی از ابعاد بسیار مهم توسعه ملی، توسعه و باروری فرهنگ حاکم بر جامعه است

1403/02/08

عملیاتی شدن برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع و ساماندهی نیروی انسانی در مراغه

1403/02/05

دیدار هیأت رئیسه دانشکده علوم پزشکی مراغه با فرمانده سپاه ناحیه مراغه

1403/02/04

از کارشناسان آزمایشگاه های حوزه بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه تجلیل شد

1403/02/03

لیست پذیرفته‌شدگان آزمون مراقب سلامت شرکت تعاونی ۱۲۹۱ مورخ ۲۴ اسفند ماه

1403/02/01

نشست کمیته دانشگاهی هفته سلامت 1403 برگزار شد

1403/01/29

🔸پیام تبریک رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی

1403/01/29

تحصیل ۵۵ دانشجوی پزشکی در مراغه

1403/01/26

پیام تبریک رئیس علوم پزشکی مراغه به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر

1403/01/22

انجام نخستین جراحی نفروکتومی رادیکال در مراغه

1403/01/21

پیشگیری از سقط جنین عمدی از برنامه های اولویت دار نظام سلامت است

1403/01/21

احکام حقوق سال ۱۴۰۳ کارکنان دانشکده صادر شد

1403/01/21

سامانه جدید "پیک" دانشکده علوم پزشکی مراغه بهره برداری شد

1403/01/20

91 درصد نوجوانان مراغه ای طی سال گذشته از خدمات بهداشتی تعریف شده گروه سنی خود بهره مند شدند

1403/01/19