Aa
تاریخ : يکشنبه 2 مرداد 1401
کد 2591

با امضای تفاهمنامه همکاری با دانشگاه علوم پزشکی تبریز؛

اولین گام عملی برای پذیرش دانشجوی پزشکی در دانشکده علوم پزشکی مراغه برداشته شد

به گزارش روابط عمومی، این تفاهم نامه بین دانشکده علوم پزشکی مراغه و دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای همکاری در پذیرش دانشجوی رشته ی پزشکی عمومی امضاء شد.
در این جلسه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ضمن اشاره به اهمیت ارتقاء و توسعه دانشکده علوم پزشکی مراغه اظهار داشت: دانشکده علوم پزشکی مراغه رسالت بزرگی را در جنوب استان آذربایجانشرقی و سایر استان های همجوار در ارتقای سطح سلامت مردم عهده دار است و تحقق این هدف مهم نیازمند روحیه ی انقلابی و جهادی است.
 
دکتر نقی پور ضمن آرزوی موفقیت به تیم مدیریتی جدید دانشکده گفت: با رویکرد مدیریت بمتنی بر شایسته سالاری و روحیه ی جهادی و انقلابی که از دکتر ارجمند سراغ داریم تحت عنایات الهی، شاهد اتفاقات خوبی برای نظام سلامت شهرستان مراغه و منطقه خواهیم بود و در مدت کوتاهی بهبود سطح کمی و کیفی آموزش و پژوعش در دانشکده علوم پزشکی مراغه را شاهد خواهیم بود.
وی در ادامه، " کیفیت در آموزش پزشکی" را معیار اصلی تربیت نیروی انسانی در علوم پزشکی عنوان کرد و گفت: ایجار زیرساخت های بومی در این خصوص ضرورت دارد که باید مورد توجه و اهتمام قرار گیرد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه نیز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت آموزشی موجود، اظهارداشت: دانشکده علوم پزشکی مراغه تلاش خواهد کرد در مسیر توسعه و تعالی خود با ایجاد رشته پزشکی عمومی که یکی از مهمترین دغدغه ها و خواسته های مردم شهید پرور مراغه می باشد، جهشی مثبت در امر سلامت داشته باشد.

دکتر ارجمند اظهار امیدواری کرد: دانشکده علوم پزشکی مراغه ضمن انجسام، همدلی و هماهنگی درون بخشی، از طریق همکاری برون بخشی از ظرفیت همه مدیران و مسئولان شهرستانی و همچنین سمن ها، خیرین و آحاد مردم بهره مند شود تا الزامات و زیرساخت های لازم را در اسرع وقت توسعه دهد.
 
دکتر فرید اعلایی، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، در این جلسه به مفاد تفاهم نامه ایجاد رشته پزشکی اشاره کرد و گفت: تکمیل زیــرســاخــت های فیزیکی و جذب هیات علمی متخصص و توانمند زمینه را برای ایجاد دانشکده پزشکی در شهرستان مراغه در راستای تضمین کیفیت آموزش پزشکی فراهم خواهد کرد.
 
در این دیدار دکتر علی احسانی، معاون آموزشی، پژوهشی، دانشجویی و فرهنگی علوم پزشکی مراغه، ضمن تشکر از رویکرد مثبت و سازنده دانشگاه علوم پزشکی تبریز به عنوان دبیر قطب کلان منطقه دو کشوری اظهار داشت: تیم مدیریتی دانشکده تمام تلاش خود را برای تامین نیازهای آموزشی دانشجویان پزشکی به بهترین شکل ممکن به کار خواهد گرفت و رویکرد جدید این معاونت مبتنی بر استفاده از بهترین ها و با تکیه بر توان اعضای هیات علمی و کارکنان نظام اموزشی در راستای هم افزایی در آموزش و پژوهش است.
 
مهندس پوررستم، معاون توسعه و مدیریت منابع دانشکده، نیز ضمن اعلام آمادگی برای پشتیبانی از این رسالت مهم گفت: نگاه این معاونت حمایت از کار تیمی و مشارکت جمعی در اجرای برنامه های توسعه محور دانشکده است و بر این اساس تمام تلاش خود را برای ایجاد زیرساخت های فیزیکی و نیروی انسانی لازم به کار خواهد بست.   
 
شایان ذکر است، این تفاهمنامه به زودی در دستور کار معاونت آموزشی وزارت بهداشت و شورای گسترش دانشگاههای علوم پزشکی جهت تصویب قرار خواهد گرفت.
 
  • نوشته شده
  • در يکشنبه 2 مرداد 1401
  • تعداد بازدید 396

اخبار

دیدار هیأت رئیسه دانشکده علوم پزشکی مراغه با فرمانده سپاه ناحیه مراغه

1403/02/04

از کارشناسان آزمایشگاه های حوزه بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه تجلیل شد

1403/02/03

لیست پذیرفته‌شدگان آزمون مراقب سلامت شرکت تعاونی ۱۲۹۱ مورخ ۲۴ اسفند ماه

1403/02/01

نشست کمیته دانشگاهی هفته سلامت 1403 برگزار شد

1403/01/29

🔸پیام تبریک رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی

1403/01/29

تحصیل ۵۵ دانشجوی پزشکی در مراغه

1403/01/26

پیام تبریک رئیس علوم پزشکی مراغه به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر

1403/01/22

انجام نخستین جراحی نفروکتومی رادیکال در مراغه

1403/01/21

پیشگیری از سقط جنین عمدی از برنامه های اولویت دار نظام سلامت است

1403/01/21

احکام حقوق سال ۱۴۰۳ کارکنان دانشکده صادر شد

1403/01/21

سامانه جدید "پیک" دانشکده علوم پزشکی مراغه بهره برداری شد

1403/01/20

91 درصد نوجوانان مراغه ای طی سال گذشته از خدمات بهداشتی تعریف شده گروه سنی خود بهره مند شدند

1403/01/19

نجات جان یک نوزاد دیگر با کمک مرکز مردمی نفس مراغه

1403/01/19

حضور اساتید، دانشجوسان و کارکنان دانشکده در راهپیمایی روز جهانی قدس

1403/01/18

پیگیری درمان 54 کودک پرخطر طی تعطیلات نوروزی 1403

1403/01/18