Aa
تاریخ : چهارشنبه 29 تير 1401
کد 2588

مصاحبه رئیس دانشکده با ایرنا مراغه/دانشجوی پزشکی چه موقع در مراغه پذیرش می‌شود؟

مراغه- ایرنا- ایجاد رشته پزشکی در دانشکده علوم پزشکی مراغه و در نهایت ارتقای این دانشکده به دانشگاه مدتهاست که به عنوان یک خواسته از سوی مسئولان و مردم مطرح می‌شود و به گفته سرپرست جدید این دانشکده، مسئولان امر برای پذیرش دانشجوی پزشکی در بهمن سال جاری برنامه‌ریزی کرده‌اند.
دکتر اللهوردی ارجمند روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه برای پذیرش دانشجوی پزشکی در مراغه دیر اقدام شده و دانشکده در زمان حاضر دچار عقب‌ماندگی است، اظهار داشت: با این وجود دانشکده علوم پزشکی مراغه نیروهای متخصصی دارد که می‌توان با مشارکت آنان، تحرکی در زمینه ارتقای دانشکده ایجاد کرد. 

وی با تاکید بر اینکه ایجاد رشته پزشکی در این دانشکده بخشی از محدودیت‌های بخش درمان شهرستان را حل می‌کند، بیان کرد: با ایجاد این رشته از یک سو حضور پزشکان متخصص در مراغه افزایش می‌یابد و از سوی دیگر نیز فضا برای رشد پزشکان عمومی فراهم می‌شود. 

وی ایجاد رشته پزشکی در دانشکده علوم پزشکی را یکی از عوامل موثر در پیشرفت شهر عنوان کرد و افزود: نخستین گام برای ایجاد رشته پزشکی در مراغه فراهم‌سازی زیرساخت‌ها و فضای فیزیکی است و در تلاش هستیم تا از امکانات موجود برای راه‌اندازی سریع‌تر دانشکده پزشکی استفاده می‌کنیم. 

وی ادامه داد: در آینده باید یک دانشکده پزشکی مناسب و در خور شان مراغه احداث شود اما ایجاد رشته در سریع‌ترین زمان ممکن و با تکیه بر امکانات موجود، اولویت نخست به شمار می‌رود.  

پذیرش نخستین دانشجویان کارشناسی ارشد دانشکده از مهرماه

سرپرست جدید دانشکده علوم پزشکی مراغه با تاکید بر اینکه روند ارتقای دانشکده به دانشگاه از طریق ایجاد رشته‌های جدید به خوبی طی می‌شود، اضافه کرد: تلاش‌ها برای افزایش رشته‌های دانشگاهی آغاز شده و اولین دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشکده در رشته «بیوتکنولوژی پزشکی» از مهر سال جاری پذیرش می‌شوند. 

دکتر ارجمند افزود: پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد در سایر رشته‌ها نیز با جدیت دنبال می‌شود تا زمینه برای ارتقای دانشکده به دانشگاه فراهم شود؛ ضمن توجه به اینکه ارتقا به دانشگاه در مقایسه با سال‌های گذشته دشوارتر بوده، و در مورد آن فرصت‌سوزی شده است. 

اجرا و تکمیل طرح‌های بیمارستانی راهگشاست

سرپرست دانشکده علوم پزشکی مراغه بیان کرد: اجرای طرح‌های جدید بیمارستانی همچون بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، مسیر را بیش از پیش برای ارتقای دانشکده علوم پزشکی به دانشگاه هموار می‌کند.

دکتر ارجمند به بیمارستان خیرساز تشخیص و درمان بیماران سرطانی که در مجاورت بیمارستان امیرالمومنین (ع) در حال احداث است، اشاره و بیان کرد: این مرکز درمانی از پیشرفت مناسبی برخوردار است و علاوه بر آن تکمیل بیمارستان خصوصی خواجه‌نصیر هم با جدیت دنبال می‌شود که یک مرکز درمانی نمونه به شمار می‌آید.  

وی با بیان اینکه طرح‌های بیمارستانی مراغه مکمل هستند، اظهار داشت: اگر این طرح‌ها تکمیل و بهره‌برداری شود، به معنای واقعی کلمه می‌توان مراغه را قطب درمان جنوب آذربایجان‌شرقی خواند و برای جذب گردشگران خارجی بخش سلامت هم برنامه‌ریزی کرد.  

کرونا رو به افزایش است

سرپرست دانشکده علوم پزشکی مراغه همچنین به روند افزایشی کرونا در این شهرستان اشاره و بیان کرد: اگرچه بیمار بدحال و بستری نداریم و بیشتر مبتلایان به صورت سرپایی درمان می‌شوند اما پروتکل‌های بهداشتی باید با جدیت بیشتر دنبال شود. 

وی استفاده از ماسک و تکمیل روند واکسیناسیون کرونا را مورد تاکید قرار داد و افزود: تا ۲۸ تیرماه جاری ۲۱۰ هزار و ۸۲۷ نفر از جمعیت شهرستان شامل ۷۶.۹ درصد کل جمعیت نوبت اول واکسن کرونا و ۱۹۳ هزار و ۵۵۸ نفر شامل ۷۰.۶ نیز نوبت دوم را دریافت کرده‌اند. 

وی ادامه داد: تعداد تزریق نوبت سوم واکسن کرونا ۱۰۰ هزار و ۸۰۸ اما نوبت چهارم یکهزار و ۳۳۸ است و بر همین اساس واکسیناسیون و تزریق دز چهارم به صورت گسترده باید در دستور کار قرار گیرد. 
وی از اهالی شهرستان خواست تا با توجه به روند افزایشی کرونا، دریافت نوبت چهارم واکسن را جدی بگیرند و افزود: تعداد مراجعان سرپایی از اول تیرماه تا بیست و هشتم همین ماه ۸۸ مورد بوده که نتیجه آزمایش نیمی از آنان مثبت شناخته شده است. 

نگاه عملیاتی به ارتقای جوانی جمعیت 

سرپرست دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: این دانشکده طی سال جاری و بر اساس لبیک به منویات رهبری، نگاه عملیاتی به ارتقای جوانی جمعیت دارد و اولین نشست هم‌اندیشی و توجیهی در خصوص راه‌اندازی قرارگاه جوانی جمعیت در دانشکده طی اوایل اردیبهشت ماه برگزار شد. 

دکتر ارجمند افزود: حدود یک ماه بعد از آن و در خردادماه نیز قرارگاه جوانی جمعیت در دانشکده تشکیل شد و اقداماتی در مرحله اجرا قرار گرفت که از جمله آنها می‌توان به پرداخت هزینه بیمه تکمیلی درمان مادران باردار شاغل در دانشکده، پرداخت هزینه بیمه تکمیلی مادران شاغل در دوران شیردهی تا یکسالگی فرزند،  برگزاری کارگاه‌های متناسب با موضوع قرارگاه برای دانشجویان و کارکنان دانشکده با همکاری اداره مشاوره و سلامت روان اشاره کرد. 

وی همچنین تولید محتوای رسانه‌ای و برگزاری جشن ازدواج دانشجویی را از دیگر اقدامات اولیه این قرارگاه عنوان کرد و افزود: فرهنگ‌سازی در جهت ارتقای جوانی جمعیت نتیجه‌بخش خواهد بود و بر همین اساس دانشکده فعالیت‌های فرهنگی گسترده‌ای در این زمینه آغاز کرده است. 

به گزارش ایرنا دانشکده پرستاری و مامایی مراغه بر اساس مصوبه سی و هفتمین نشست شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در سال ۱۳۶۹ و با پذیرش ۳۰ نفر دانشجوی رشته کارشناسی پیوسته پرستاری فعالیت خود را آغاز کرد اما روند توسعه آن طی حدود سه دهه گذشته به کندی طی شد تا جایی که عقب‌ماندگی آن در مقایسه با شهرستان‌های همتراز به خوبی احساس می‌شود.
 
  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 29 تير 1401
  • تعداد بازدید 210

اخبار

🔺پیام تبریک رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه به مناسبت فرارسیدن نوروز

1402/12/29

اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای دانشکده علوم پزشکی مراغه در لایحه بودجه سال بعد ۵۰ درصد افزایش یافت

1402/12/28

سه عضو هیئت علمی دانشگاه‌های مراغه‌ در ردیف دانشمندان پراستناد جهان

1402/12/28

آزمون کتبی پذیرش فراگیر بهورزی دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد

1402/12/25

سامانه جدید رفاهی دانشکده علوم پزشکی مراغه رو نمایی شد

1402/12/25

مسابقات فوتسال یادواره شهدای مدافع سلامت در حال برگزاری است

1402/12/25

افتتاح پست توزیع برق و دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان شهید بهشتی

1402/12/24

آزمون جذب نیروی شرکتی مراقب سلامت برنامه پزشک خانواده شهری برگزار شد

1402/12/24

حضور هیات رئیسه دانشکده علوم پزشکی مراغه در مراسم غبار روبی گلزار شهدای گمنام مراغه به مناسبت بزرگداشت روز شهدا

1402/12/22

مراسم تجلیل از رژیم درمانگران دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد

1402/12/22

جذب ۱۷ پزشک فوق تخصص و متخصص در دانشکده علوم پزشکی مراغه

1402/12/22

برنامه «مراغه شهر سالم» در آستانه ثبت جهانی

1402/12/22

🔻 نظارت های بهداشتی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان تشدید می شود

1402/12/20

آماده باش نیرو های اورژانس شهرستان برای چهارشنبه آخر سال

1402/12/20

جلسه هماهنگی ستاد نوروزی در دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد

1402/12/20