Aa
تاریخ : جمعه 26 آذر 1400
کد 2441

مشارکت و سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیارد تومانی فعالان و خیران سلامت در مراغه

معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: فعالان و خیران سلامت ۶۰۰ میلیارد تومان در بخش بهداشت و درمان این شهرستان سرمایه گذاری کرده اند.
به گزارش روابط عمومی و به نقل از ایرنا، سیدعلی موسوی روز پنجشنبه در همایش تجلیل از خیران سلامت و اکران خصوصی فیلم تاریخ شفاهی مراغه اظهار کرد: هم اکنون چهار مرکز درمانی بیمارستان خصوصی، مرکز بیماران دیبایتی، سرطانی و مرکز خیرساز جامع بیماران سرطانی در این شهرستان در حال احداث است که با بهره برداری از آنها شاهد توسعه بخش بهداشت و درمان منطقه خواهیم بود.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری انجام شده برای مراکز بهداشتی و درمانی که در مراغه ساخته شده یا در حال ساخت بوده، بیش از بودجه ای است که توسط دولت برای بخش بهداشت و درمان این شهرستان اختصاص یافته است.

موسوی خاطرنشان کرد: ایجاد مراکز درمانی با مشارکت خیران و نیز سرمایه گذاران بخش خصوصی بیشترین میزان خدمت رسانی به شهروندان را موجب خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی مراغه گفت: شایسته نیست که این شهرستان در ۶ سال اخیر معطل مکان یابی برای احداث این مرکز درمانی باشد.

موسوی با اشاره به پیشینه بخش سلامت مراغه نیز اضافه کرد: اهدای زمین برای احداث بیمارستان های این شهرستان در فاصله زمانی سال های ۱۳۰۹ تا ۱۳۱۰ زمینه ساز ایجاد زیرساخت های بخش بهداشت و درمان این شهرستان بوده که امروز نیز با مشارکت فعال خیران، این روند تداوم دارد.

وی افزود: در سالهای دفاع مقدس و نیز سال های اخیر با وجود کمبودها و تحریم ها و نیز شرایط کرونایی شاهد ایثارگری های پزشکان، پرستاران، کادر درمانی و خیران بخش سلامت در این شهرستان بوده ایم که جای قدردانی دارد.

فرماندار مراغه با بیان اینکه خیران نیک اندیش بخش سلامت، انجمن های خیریه و سمن های این شهرستان در سال های اخیر نقش مهمی در رفع کمبودهای بخش بهداشت و سلامت داشته و یاری رسان دستگاه های متولی امر بهداشت و درمان بوده اند، گفت: مراغه جزو ۱۰ شهر برتر کشوری در جذب مشارکت های مردمی در ایام کرونایی بوده است.
 

دانشکده علوم پزشکی مراغه دانشجوی پزشکی می‌گیرد

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی هم گفت: با رایزنی های انجام شده و موافقت وزارت بهداشت، امسال دانشکده علوم پزشکی این شهرستان برای اولین بار به صورت مشترک با دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشجوی رشته پزشکی می گیرد.

علی علیزاده افزود: جذب دانشجوی پزشکی در این دانشکده یکی از لازمه های تبدیل آن به دانشگاه علوم پزشکی است.

وی با بیان اینکه برای تبدیل دانشکده علوم پزشکی مراغه به دانشگاه علوم پزشکی نیاز به ایجاد زیرساخت هاست اضافه کرد: با وجود اینکه امسال شاهد عدم استقلال مالی دانشکده های علوم پزشکی بوده ایم اما با تلاش ها و رایزنی های انجام شده از طریق مجلس و وزارت بهداشت ودرمان، ردیف بودجه ملی به این دانشکده در سال آینده اختصاص خواهد یافت.

علیزاده گفت: استقلال مالی دانشکده علوم پزشکی مراغه و نیز تخصیص ردیف ملی برای بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی مراغه حرکتی بزرگ برای توسعه بخش بهداشت و درمان مراغه به عنوان قطب درمانی جنوب آذربایجان شرقی و منطقه است.

وی افزود: با تخصیص ردیف ملی در بودجه سال ۱۴۰۱ برای بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی مکان یابی برای احداث این مرکز درمانی نهایی شده و در هفته های آتی شاهد کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن خواهیم بود.

وی ادامه داد: همچنین با توافقات انجام شده با سازمان تامین اجتماعی، ۱۵۰ تخت به ظرفیت بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی این شهرستان افزوده می شود.

نمانیده مردم مراغه و عجب شیر در خانه ملت با بیان اینکه برنامه ریزی برای طرح های جدید در وضعیت تحریمی دشوار است، اظهار کرد: طرح های در دست اجرا در بخش بهداشت و درمان مراغه حرکتی برای توسعه این شهرستان و خدمت رسانی به مردم منطقه است.

وی با اشاره به نقش خیران در توسعه زیرساخت های سلامت گفت: در حوزه بهداشت و درمان به همت خیران و دستگاه های متولی امر در سال های گذشته اقدامات مناسبی برای ایجاد زیرساخت های بخش سلامت این شهرستان انجام شده است.

علیزاده افزود: با توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی این شهرستان شهروندان مراغه ای و سایر شهرهای همجوار نیز می توانند از امکانات موجود درمانی این شهرستان به عنوان قطب درمان منطقه استفاده کرده و بهره مند شوند.

 

عضو خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه نیز در پیام تصویری به این همایش گفت: شهرستان مراغه از شهرهایی است که سابقه طولانی در کارهای خیر داشته و در طول تاریخ آثار بسیاری از خیران در آن به چشم می خورد.

آیت الله محمدتقی پورمحمدی افزود: ایجاد مدارس متعدد و حوزه های علمیه در قرون گذشته و نیز احداث مراکز درمانی و بهداشتی توسط خیران در سال های اخیر، آثاری از کارهای خیری است که توسط مردم خیر این خطه به یادگار مانده است.

وی ادامه داد: اکنون نیز خیران مراغه ای ساکن این شهر و سایر شهرهای کشور، در زمینه بهداشت و درمان و نیز کمک به نیازمندان از جمله در ایام کرونایی کارهای خیر بسیاری انجام داده اند.

امام جمعه مراغه از جمله این اقدامات خیر به احداث مرکز جامع سرطانی توسط یکی از خیران این شهرستان اشاره کرد.
 

دبیر شهر سالم و ایمن مراغه نیز در این همایش با اشاره به اکران فیم مستند تاریخ شفاهی سلامت مراغه گفت: اکران خصوصی این فیلم مستند پیش رویدادی برای جشنواره ملی مشارکت اجتماعی در سلامت است که در اردیبهشت ۱۴۰۱ در بخش‌های مختلف برای شهروندان، دانش‌آموزان و دانشجویان برگزار خواهد شد.

صدیق صلواتی افزود: مرحله بعدی این پروژه تاریخی و فرهنگی، تالیف کتابی با همین عنوان در راستای هدف بلندمدت دانشکده علوم پزشکی مبنی بر تاسیس موزه تاریخ سلامت است.

وی اضافه کرد: موزه تاریخ سلامت مراغه دارای بخش‌های مختلف از جمله آثار و مستندات مکتوب و شفاهی خواهد بود که مجموعه آرشیو فیلم‌های ثبت و ضبط شده از پیشکسوتان نظام سلامت مراغه به عنوان گنجینه ارزشمندی، بخش سمعی و بصری موزه را شکل خواهد داد.

به گزارش ایرنا، در این همایش فیلم مستند تاریخ شفاهی سلامت مراغه پخش و از فعالان و خیران بخش سلامت مراغه تجلیل شد.


 

  • نوشته شده
  • در جمعه 26 آذر 1400
  • تعداد بازدید 42

اخبار

تکمیل و توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی در در حال اجراست

1403/02/09

یکی از ابعاد بسیار مهم توسعه ملی، توسعه و باروری فرهنگ حاکم بر جامعه است

1403/02/08

عملیاتی شدن برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع و ساماندهی نیروی انسانی در مراغه

1403/02/05

دیدار هیأت رئیسه دانشکده علوم پزشکی مراغه با فرمانده سپاه ناحیه مراغه

1403/02/04

از کارشناسان آزمایشگاه های حوزه بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه تجلیل شد

1403/02/03

لیست پذیرفته‌شدگان آزمون مراقب سلامت شرکت تعاونی ۱۲۹۱ مورخ ۲۴ اسفند ماه

1403/02/01

نشست کمیته دانشگاهی هفته سلامت 1403 برگزار شد

1403/01/29

🔸پیام تبریک رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی

1403/01/29

تحصیل ۵۵ دانشجوی پزشکی در مراغه

1403/01/26

پیام تبریک رئیس علوم پزشکی مراغه به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر

1403/01/22

انجام نخستین جراحی نفروکتومی رادیکال در مراغه

1403/01/21

پیشگیری از سقط جنین عمدی از برنامه های اولویت دار نظام سلامت است

1403/01/21

احکام حقوق سال ۱۴۰۳ کارکنان دانشکده صادر شد

1403/01/21

سامانه جدید "پیک" دانشکده علوم پزشکی مراغه بهره برداری شد

1403/01/20

91 درصد نوجوانان مراغه ای طی سال گذشته از خدمات بهداشتی تعریف شده گروه سنی خود بهره مند شدند

1403/01/19