Aa
تاریخ : دوشنبه 21 مهر 1399
کد 2223

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه در چهل و سومین نشست ستاد دانشگاهی کرونا اعلام کرد؛

افزایش 2 برابری تعداد مبتلایان به کرونا در مراغه

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه با تاکید بر اینکه سیر تعداد مبتلایان به کرونا در مراغه افزایشی است، گفت: در مقایسه با شهریور ماه تعداد مبتلایان و فوتی به کرونا تقریباً دو برابر شده است.
به گزارش روابط عمومی، چهل و سومین  نشست ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا دانشکده علوم پزشکی مراغه  با حضور رئیس دانشکده و سایر اعضای این ستاد در سالن اجتماعات دانشکده  برگزار شد.
 
 در ابتدای این جلسه دکتر تنومند گفت: با گذر از دو پیک کرونا، پیش بینی‌ها از شیوع موج سوم در اوایل آبان ماه حکایت داشت، اما افزایش تردد‌ها و کاهش سطح رعایت مردم موجب وقوع زودهنگام پیک سوم این بیماری، در کشور و همچنین شهرستان‌ مراغه شده است.که متاسفانه باعث افزایش 2 برابری آمار مبتلایان و فوتی در شهرستان شده است. 
 
 رییس دانشکده علوم پزشکی مراغه با اشاره به اینکه در روز های اخیر الگوی مراجعه به بیمارستان‌ها تغییر کرده است، گفت: در اسفندماه و روزهای نخست شیوع کرونا با توجه به آشنایی کمتر نسبت به بیماری تعداد مراجعان عمومی مبتلا به کرونا به بیمارستان‌ها بیشتر بود، اما اکنون افرادی که به بیمارستان مراجعه می‌کنند عموما افراد بدحال هستند که نیاز به مراقبت‌های ویژه دارند.
 
 وی همچنین گفت: در فصل پاییز و با نزدیک شدن به ایام سرد سال، هر نوع علائم مربوط به بیماری را باید کرونا فرض نموده و پروتکل های بهداشتی مربوط به آن را رعایت کنیم.
 
 وی افزود: متاسفانه آنچه که باعث شیوع بیماری کرونا می شود، حضور افراد در تجمعات مختلف است لذا تلاش کنیم از ایجاد تجمعاتی مانند مراسم تشییع و تدفین متوفیان و ایجاد مخاطرات مربوط به بیماری کرونا در این مراسمات جلوگیری کنیم.
 
 
 اختصاص 3250 دوز واکسن آنفولانزا برای کادر درمان و بیماران خاص شهرستان
 
 دکتر تنومند با اشاره به توزیع هر ساله واکسن آنفولانزا همزمان با شروع فصل پاییز، گفت: طی  روزهای گذشته،  3250 دُوز واکسن آنفولانزا برای کادر درمان، بیماران خاص و گروه هدف که توسط وزارتخانه مشخص شده است تحویل دانشکده علوم پزشکی مراغه گردیده و قرار است به تدریج واکسن بیشتری به شهرستان تعلق بگیرد.
 
 وی بیان کرد: سهمیه در نظر گرفته شده برای شهرستان ، 3250  دوز است، اما به طور قطع تاریخ و میزان اختصاص مابقی سهمیه مشخص نیست.
 
 دکتر تنومند به تمهیدات و اقدامات در نظر گرفته شده با توجه به آغاز فصل پاییز و همزمانی ویروس کووید ۱۹ با آنفولانزا اشاره کرد و افزود: راه سرایت آنفولانزا و کرونا تقریباً یکسان است، بنابراین انجام اقدامات پیشگیرانه و نکات بهداشتی، آمار ابتلاء به آنفولانزا را نیز کاهش می‌دهد.
 
 وی پیش بینی کرد؛ امسال به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم درصد ابتلاء به آنفولانزا نسبت به سال گذشته کمتر می‌شود.
 
 
 فوت 342 نفر در مراغه به خاطر ابتلا به کرونا
 
 رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: تاکنون در مجموع 1 هزار و 704 نفر کرونا مثبت در این شهرستان شناسایی شده که از این تعداد 342  نفر از آنان بر اثر بیماری کووید 19 فوت کردند.
 
 وی افزود: هم‌اکنون در مجموع 130 نفر در بیمارستان این شهرستان بستری هستند که از این تعداد 15 نفر در بخش ای سی یو بستری هستند که حال 5 نفر از آنها وخیم است. 
 
 وی افزود: با توجه به فصل برداشت محصولات کشاورزی در این فصل از سال به دلیل ورود کارگران غیر بومی از دیگر شهرهای کشور  متاسفانه به عنوان یکی از نقاط مهم آسیب‌پذیری در مقابله با ویروس کرونا به شمار می‌آید. در این راستا باید همه باغداران و کارفرمایان نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی کارگران خود دقت بیشتری کنند. 
 
 وی با تاکید بر افزایش مشارکت‌های مردمی در حوزه بهداشت و سلامت، مشارکت نهادمند مردمی و همکاری‌های بین بخشی در کنترل کرونا افزود: شهروندان همانگونه که در روزهای آغازین شیوع این بیماری بصورت خودجوش با تعطیلی کسب و کار خود به یاری مسوولان آمدند امروز نیز برای کنترل آن و پاره کردن زنجیره انتقال باید پای کار آمده و با احساس مسوولیت بیشتر اقدام به رعایت پروتکل‌های بهداشتی کنند.
 
 گفتنی است که در انتهای  این نشست دکتر تنومند ضمن درخواست از رسانه ها و مطبوعات در راستای حساس سازی بیشتر جامعه به مخاطرات بیماری کرونا؛  با محوریت آموزش، پیشگیری و مقابله اذهان مردم را به این سمت هدایت کنند که این ویروس تنها در سایه همکاری و مشارکت مردم و رعایت نکات بهداشتی از بین می رود و گرنه باید با این ویروس زندگی کرد.
  • نوشته شده
  • در دوشنبه 21 مهر 1399
  • تعداد بازدید 36

اخبار

تجلیل از ماماهای دانشکده علوم پزشکی مراغه در روز جهانی ماما

1403/02/16

حضور معاون آموزشی،پژوهشی و دانشجویی و مدیر مرکز مطالعات توسعه آموزش پزشکی دانشکده علوم پزشکی مراغه در بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش پزشکی و هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری

1403/02/12

دانشکده علوم پزشکی مراغه میزبان نهمین نشست هم اندیشی معاونت های توسعه مدیریت و منابع کلان منطقه دو کشور

1403/02/12

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه طی پیامی هفته گرامیداشت معلم و استاد را تبریک گفت

1403/02/12

تکمیل و توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی در در حال اجراست

1403/02/09

یکی از ابعاد بسیار مهم توسعه ملی، توسعه و باروری فرهنگ حاکم بر جامعه است

1403/02/08

عملیاتی شدن برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع و ساماندهی نیروی انسانی در مراغه

1403/02/05

دیدار هیأت رئیسه دانشکده علوم پزشکی مراغه با فرمانده سپاه ناحیه مراغه

1403/02/04

از کارشناسان آزمایشگاه های حوزه بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه تجلیل شد

1403/02/03

لیست پذیرفته‌شدگان آزمون مراقب سلامت شرکت تعاونی ۱۲۹۱ مورخ ۲۴ اسفند ماه

1403/02/01

نشست کمیته دانشگاهی هفته سلامت 1403 برگزار شد

1403/01/29

🔸پیام تبریک رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی

1403/01/29

تحصیل ۵۵ دانشجوی پزشکی در مراغه

1403/01/26

پیام تبریک رئیس علوم پزشکی مراغه به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر

1403/01/22

انجام نخستین جراحی نفروکتومی رادیکال در مراغه

1403/01/21