Aa
تاریخ : دوشنبه 4 آذر 1398
کد 2009

مراسم گرامیداشت هفته بسیج در دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی، این مراسم با حضور رئیس دانشکده، فرمانده سپاه ناحیه مراغه، مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان، اساتید، کارکنان، اعضاء هیات رئیسه و دانشجویان دانشکده برگزار گردید.
در ابتدای این مراسم، دکتر تنومند، رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه،  به اهمیت تشکیل بسیج اشاره کرد و گفت: بسیجیان رشادتها و جانفشانی های بسیار ارزشمندی در طول 8 سال دفاع مقدس از خود نشان دادند اما باید اذعان کرد که نقشی که بسیج پس از آن و در نقش سازندگی ایفاء کرد کم اهمیت تر از آن دوران نبود.
ایشان افزود: واقعیت این است که بسیج کار کردهای متعددی  عرصه های مختلف انقلاب و نظام اسلامی کشور از خود نشان داده است و ما امروز بسیاری از پیشرفت ها را مدیون این تفکر و این افراد ایثار گر هستیم.
 رئیس دانشکده با اشاره به دوراندیشی رهبر انقلاب در صدور فرمان به تشکیل بسیج افزود: این نگرش در واقع تمسک به قدرت خود مردم برای حفظ انقلاب و تلاش در جهت دستیابی به آرمان های آن بود چرا که بسیج از درون مردم و بدون توقع رشد کرد و بسیجیان در همه امور لازمه صلابت واقتدار کشور پیشتاز هستند.
در بخش دیگر این نشست سرهنگ پاسدار رشیدی، فرمانده سپاه ناحیه مراغه، ضمن گرامیداشت هفته بسیج گفت: جهاد با خلوص نیت در جهت دستیابی به آرمان های انقلاب از ویژگی های بارز بسیجیان است و آنها این خصوصیت متعالی را اخیرا در موقعیت های مختلف ار خود نشان داده اند.
سرهنگ رشیدی افزود: آگاه سازی و ایستادگی در برابر جنگ نرم و هجمه های فرهنگی و رسانه ای غرب و نظام سلطه از رسالت های اساسی و تاثیرگذار بسیج در سال های اخیر بوده است.
 فرمانده سپاه ناحیه مراغه گفت: بسیج جایگاه بسیار والایی در اجتماع دارد به بیان دیگر بسیج نماد بارز حمایت آحاد ملت ایران از نظام اسلامی در برابر توطئه هاست.
سرهنگ رشیدی تفکر و اقدام بسیجی وار را از مشخصه هایی دانست که در آیات و روایات به آن اشاره شده است و این خصیصه ای است که امروز و با در نظر گرفتن شرایط حساس کشور مورد عنایت بیشتر قرار گیرد.
در بخش دیگری از این مراسم، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان آذربایجانشرقی نیز به فعالیت های بسیج جامعه پزشکی استان اشاره کرد و گفت: این سازمان با برگزاری اردوهای جهادی در قالب طرح شهید رهنمون به مناسبت های مختلف در مناطف محروم استان خدمات رایگان پزشکی ارائه کرده اند.
دکتر احمدیان افزود: اقدامات بسیج جامعه پزشکی سبب نزدیکی خادمین و ملت می شود و در نتیجه این اعتماد خدمات پزشکی موثرتری ارائه می گردد.
حاج آقا اصلانی ، عضو هیات علمی دانشکده، نیز در این مراسم با اشاره به لزوم اشاعه حرکت های بسیجی وار به توصیه های ائمه اشاره کرد و گفت: با در نظر گرفتن شرایط کنونی باید این فرهنگ بیشتر از قبل مورد عنایت قرار گیرد.
ایشان افزود: محور قراردادن تفکر بسیجی متضمن داشتن زندگی سالم در روزگاری است که در آن تفکرات سوء از طرق مختلف منتشر می شود.
گفتنی است در پایان این مراسم از فعالیت های بسیجیان دانشکده علوم پزشکی مراغه قدردانی شد. برگزیدگان اعضای بسیج جامعه پزشکی و بسیج دانشجویی از جمله بسیجیانی بودند که در این مراسم لوح تقدیر دریافت کردند.
 
 
  • نوشته شده
  • در دوشنبه 4 آذر 1398
  • تعداد بازدید 85

اخبار

اطلاعیه پذیرفته شدگان آزمون بکارگیری نیروی شرکتی کارشناس مراقب سلامت مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۴جهت تشکیل پرونده گزینشی

1403/02/23

اولین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت سال ۱۴۰۳ دانشکده برگزار شد

1403/02/22

همایش خیرین عرصه سلامت شهرستان مراغه برگزار شد

1403/02/22

تجلیل از ماماهای دانشکده علوم پزشکی مراغه در روز جهانی ماما

1403/02/16

اجرای مرحله اول عملیات واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در روستاهای سیاری شهرستان مراغه

1403/02/14

حضور معاون آموزشی،پژوهشی و دانشجویی و مدیر مرکز مطالعات توسعه آموزش پزشکی دانشکده علوم پزشکی مراغه در بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش پزشکی و هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری

1403/02/12

دانشکده علوم پزشکی مراغه میزبان نهمین نشست هم اندیشی معاونت های توسعه مدیریت و منابع کلان منطقه دو کشور

1403/02/12

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه طی پیامی هفته گرامیداشت معلم و استاد را تبریک گفت

1403/02/12

تکمیل و توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی در در حال اجراست

1403/02/09

یکی از ابعاد بسیار مهم توسعه ملی، توسعه و باروری فرهنگ حاکم بر جامعه است

1403/02/08

عملیاتی شدن برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع و ساماندهی نیروی انسانی در مراغه

1403/02/05

دیدار هیأت رئیسه دانشکده علوم پزشکی مراغه با فرمانده سپاه ناحیه مراغه

1403/02/04

از کارشناسان آزمایشگاه های حوزه بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه تجلیل شد

1403/02/03

لیست پذیرفته‌شدگان آزمون مراقب سلامت شرکت تعاونی ۱۲۹۱ مورخ ۲۴ اسفند ماه

1403/02/01

نشست کمیته دانشگاهی هفته سلامت 1403 برگزار شد

1403/01/29