Aa
تاریخ : چهارشنبه 10 مهر 1398
کد 1956

هفته دفاع مقدس؛

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در دانشکده علوم پزشکی مراغه

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به مناسبت هفته دفاع مقدس در دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد.

به گزارش مفدا مراغه، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به مناسبت هفته دفاع مقدس  با همکاری بسیج دانشجویی و گروه جهادی شهید حججی و با حضور حجت الاسلام دکتر خیری مسئول نهاد نمایندگی رهبری دانشگاه علوم پزشکی تبریز، در دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد.

در ابتدای مراسم دکتر اصغر تنومند رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه ضمن عرض خیر مقدم و خوش آمد گویی به حضار حاضر در جلسه خصوصا به دانشجویان جدیدالورود این دانشکده و تبریک هفته دفاع مقدس و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا  در هشت سال دفاع مقدس گفت : هفته دفاع مقدس یادآور ایثارگری ، ایثارگران،شهدا و جانبازان است و این هفته مقدس را خدمت تمام ایثارگران ،جانبازان تبریک عرض می کنم.

دکتر تنومند افزود: هفته دفاع مقدس متقارن با شروع سال تحصیلی جدید است و ورود دانشجویان به صحن علم و دانش را که در راه علم آموزی قدم گذاشته اند را خدمت تمامی دانشجویان تبریک گفت.

ایشان خاطر نشان کرد: اگر راویان شاهد صحنه های هشت ساله دفاع مقدس ، صحنه های حاکم آن روزها را به شکل صحیح  بیان کنند،قطعا به نسل جدید و به مجموعه دانشگاهی که امروز دور هم جمع شده ایم و به رسم دیرینه به عنوان الگوی مناسب در زندگی بکار ببریم، قطعا دانشجویان،دانشگاهیان و مسئولین احساس سنگینی و مسئولیت می کنند. و این روزهایی که با آرامش خاطر به زندگی روزمره ادامه میدهیم ،مدیون تمام شهدای هشت سال دفاع مقدس هستیم که با جانفشانی و از خودگذشتی زندگی سرشار از آرامشی برای تمام مردم مخصوصا جوانان به وجود آورده اند.

وی در ادامه گفت : امیدوارم جوانان نسل جدید و دانشجویان جوان که نعمت جوانی در اختیار دارند از لحظه لحظه زندگی خود ،که با ریختن خون جوانان نسل گذشته به دست آمده به بطالت نگذرانند و برای نسل خود و برای آیندگان مایه افتخار باشند.

حجت السلام دکتر خیری مسئول نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سخنرانی خود در مراسم  گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس و طلیعه سی‌وهفتمین سالروز آغاز مقاومت فاخر و غرورانگیز ملت ایران در جنگ تحمیلی، تثبیت موقعیت ممتاز منطقه‌ای و جهانی جمهوری اسلامی و نفوذ گفتمان انقلاب اسلامی در اقصی‌نقاط دنیا را از دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس دانست.

وی گفت :با گذشت سی‌وهفت سال از تهاجم همه‌جانبه استکبار جهانی و جنگ تحمیلی رژیم بعثی صدام علیه ایران اسلامی، هنوز دستاوردها و پیامدهای مقاومت و پایداری منحصر به فرد ایرانیان غیرتمند و انقلابی، جلوه‌ی نوین و معنادار خود را در معرض جهانیان قرار می‌دهد و آنان را در برابر عظمت فرهنگ جهاد و شهادت‌طلبی و روحیه‌ی مقاومت و دشمن‌ستیزی تربیت یافتگان مکتب امام خمینی (ره) متحیر می‌سازد.

همچنی ایشان در سخنرانیخود به سوره فصلت آیه ی30 اشاره کرد :

إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی کُنْتُمْ تُوعَدُونَ

آنان که گفتند: محققا پروردگار ما خدای یکتاست و بر این ایمان پایدار ماندند فرشتگان رحمت بر آنها نازل شوند (و مژده دهند) که دیگر هیچ ترسی (از وقایع آینده) و حزن و اندوهی (از گذشته خود) نداشته باشید و شما را به همان بهشتی که (انبیا) وعده دادند بشارت باد.

ایشان در تفسیر سوره فصلت به این نکته در مورد استقامت و جانفشانی شهدا هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: مقاومتِ در راه حقّ، هم خوف از آینده را برطرف می‏کند. «لا تخافوا» و هم حزن و اندوه نسبت به گذشته را. «لا تحزنوا»

 

  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 10 مهر 1398
  • ساعت 13
  • توسط ???? ???? روابط عمومی ( پایگاه خبری وب دا)
  • تعداد بازدید 42
  • ویرایش شده
  • در شنبه 13 مهر 1398
  • ساعت 13
  • توسط ???? ???? روابط عمومی ( پایگاه خبری وب دا)
  • واحد ارجاع دهنده روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی مراغه
نظرات شما
captcha refresh

اخبار

نشست کمیته دانشگاهی هفته سلامت 1403 برگزار شد

1403/01/29

🔸پیام تبریک رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی

1403/01/29

تحصیل ۵۵ دانشجوی پزشکی در مراغه

1403/01/26

پیام تبریک رئیس علوم پزشکی مراغه به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر

1403/01/22

انجام نخستین جراحی نفروکتومی رادیکال در مراغه

1403/01/21

پیشگیری از سقط جنین عمدی از برنامه های اولویت دار نظام سلامت است

1403/01/21

احکام حقوق سال ۱۴۰۳ کارکنان دانشکده صادر شد

1403/01/21

سامانه جدید "پیک" دانشکده علوم پزشکی مراغه بهره برداری شد

1403/01/20

91 درصد نوجوانان مراغه ای طی سال گذشته از خدمات بهداشتی تعریف شده گروه سنی خود بهره مند شدند

1403/01/19

نجات جان یک نوزاد دیگر با کمک مرکز مردمی نفس مراغه

1403/01/19

حضور اساتید، دانشجوسان و کارکنان دانشکده در راهپیمایی روز جهانی قدس

1403/01/18

پیگیری درمان 54 کودک پرخطر طی تعطیلات نوروزی 1403

1403/01/18

آمادگی دانشگاهیان و کارکنان دانشکده علوم پزشکی مراغه برای حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس

1403/01/15

اطلاعیه جمع آوری اطلاعات مربوط به امتیاز کرونا در بخش های غیر دولتی جهت آزمون استخدامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

1403/01/14

سه مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی پلمب شد

1403/01/14