Aa
تاریخ : سه شنبه 1 مرداد 1398
کد 1888

در دومین نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی در سال 98 تاکید شد؛

دستفروشان سطح شهرستان باید با تعامل و همکاری بین بخشی ساماندهی شوند

به گزارش روابط عمومی، معاون سیاسی اجتماعی فرماندارویژه شهرستان مراغه که در نشست سلامت و امنیت غذایی شهرستان سخن می گفت افزود: ساماندهی و نظارت بر دستفروشان نیازمند همکاری برون‌بخشی است و لازم است هر یک از دستگاهها متناسب با وظایف خود در این مسئله ورود کنند.
آقای شعفی با تاکید بر لزوم همراهی و همگرایی نهادهای متولی بهداشت در شهرستان گفت: ساماندهی دستفروشان و نظارت بهداشتی بر فعالیت آنها نیازمند همکاری برون‌بخشی دستگاه‌هاست.

وی افزود: ساماندهی دستفروشان مواد خام دامی نباید به صورت برخورد قهری انجام گیرد بلکه باید ساماندهی مدیریت شده صورت گیرد. برای این منظور می‌توان با ایجاد امکانات لازم در قالب احداث غرفه‌های در مناطق ویژه شهری و در اختیار قراردادن آب و برق، با همکاری شهرداری زمینه را برای ساماندهی مناسب این افراد فراهم کرد.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندارویژه شهرستان مراغه اضافه کرد: با ساماندهی دستفروشان از جمله جگرپزی‌های سیار در سطح شهر، می‌توان با پیشگیری از ترافیک و همچنین نظارت مستمر بهداشتی از بروز و شیوع بیماری‌ها و آلایندگی‌های بهداشتی و زیست محیطی جلوگیری کرد.

وی گفت: همکاری نهادهای شهری چون شهرداری، علوم پزشکی، دامپزشکی، دادستانی و نیروی انتظامی در قالب اکیپ‌های ویژه نظارتی می‌تواند زمینه ساز نظارت بهداشتی مناسب بر دستفروشان و نیز واحدهای توزیع مواد خام دامی و غذایی شود.

وی همچنین با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ تغذیه نوزدان با شیر مادر و حمایت از مادران در ادارات شهرستانی گفت: برای این منظور، دستورالعمل‌های قانونی برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی این شهرستان ارائه خواهد شد.

شعفی با اشاره به اجرای طرح سنجش سلامت دهان و دندان در مدارس نیز افزود: با انعقاد قرارداد و تفاهم همکاری با کلینیک‌ها، می‌توان تخفیف‌های ویژه‌ای برای خانواده‌های کم بضاعت در سطح شهر برای رسیدگی به بیماری‌های دندان ارائه کرد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه نیز با تقدیر از همکاری ادارات در اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشارخون گفت: براساس آمار، ۱۰۲ هزار و ۵۱۰ نفر معادل ۷۴.۴ درصد از افراد بالای ۳۰ سال و جامعه هدف این شهرستان در طرح سنجش فشارخون شدند.

دکتر اصغر تنومند افزود: در این طرح ملی مشخص شد که ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر از افراد شرکت‌کننده این شهرستان دارای فشارخون بالا هستند.

وی ادامه داد: نظارت مستمر بهداشتی به عنوان اولویت اصلی دانشکده علوم پزشکی این شهرستان بوده و طرح‌های مناسبی در این راستا در حال انجام است.

وی با اشاره به لزوم ساماندهی دستفروشان و جگرپزی‌های سیار فعال در سطح شهر نیز ادامه داد: ساماندهی فعالیت این واحدهای سیار، نیازمند همراهی نیروی انتظامی و دستگاه‌های قضائی و نظارتی شهرستانی است.

وی اضافه کرد: اجرای طرح مروج سلامت در مدارس و نیز وارنیش تراپی دندان دانش‌آموزان ابتدایی نیز از طرح‌های اولویت دار بهداشتی و درمانی شهرستان بوده که با همکاری آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید نیز ادامه خواهد داشت.
 
  • نوشته شده
  • در سه شنبه 1 مرداد 1398
  • تعداد بازدید 59

اخبار

تکمیل و توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی در در حال اجراست

1403/02/09

یکی از ابعاد بسیار مهم توسعه ملی، توسعه و باروری فرهنگ حاکم بر جامعه است

1403/02/08

عملیاتی شدن برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع و ساماندهی نیروی انسانی در مراغه

1403/02/05

دیدار هیأت رئیسه دانشکده علوم پزشکی مراغه با فرمانده سپاه ناحیه مراغه

1403/02/04

از کارشناسان آزمایشگاه های حوزه بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه تجلیل شد

1403/02/03

لیست پذیرفته‌شدگان آزمون مراقب سلامت شرکت تعاونی ۱۲۹۱ مورخ ۲۴ اسفند ماه

1403/02/01

نشست کمیته دانشگاهی هفته سلامت 1403 برگزار شد

1403/01/29

🔸پیام تبریک رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی

1403/01/29

تحصیل ۵۵ دانشجوی پزشکی در مراغه

1403/01/26

پیام تبریک رئیس علوم پزشکی مراغه به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر

1403/01/22

انجام نخستین جراحی نفروکتومی رادیکال در مراغه

1403/01/21

پیشگیری از سقط جنین عمدی از برنامه های اولویت دار نظام سلامت است

1403/01/21

احکام حقوق سال ۱۴۰۳ کارکنان دانشکده صادر شد

1403/01/21

سامانه جدید "پیک" دانشکده علوم پزشکی مراغه بهره برداری شد

1403/01/20

91 درصد نوجوانان مراغه ای طی سال گذشته از خدمات بهداشتی تعریف شده گروه سنی خود بهره مند شدند

1403/01/19