Aa
تاریخ : دوشنبه 8 مرداد 1397
کد 1520

آئین گشایش نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد برگزار شد

به گزارش روابط عمومی، این نمایشگاه طی روزهای 7 و 8 مردادماه و با هدف آشناسازی والدین با خطرات اعتیاد فرزندان در سالن صوفی برگزار خواهد شد.
در بخشی از این آئین، فرماندار مراغه با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در زمینه پیشگیری از آسیب های ناشی از سو مصرف مواد مخدر گفت: فرهنگ سازی و پیشگیری از اعتیاد باید به صورت محله محور و توسط نهادهای متولی امر انجام شود.
حمید شکری افزود: آگاهسازی و اطلاع رسانی خانواده ها در قالب برگزاری همایش ها و نمایشگاه های محله محور در زمینه پیشگیری از اعتیاد ضروری است.

وی ادامه داد: با توجه به وجود معضل اعتیاد در جامعه به ویژه در بین جوانان، آگاهسازی و روشنگری در زمینه آثار سو مصرف این مواد افیونی باید در راستای کاهش تقاضا برای مصرف آنها باشد.

وی اضافه کرد: در راستای مبارزه با مواد مخدر و معضل اعتیاد باید تابوهای موجود در این زمینه شکسته شده و برای آحاد مردم و خانواده آگاهسازی بیش از پیش انجام شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه نیز در این آیین با اشاره به لزوم اجرای حرکت های فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد گفت: آموزش، پیشگیری و اطلاع رسانی از رویکردهای این دانشکده در این راستاست.

دکتر اصغر تنومند افزود: برای تحقق هدف مبارزه با اعتیاد، همکاری و همیاری درون و برون بخشی ادارات و نهادهای متولی امر ضروری است.

وی ادامه داد: تحقق پیشگیری از اعتیاد نیازمند اطلاع رسانی و فرهنگ سازی از طریق مطبوعات و رسانه ها و نیز همکاری مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی است.

وی اضافه کرد: دانشکده علوم پزشکی مراغه آماده حمایت از طرح های تحقیقاتی و پژوهشی در زمینه پیشگیری و مبارزه با اعتیاد است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه نیز با اشاره به افزایش نگران کننده اعتیاد در بین جوانان گفت: متاسفانه در سال های اخیر، تقاضا برای مواد مخدر در بین جوانان افزایش داشته و این امر هشداری جدی برای جامعه است.

دکتر احمد مجتهدی افزود: با وجود مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد و نیز تلاش های انجمن های خیریه و کمپ های ترک اعتیاد، آمار معتادان به ویژه جوانان در حال افزایش است.

وی ادامه داد: در این راستا باید تمامی نهادها و دستگاه های اجرایی و خدمات رسان با مشارکت فعال در زمینه فرهنگ سازی، در زمینه کاهش تقاضا برای مصرف مواد مخدر در بین جوانان تلاش مضاعفی انجام دهند.

وی اضافه کرد: این دانشکده در راستای آگاهسازی و پیشگیری از سو مصرف مواد مخدر، به ازای هر بلوک جمعیتی، یک روانشناس مهارت های اجتماعی را آموزش می دهد.

گفتنی ست نمایشگاه پیشگیری از سو مصرف مواد مخدر در تالار صوفی مراغه توسط معاونت بهد اشتی دانشکده علوم پزشکی و با مشارکت بهزیستی، مراکز گذری ترک اعتیاد و نیروی در نگارخانه صوفی مراغه دایر شده است.
 
  • نوشته شده
  • در دوشنبه 8 مرداد 1397
  • تعداد بازدید 111

اخبار

اولین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت سال ۱۴۰۳ دانشکده برگزار شد

1403/02/22

همایش خیرین عرصه سلامت شهرستان مراغه برگزار شد

1403/02/22

تجلیل از ماماهای دانشکده علوم پزشکی مراغه در روز جهانی ماما

1403/02/16

اجرای مرحله اول عملیات واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در روستاهای سیاری شهرستان مراغه

1403/02/14

حضور معاون آموزشی،پژوهشی و دانشجویی و مدیر مرکز مطالعات توسعه آموزش پزشکی دانشکده علوم پزشکی مراغه در بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش پزشکی و هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری

1403/02/12

دانشکده علوم پزشکی مراغه میزبان نهمین نشست هم اندیشی معاونت های توسعه مدیریت و منابع کلان منطقه دو کشور

1403/02/12

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه طی پیامی هفته گرامیداشت معلم و استاد را تبریک گفت

1403/02/12

تکمیل و توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی در در حال اجراست

1403/02/09

یکی از ابعاد بسیار مهم توسعه ملی، توسعه و باروری فرهنگ حاکم بر جامعه است

1403/02/08

عملیاتی شدن برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع و ساماندهی نیروی انسانی در مراغه

1403/02/05

دیدار هیأت رئیسه دانشکده علوم پزشکی مراغه با فرمانده سپاه ناحیه مراغه

1403/02/04

از کارشناسان آزمایشگاه های حوزه بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه تجلیل شد

1403/02/03

لیست پذیرفته‌شدگان آزمون مراقب سلامت شرکت تعاونی ۱۲۹۱ مورخ ۲۴ اسفند ماه

1403/02/01

نشست کمیته دانشگاهی هفته سلامت 1403 برگزار شد

1403/01/29

🔸پیام تبریک رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی

1403/01/29