Aa
تاریخ : دوشنبه 3 ارديبهشت 1397
کد 1416

با هدف تبیین شعار هفته سلامت 97 رئیس دانشکده در برنامه رادیو شهر مراغه"اویمیز" حضور یافت

به گزارش روابط عمومی، دکتر علی جنتی با اشاره به شعار هفته سلامت با عنوان" سلامت برای همه" گفت: تامین سلامت مردم در همه حال و همه جا یک وظیفه همگانی است.
وی افزود: تامین سلامت کاری بسیار حساس و ظریف است و مستلزم ایجاد شرایط خاص خودش است.
رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه ادامه داد: دانشکده علوم پزشکی مراغه به عنوان یکی از متولیان سلامت مردم همواره تلاش کرده است شرایط پوشش همگانی سلامت برای همه در همه جا را فراهم آورد.
دکتر علی جنتی ضمن اشاره به اقدامات انجام شده و زیرساختهای ایجاد شده در طی سالهای اخیر، گفت: اقداماتی مانند بهره مند شدن از همکاری سفیران سلامت شهری و روستایی، رسیدگی به مردم و افزایش کیفیت خدمات بهداشتی را باعث شده است.
وی اذعان کرد: با این اقدامات ما می خواهیم قبل از اینکه کسی برای گرفتن خدمتی به ما مراجعه کند ما به سراغ آنها برویم و شرایط سلامتی و احیانا پیشگیری یا درمان آنها را فراهم آوریم.
ایشان تاکید کرد: باور ما این است که پیشگیری مهمتر از درمان است و بر این اساس تمرکزمان فقط برای توسعه بخش های درمانی نبوده است بلکه با ایجاد زیرساختهای بهداشتی زمینه پیشگیری بیماری ها را هم فراهم آورده ایم.
رئیس دانشکده با اشاره به عناوین روزهای هفته سلامت، گفت: عدالت در دسترسی به خدمات سلامت، سلامت برای همه در همه جا، مقابله با آسیب های اجتماعی، حمایت از فقرا از عناوین مهم روزهای این هفته هستند که همه به نوعی سلامتی آحاد جامعه را برای داشتن جامعه ای سالم و پویا مورد تاکید قرار می دهند.
وی ادامه داد: هدف اصلی برگزاری این هفته پررنگتر کردن اهمیت سلامتی برای مردم است چرا که گاهی احساس می شود در گیر و دار زندگی این امر مهم به فراموشی سپرده می شود و یا به آن کمتر توجه می شود.
دکتر علی جنتی گفت: ما به عنوان یکی از متولیان امر تلاش خود را در این زمینه می کنیم اما از سایر ادارات و سازمان ها هم انتظار داریم در طی این هفته با برنامه های سلامت محور خود این امر مهم را به سمع و نظر مردم برسانند.
در بخش دیگری از این برنامه رادیویی، رئیس دانشکده گفت: همانطور که ما در مجمع سلامت شهرستان عنوان کردیم همه در این امر مسئول هستیم اما به نظر می رسد رسانه ها و مطبوعات می توانند با فرهنگ سازی نقش بسزایی را در این خصوص بازی کنند.
دکتر علی جنتی به بعضی از برنامه های برنامه ریزی شده دانشکده برای هفته سلامت گفت: برنامه های متنوع با هدف فرهنگ سازی سلامت مانند نواختن زنگ سلامت در مدارس، برگزاری نمایشگاهها، جشنواره غذای سالم، برگزاری مسابقات با موضوع سلامت و برگزاری مراسم پیاده روی و ورزش همگانی از جمله این برنامه ها است.
وی خبر داد: همچنین طی این هفته اولین کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان با حضور روسای ادارات برگزار خواهد شد.

رئیس دانشکده گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه و فرماندار شهرستان مراغه، سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه، دیدار با اعضاء سازمان های مردم نهاد، داروسازان و دیگر سازمانها و شخصیت هایی که به نوعی با سلامت مردم و سر و کار دارند از جمله برنامه های دیگر این هفته است.
ایشان ادامه داد: حضور در رادیو شهر مراغه برای تبیین شعار هفته سلامت و ارائه گزارش به مردم و همچنین برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه از برنامه های پیش بینی شده برای این هفته است.
گفتنی ست در بخش هایی از این برنامه رادیویی، رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی به پرسش های مطرح شده مردم، پاسخ داد.
 
  • نوشته شده
  • در دوشنبه 3 ارديبهشت 1397
  • تعداد بازدید 177

اخبار

دیدار هیأت رئیسه دانشکده علوم پزشکی مراغه با فرمانده سپاه ناحیه مراغه

1403/02/04

از کارشناسان آزمایشگاه های حوزه بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه تجلیل شد

1403/02/03

لیست پذیرفته‌شدگان آزمون مراقب سلامت شرکت تعاونی ۱۲۹۱ مورخ ۲۴ اسفند ماه

1403/02/01

نشست کمیته دانشگاهی هفته سلامت 1403 برگزار شد

1403/01/29

🔸پیام تبریک رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی

1403/01/29

تحصیل ۵۵ دانشجوی پزشکی در مراغه

1403/01/26

پیام تبریک رئیس علوم پزشکی مراغه به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر

1403/01/22

انجام نخستین جراحی نفروکتومی رادیکال در مراغه

1403/01/21

پیشگیری از سقط جنین عمدی از برنامه های اولویت دار نظام سلامت است

1403/01/21

احکام حقوق سال ۱۴۰۳ کارکنان دانشکده صادر شد

1403/01/21

سامانه جدید "پیک" دانشکده علوم پزشکی مراغه بهره برداری شد

1403/01/20

91 درصد نوجوانان مراغه ای طی سال گذشته از خدمات بهداشتی تعریف شده گروه سنی خود بهره مند شدند

1403/01/19

نجات جان یک نوزاد دیگر با کمک مرکز مردمی نفس مراغه

1403/01/19

حضور اساتید، دانشجوسان و کارکنان دانشکده در راهپیمایی روز جهانی قدس

1403/01/18

پیگیری درمان 54 کودک پرخطر طی تعطیلات نوروزی 1403

1403/01/18