Aa
تاریخ : پنجشنبه 28 دي 1396
کد 1306

روزشماری برای بهره برداری از پروژه های مختلف بهداشتی و درمانی دانشکده

پس از اجرای طرح تحول سلامت و بخصوص در دو سال اخیر پروژه های متعدد بهداشتی و درمانی در دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه شروع شد. حال اکثر این پروژه ها در حال تکمیل هستند و بزودی به بهره برداری می رسند.
دکتر علی جنتی، رئیس دانشکده، طی بازدید دیروز خود از این پروژه ها با اعلام این خبر، گفت: با بهره برداری از این پروژه ها بعضی از مشکلات موجود بهداشتی و درمانی حل خواهد شد.
یکی از پروژه های مهم، طرح توسعه اورژانس بیمارستان امیرالمومنین(ع) است که حالا در فضایی بزرگ و معماری بروز مطابق استانداردهای موجود طراحی شده است.
  رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی مراغه در این زمینه گفت: این بنا 1400 مترمربع فضا دارد که می تواند نیاز مراجعه کنندگان را بخوبی رفع کند. ضمن اینکه تجهیزات بروزی برای تجهیز واحدهای تشخیصی این بخش خریداری شده است.
در کنار طرح توسعه اورژانس بیمارستان، پروژه توسعه ی بخش های  Post-CCU  و CCU و فضای آموزشی بیمارستان امیرالمومنین(ع) هم در حال تکمیل است که در فضایی به مساحت 1300 مترمربع ایجاد شده است.
  دکتر علی جنتی در این رابطه گفت: بهره برداری از این بخش ها خیلی حائز اهمیت است چرا که ظرفیت پذیرش بیماران قلبی در بیمارستان کم بود و امیدواریم با افتتاح این طرح و همچنین بیمارستان سینا از مشکل را هم حل کنیم.
 در عین حال و در کنار این طرح ها، احداث بخش آنژیوگرافی و اتاق های عمل قلب باز بیمارستان امیرالمومنین(ع) هم در حال تکمیل است و همزمان با طرح های دیگر به بهره برداری خواهد رسید.
  رئیس دانشکده با اعلام این خبر، افزود: خوشبختانه همانطور که قبلا گفته شده دستگاه آنژیوگرافی از وزارت بهداشت تحویل گرفته شده است و شرکت مسئول در حال نصب و تحویل این دستگاه می باشد.
  وی ادامه داد: این بخش در فضایی به مساحت 1400 متر مربع و با هزینه ای بالغ بر دو میلیارد و پانصد میلیون تومان احداث شده است. علاوه بر این شش میلیارد تومان برای خرید دستگاه، تجهیزات و لوازم جانبی هزینه شده است.
   اما طرح های دیگری هم در بیمارستان شهید بهشتی مراغه در حال تکمیل هستند که به زودی به بهره برداری می رسند. از جمله طرح های مهم احداث بلوک زایمانی است که با هدف ترویج زایمان طبیعی اجرا می شود.
  دکتر علی جنتی در این زمینه گفت: این بخش زایمان به صورت طبیعی با 9 تخت فعال و در فضایی به مساحت 1000 مترمربع در محوطه ی بیمارستان احداث می شود که می تواند جمعیت شهرستان مراغه و شهرهای همجوار را پوشش دهد.
همزمان با بلوک زایمانی ، طرح احداث و استانداردسازی بخش آی سی یو ویژه ی نوزادان هم در محوطه بیمارستان شهید در حال تکمیل است.
  دکتر علی جنتی در این رابطه گفت: فضای این بخش 1000 مترمربع است که مطابق استانداردهای بروز احداث شده است و می تواند نیازهای منطقه را پوشش دهد.
مرکز درمان-بستر خداجو از طرح های مهم دیگر دانشکده است که در حال تکمیل است و بزودی به بهره برداری خواهد رسید.
  رئیس دانشکده ضمن تشریح اهمیت این طرح، گفت: این مرکز می تواند ضمن ارائه ی خدمات درمانی بار مراجعه ی جمعیت تحت پوشش را به مراکز درمانی شهرستان کم کند و در بهبود کیفیت خدمات موثر باشد.
مرکز جامع سلامت روستای گل تپه، مرکز جامع سلامت روستای علویان، پایگاه بهداشتی شهری آقالار، پایگاه بهداشتی روستایی ساروقیه، میمونق، احمدآباد و... و همچنین پایگاه جاده ای اورژانس 115 از پروژه های دیگر در حال تکمیل دانشکده هستند که بزودی و همزمان با طرح های دیگر به بهره برداری می رسند.
 
  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 28 دي 1396
  • تعداد بازدید 307

اخبار

تجلیل از ماماهای دانشکده علوم پزشکی مراغه در روز جهانی ماما

1403/02/16

حضور معاون آموزشی،پژوهشی و دانشجویی و مدیر مرکز مطالعات توسعه آموزش پزشکی دانشکده علوم پزشکی مراغه در بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش پزشکی و هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری

1403/02/12

دانشکده علوم پزشکی مراغه میزبان نهمین نشست هم اندیشی معاونت های توسعه مدیریت و منابع کلان منطقه دو کشور

1403/02/12

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه طی پیامی هفته گرامیداشت معلم و استاد را تبریک گفت

1403/02/12

تکمیل و توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی در در حال اجراست

1403/02/09

یکی از ابعاد بسیار مهم توسعه ملی، توسعه و باروری فرهنگ حاکم بر جامعه است

1403/02/08

عملیاتی شدن برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع و ساماندهی نیروی انسانی در مراغه

1403/02/05

دیدار هیأت رئیسه دانشکده علوم پزشکی مراغه با فرمانده سپاه ناحیه مراغه

1403/02/04

از کارشناسان آزمایشگاه های حوزه بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه تجلیل شد

1403/02/03

لیست پذیرفته‌شدگان آزمون مراقب سلامت شرکت تعاونی ۱۲۹۱ مورخ ۲۴ اسفند ماه

1403/02/01

نشست کمیته دانشگاهی هفته سلامت 1403 برگزار شد

1403/01/29

🔸پیام تبریک رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی

1403/01/29

تحصیل ۵۵ دانشجوی پزشکی در مراغه

1403/01/26

پیام تبریک رئیس علوم پزشکی مراغه به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر

1403/01/22

انجام نخستین جراحی نفروکتومی رادیکال در مراغه

1403/01/21