Aa
تاریخ : شنبه 2 دي 1396
کد 1281

سومین جشنواره پژوهشی دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی، طی مراسمی پژوهشگران برتر هیئت علمی، کارمندان و دانشجویان دانشکده علوم پزشکی مراغه معرفی شدند.
در بخشی از این مراسم، رئیس دانشکده، ضمن اشاره به جایگاه پژوهش در پیشرفت یک دانشگاه، گفت: پژوهش نشانگر پویایی یک دانشگاه است و به این دلیل دانشکده علوم پزشکی مراغه هم همواره در این مسیر بسیار مهم گام برداشته است.
وی افزود: در چشم انداز پنج ساله ی دانشکده هدف ما قرار گرفتن در بین دانشکده های برتر بود اما در سایه ی پیشرفت هایی که در این سه سال به دست آوردیم حالا می توانیم ادعا کنیم که ما حتی توانایی رقابت با دانشگاهها را هم کسب کرده ایم.
دکتر علی جنتی ادامه داد: از بین 13 دانشجوی برتر یک دانشجو و از بین 5 پزشک برتر دانشگاههای علوم پزشکی کشور یک فوق تخصص از دانشکده علوم پزشکی مراغه انتخاب می شود نشانگر این است که ما در مسیر درست علمی گام بر می داریم.
ایشان گفت: در زمینه پژوهش هم پرکارترین پژوهشگر سال 2017 میلادی از اعضای هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی است که  افتخار بسیار بزرگی برای دانشکده محسوب می شود.
رئیس دانشکده اذعان کرد: سالهای گذشته ما پیشرفت دانشکده را در زمینه پژوهش به درصد اعلام می کردیم ولی واقعیت این است که در سال گذشته این پیشرفت بسیار چشمگیر بوده است و در این رابطه همه ی اعضای هیئت علمی دانشکده سهیم بوده اند.
وی ادامه داد: سامانه علم سنجی اساتید علوم پزشکی نشان می دهد که همه اعضای هیئت علمی دانشکده علاوه بر زمینه آموزش در زمینه پژوهش هم فعال هستند و این نشانه ی بسیار خوبی از توجه به امر پژوهش در دانشکده است.
دکتر علی جنتی افزود: هدف بعدی ما در این رابطه حرکت به سمت تولید سرمایه از طریق تحقیقات علمی است و من مطمئن هستم با توجه به پتانسیل موجود پیشرفت قابل ملاحظه ای هم در این رابطه به دست خواهیم آورد.
در بخش دیگری از این مراسم، دکتر تنومند، عضو هیئت علمی و مدیر آموزش  و تحقیقات، ضمن ارائه ی گزارشی از وضعیت پژوهش و رشد 300 درصدی چاپ مقالات پژوهشگران دانشکده گفت: خوشبختانه با فعالیت های صورت گرفته جایگاه دانشکده در بین دانشکده های هم سطح و حتی بین دانشگاههای علوم پزشکی کشور به صورت بسیار چشمگیر بالا رفته است و جزو رتبه های برتر بین دانشگاههای تیپ شده است.
وی ضمن تشریح روند انتخاب پژوهشگر برتر دانشکده، گفت: طی سال گذشته همه ی اعضای هیئت علمی در زمینه پژوهش فعال بوده اند اما با هدف ایجاد انگیزه برای فعالیت علمی و پژوهشی بیشتر امسال نحوه ی انتخاب پژوهشگر برتر با در نظر گرفتن یک سطح مشخص صورت گرفت.
مدیر آموزش و تحقیقات افزود: با ایجاد زیرساخت های پژوهشی و آزمایشگاهی از جمله راه اندازی آزمایشگاه تحقیقاتی-مولکولی و کشت سلولی بی شک تحقیقات در دانشکده گسترده تر خواهد شد.
در ادامه ی این مراسم، دکتر سفیری، عضو هیئت علمی و پرکارترین پژوهشگر سال 2017، طی سخنانی به پتانسیل موجود برای انجام کارهای پژوهشی تیمی اشاره کرد.
وی گفت: با توجه به زمینه و ظرفیت موجود طی شش ماه گذشته تلاش کرده ایم تحقیقات را به سمت کارهای تیمی سوق دهیم که قطعا نتایج بسیار مثبتی در زمینه پژوهش به بار خواهد آورد.
گفتنی ست در پایان این مراسم از پژهشگران برتر هیئت علمی، کارمندی و دانشجویی تقدیر به عمل آمد. دکتر سعید صفیری به عنوان پژوهشگر ممتاز، دکتر هادی پورجعفر به عنوان پژوهشگر برتر، خانم افشاری به عنوان کارمند پژوهشگر برتر و آقای رضا پیوندی و مهرداد رستمی به عنوان دانشجویان پژوهشگر انتخاب شدند.
 
  • نوشته شده
  • در شنبه 2 دي 1396
  • تعداد بازدید 301

اخبار

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه طی پیامی هفته گرامیداشت معلم و استاد را تبریک گفت

1403/02/12

تکمیل و توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی در در حال اجراست

1403/02/09

یکی از ابعاد بسیار مهم توسعه ملی، توسعه و باروری فرهنگ حاکم بر جامعه است

1403/02/08

عملیاتی شدن برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع و ساماندهی نیروی انسانی در مراغه

1403/02/05

دیدار هیأت رئیسه دانشکده علوم پزشکی مراغه با فرمانده سپاه ناحیه مراغه

1403/02/04

از کارشناسان آزمایشگاه های حوزه بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه تجلیل شد

1403/02/03

لیست پذیرفته‌شدگان آزمون مراقب سلامت شرکت تعاونی ۱۲۹۱ مورخ ۲۴ اسفند ماه

1403/02/01

نشست کمیته دانشگاهی هفته سلامت 1403 برگزار شد

1403/01/29

🔸پیام تبریک رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی

1403/01/29

تحصیل ۵۵ دانشجوی پزشکی در مراغه

1403/01/26

پیام تبریک رئیس علوم پزشکی مراغه به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر

1403/01/22

انجام نخستین جراحی نفروکتومی رادیکال در مراغه

1403/01/21

پیشگیری از سقط جنین عمدی از برنامه های اولویت دار نظام سلامت است

1403/01/21

احکام حقوق سال ۱۴۰۳ کارکنان دانشکده صادر شد

1403/01/21

سامانه جدید "پیک" دانشکده علوم پزشکی مراغه بهره برداری شد

1403/01/20