Aa
تاریخ : جمعه 1 ارديبهشت 1396
کد 947

در اولین روز هفته سلامت/ پیاده روی بزرگ خانوادگی در شهرستان مراغه برگزار شد

این همایش بزرگ با شرکت نماینده ولی فقیه و امام جمعه مردم مراغه، رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه ، معاونین ایشان و اقشار مختلف مردم در اولین روز هفته سلامت با عنوان "تحرک بدنی،‌تفریحات سالم، ‌فعالیت گروهی" برگزار گردید.
این همایش بزرگ با شرکت نماینده ولی فقیه و امام جمعه مردم مراغه، رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه ، معاونین ایشان و اقشار مختلف مردم در اولین روز هفته سلامت با عنوان "تحرک بدنی،‌تفریحات سالم، ‌فعالیت گروهی" برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی، در مراسمی که در پایان این همایش پیاده روی در پارک بوستان یادگاران برگزار شد، امام جمعه مراغه گفت  : بسیاری از نعمت‌های الهی در اختیار ما است و ما از آنها غافل هستیم و قدر و منزلت آن را نمی‌شناسیم و سپاسگزار آن نیستیم. اما زمانی که این نعمت‌ها از دست برود، متوجه می‌شویم که چه نعمت‌های بزرگ و گرانبهایی را در اختیار داشتیم.
حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی افزود : دو نعمت سلامتی و امنیت که در اسلام به آن اشاره شده است از جمله نعمت هایی هستند که تا از دست انسان نرفته اند قدر و منزلت آن ها برای کسی مشخص نمی شود .
وی با اشاره به ضرورت ورزش و تحرک در شرایط امروز جامعه خاطرنشان کرد : ترویج پیاده روی عمومی یکی از نیازهای ضروری جامعه شهرنشینی ما است که باید مانند غذای روزانه در برنامه همه گنجانده شود تا در دوران کهنسالی دچار مسائل و مشکلات نشویم.
در ابتدای این مراسم، دکتر احمد مجتهدی، معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه، ضمن خوش آمدگویی به شرکت کنندگان در پیاده روی خانوادگی گفت: این مراسم به مناسبت آغاز هفته سلامت و با هدف تاکید بر اهمیت ورزش در ایجاد سلامتی و درنتیجه نشاط و امید برگزار می شود.
ایشان افزود: امروزه افزایش ابتلاء به بیماری های غیر واگیر دار به یکی از مشکلات جامعه تبدیل شده است که نبود فعالیت های ورزشی و کم تحرکی از مهمترین عوامل افزایش بروز بسیاری از بیماری های غیر واگیردار از جمله سرطان، دیابت و فشار خون در جامعه است.
معاون بهداشتی دانشکده گفت: باید ضمن داشتن تحرک بدنی مواظب سبک زندگی و تغذیه خودمان هم باشیم چرا که هم اکنون مصرف نمک در کشور ما از حدود چهار برابر متوسط جهانی و مصرف چربی و شکر نیز از متوسط مصرف آن در جهان بالاتر و مصرف میوه و سبزیجات در کشور از سایر کشورها پایین تر است.
دکتر مجتهدی ادامه داد: طرح تحول سلامت یک تغییر بسیار اساسی در سیستم بهداشت و درمان کشورمان ایجاد کرده است و در این راستا دانشکده علوم پزشکی مراغه هم با اجرای برنامه هایی مانند ایراپن سعی کرده است ضمن غربالگری بیماری های غیرواگیر بتواند برنامه های پیشگیری و درمان را به صورت موثرتر انجام دهد.
ایشان افزود: در حال حاضر همه افراد در روستاها و شهر مراغه تحت پوشش خدمات بهداشتی قرار گرفته اند و اجرای برنامه ی سفیران سلامت هم به تسهیل و بالابردن کیفیت این خدمات کمک کرده است.
 گفتنی ست تجلیل از ورزشکاران و قهرمانان کشوری و بین المللی شهرستان مراغه، اجرای برنامه های متنوع حرکات ورزشی و اهدای جوایز ارزنده به سی نفر از شرکت کنندگان در همایش پیاده روی از دیگر بخش های این همایش بود.
شایان ذکر است این همایش به همت دانشکده علوم پزشکی خدمات بهداشتی درمانی و با همکاری اداره ورزش و جوانان ، شهرداری، نیروی انتظامی و اورژانس 115 شهرستان مراغه برگزار گردید. 
 
  • نوشته شده
  • در جمعه 1 ارديبهشت 1396
  • تعداد بازدید 328
  • واحد ارجاع دهنده روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی مراغه

اخبار

تجلیل از ماماهای دانشکده علوم پزشکی مراغه در روز جهانی ماما

1403/02/16

حضور معاون آموزشی،پژوهشی و دانشجویی و مدیر مرکز مطالعات توسعه آموزش پزشکی دانشکده علوم پزشکی مراغه در بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش پزشکی و هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری

1403/02/12

دانشکده علوم پزشکی مراغه میزبان نهمین نشست هم اندیشی معاونت های توسعه مدیریت و منابع کلان منطقه دو کشور

1403/02/12

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه طی پیامی هفته گرامیداشت معلم و استاد را تبریک گفت

1403/02/12

تکمیل و توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی در در حال اجراست

1403/02/09

یکی از ابعاد بسیار مهم توسعه ملی، توسعه و باروری فرهنگ حاکم بر جامعه است

1403/02/08

عملیاتی شدن برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع و ساماندهی نیروی انسانی در مراغه

1403/02/05

دیدار هیأت رئیسه دانشکده علوم پزشکی مراغه با فرمانده سپاه ناحیه مراغه

1403/02/04

از کارشناسان آزمایشگاه های حوزه بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه تجلیل شد

1403/02/03

لیست پذیرفته‌شدگان آزمون مراقب سلامت شرکت تعاونی ۱۲۹۱ مورخ ۲۴ اسفند ماه

1403/02/01

نشست کمیته دانشگاهی هفته سلامت 1403 برگزار شد

1403/01/29

🔸پیام تبریک رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی

1403/01/29

تحصیل ۵۵ دانشجوی پزشکی در مراغه

1403/01/26

پیام تبریک رئیس علوم پزشکی مراغه به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر

1403/01/22

انجام نخستین جراحی نفروکتومی رادیکال در مراغه

1403/01/21