Aa
تاریخ : چهارشنبه 30 فروردين 1396
کد 942

رئیس دانشکده از برگزاری هفته سلامت با شعار "زندگی سالم با نشاط و امید" خبر داد

دکتر علی جنتی گفت: هفته ی سلامت امسال طی روزهای اول تا هفتم اردیبهشت ماه با اجرای برنامه های متنوع با هدف فرهنگ سازی در رابطه با سلامت روان برگزار خواهد شد.
دکتر علی جنتی گفت: هفته ی سلامت امسال طی روزهای اول تا هفتم اردیبهشت ماه با اجرای برنامه های متنوع با هدف فرهنگ سازی در رابطه با سلامت روان برگزار خواهد شد.
ایشان با اشاره به لزوم توجه به مشکلات روانی، افزود: در کنار امکانات متعددی که دنیای مدرن برای جوامع فراهم آورده است، باعث به وجود آمدن مشکلات عدیده ای هم در زندگی اجتماعی افراد شده است.
دکتر علی جنتی افزود: بیماری های روانی و در راس آنها افسردگی یکی از مشکلاتی است که امروزه تمامی جوامع درگیر آن شده اند و متاسفانه به دلیل عدم توجه به آن تعداد افراد مبتلا به این بیماری ها روز به روز هم در حال افزایش است.
وی گفت: مطابق آمار، امروزه در حدود 20 تا 25 افراد از افسردگی رنج می برند و این رقم در کشور ما 21 تا 25  درصد افراد را در بر می گیرد که رقم بالایی ست و باید با برنامه ریزی مناسب برای درمان بیماری های روانی بخصوص افسردگی تلاش شود.
دکتر علی جنتی خاطرنشان کرد: خوشبختانه پس از اجرای طرح تحول سلامت، در کشور ما سلامت روان مورد توجه قرار گرفته است و خدمات مربوط به آن در مراکز بهداشتی به صورت رایگان برای مردم ارائه می شود.
رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه افزود: با در نظر گرفتن اهمیت این موضوع، امسال سازمان بهداشت جهانی با طرح موضوع" بیا در مورد افسردگی حرف بزنیم" پرداختن به سلامت روان افراد را مورد توجه قرار داده است.
وی ادامه داد: در کشور ما هم همه ساله برنامه های متعددی در طول هفته سلامت با محوریت شعار بهداشت جهانی برگزار می شود. بر این اساس، امسال شعار" زندگی سالم، با امید و نشاط" انتخاب شده است تا برنامه های هفته سلامت در این راستا پیش بینی و اجرا گردد.
ایشان گفت: برنامه های هفته سلامت طی روزهای اول تا هفتم اردی بهشت برگزار خواهد شد که امیدوارم با اجرای برنامه های آموزشی مناسب در رابطه با عناوین روزهای این هفته بتوانیم سواد سلامت مردم را در این زمینه افزایش دهیم.
ایشان افزود: از جمله شعارهای هفته ی سلامت امسال می توان به "تحرک بدنی،‌تفریحات سالم، ‌فعالیت گروهی"، "غذای سالم،‌جامعه سالم" ،"سفیران سلامت،‌ نهادهای اجتماعی" و "نهاد خانواده و مسئولیت اجتماعی اشاره کرد که همگی در راستای توجه به مشکلات روانی افراد جامعه با هدف جلب توجه عمومی به این موارد انتخاب شده اند.
وی ادامه داد: دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه هم با در نظر گرفتن شعار هفته سلامت سعی خواهد کرد تا برنامه های متنوعی را در این راستا در سطح شهرستان اجرا کند تا توجه مردم و مسئولین را به مشکلات روانی به ویژه افسردگی جلب کند.
دکتر علی جنتی افزود: این برنامه ها در مکان های درمانی، آموزشی، فرهنگی و مدارس برگزار خواهند شد تا با فرهنگ سازی مناسب کل افراد جامعه برای درمان و پیشگیری این بیماری ها بسیج شوند.
گفتنی ست همه ساله براي روز جهاني بهداشت و هفته سلامت شعارهايي انتخاب مي شود كه از جمله آنها مي توان به"غلبه بر دیابت با تغذیه سالم" در سال 95، " ايمني غذا از مزرعه تا سفره" در سال ۹۴، "يك عمر سلامت با خود مراقبتي" در سال ۹۳، "فشار خون را جدي بگيريم" در سال ۹۲، "سالمندي و سلامت" در سال ۹۱ و "مقاومت به داروهاي ضدميكروبي" در سال ۹۰ اشاره كرد.
 
  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 30 فروردين 1396
  • تعداد بازدید 306
  • واحد ارجاع دهنده روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی مراغه

اخبار

تجلیل از ماماهای دانشکده علوم پزشکی مراغه در روز جهانی ماما

1403/02/16

حضور معاون آموزشی،پژوهشی و دانشجویی و مدیر مرکز مطالعات توسعه آموزش پزشکی دانشکده علوم پزشکی مراغه در بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش پزشکی و هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری

1403/02/12

دانشکده علوم پزشکی مراغه میزبان نهمین نشست هم اندیشی معاونت های توسعه مدیریت و منابع کلان منطقه دو کشور

1403/02/12

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه طی پیامی هفته گرامیداشت معلم و استاد را تبریک گفت

1403/02/12

تکمیل و توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی در در حال اجراست

1403/02/09

یکی از ابعاد بسیار مهم توسعه ملی، توسعه و باروری فرهنگ حاکم بر جامعه است

1403/02/08

عملیاتی شدن برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع و ساماندهی نیروی انسانی در مراغه

1403/02/05

دیدار هیأت رئیسه دانشکده علوم پزشکی مراغه با فرمانده سپاه ناحیه مراغه

1403/02/04

از کارشناسان آزمایشگاه های حوزه بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه تجلیل شد

1403/02/03

لیست پذیرفته‌شدگان آزمون مراقب سلامت شرکت تعاونی ۱۲۹۱ مورخ ۲۴ اسفند ماه

1403/02/01

نشست کمیته دانشگاهی هفته سلامت 1403 برگزار شد

1403/01/29

🔸پیام تبریک رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی

1403/01/29

تحصیل ۵۵ دانشجوی پزشکی در مراغه

1403/01/26

پیام تبریک رئیس علوم پزشکی مراغه به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر

1403/01/22

انجام نخستین جراحی نفروکتومی رادیکال در مراغه

1403/01/21