Aa
تاریخ : يکشنبه 5 ارديبهشت 1395
کد 473

سرپرست دانشکده علوم پزشکی مراغه طی یک برنامه ی رادیویی اهداف هفته سلامت را تشریح کرد

آقای دکتر علی جنتی: رسالت اصلی برگزاری برنامه های هفته ی سلامت، جلب مشارکت مردم و فرهنگ سازی و بالا بردن آگاهی عموم مردم در جهت ارتقاء سطح سلامت جامعه است.

آقای دکتر علی جنتی: رسالت اصلی برگزاری برنامه های هفته ی سلامت، جلب مشارکت مردم و فرهنگ سازی و بالا بردن آگاهی عموم مردم در جهت ارتقاء سطح سلامت جامعه است.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی مراغه، سرپرست دانشکده علوم پزشکی با اشاره به نامگذاری هفته ی سلامت امسال با عنوان "غلبه بر دیابت با تغذیه ی سالم" گفت: نامگذاری امسال اهمیت و لزوم پیشگیری و مبارزه با بیماری دیابت را که زمینه ی بسیاری از بیماری های قلبی عروقی و کلیوی است نشان می دهد.

ایشان افزود: متاسفانه به دلیل ماشینی شدن زندگی و عدم وجود تحرک کافی در طول روز و چاقی افراد، زمینه ی ابتلا به بسیاری از بیماری های غیرواگیر در افراد به وجود آمده است و در صورت عدم توجه کافی در آینده ی بسیار نزدیک تاثیرات بسیار بدی در سلامت جامعه خواهد داشت.

دکتر علی جنتی ادامه داد:  در حال حاضر حدود 11 درصد افراد دچار دیابت هستند و پیش بینی می شود در 20 سال آینده این میزان به بیش از دو برابر افزایش یابد. با در نظر گرفتن اینکه دیابت عامل بیش از 1.5 میلیون نفر در جهان است می توان به اهمیت پیشگیری و درمان آن پی برد.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی مراغه تصریح کرد: با پیشگیری از دیابت که با خود مراقبتی و تغییر سبک زندگی قابل دسترسی است میزان بیماری های قلبی عروقی، بیماری های چشم بویژه نابینایی و بیماری های کلیوی کاهش خواهد یافت.

ایشان افزود: علاوه بر اینکه به افراد توصیه می شود با داشتن سبک زندگی سالم، تغذیه مناسب و صحیح، تحرک فیزیکی مناسب از خود مراقبت کنند، از آنها انتظار می رود به توصیه های همکاران ما در حوزه ی سلامت توجه بکنند.

دکتر علی جنتی گفت: برای اینکه مطالعه ی دقیق روی افراد مبتلا به دیابت در شهرستان مراغه صورت گیرد برنامه ای موسوم به ایراپن همزمان با سه شهر دیگر توسط دانشکده علوم پزشکی مراغه اجرا خواهد شد که طی آن افراد از نظر بیماری های غیرواگیر غربالگری خواهند شد و در صورت نیاز به متخصصین و مراکز درمانی مناسب معرفی خواهند شد.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی مراغه در خصوص برنامه ی غربالگری بیماری های غیرواگیر، موسوم به ایراپن، گفت: این برنامه در روستاهای تابعه ی شهرستان مراغه شروع شده است و به زودی در سطح شهرستان هم آغاز خواهد شد. با توجه به اینکه خدمات این طرح رایگان است و هیچ هزینه ای را متحمل خانواده ها نمی کند از همشهریان عزیز انتظار داریم ضمن همکاری به توصیه های متخصصین و کارشناسان ما توجه داشته باشند.

همچنین ایشان افزود: دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه  برنامه های بسیار متنوع از جمله کارگاه های آموزشی، همایش و برنامه های مراقبتی برای ارتقاء سطح سلامت جامعه دارد. به عنوان مثال امروز همکاران ما در مراکز مختلف بهداشتی و درمانی و کلینیک های تابعه ی دانشکده به صورت رایگان بیماران مبتلا به دیابت را ویزیت می کنند.

گفتنی ست در طی این برنامه  ی رادیویی، آقای دکتر علی جنتی، سرپرست دانشکده علوم پزشکی مراغه، به سوالات شنوندگان پاسخ داد.


  • نوشته شده
  • در يکشنبه 5 ارديبهشت 1395
  • تعداد بازدید 373
  • واحد ارجاع دهنده

اخبار

بیست و پنجمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد

1403/04/31

اهدای اعضای جوان ۲۰ ساله مراغه ای

1403/04/30

خیر مراغه ای هزینه درمان ۳۵۸ بیمار را پرداخت کرد

1403/04/27

عملیات احداث آزمایشگاه غذا و دارو و بهسازی ساختمان مدیریت غذا و دارو شروع شد

1403/04/23

کارگاه آموزشی قوانین و مقررات استخدامی با حضور کارشناسان حوزه منابع انسانی برگزار شد

1403/04/23

ویزیت رایگان عشایر سهند در شهرستان مراغه

1403/04/20

خودمراقبتی گام اول سلامت است

1403/04/20

فراخوان جذب هیات علمی متعهد خدمت

1403/04/19

برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع آسیب های تک فرزندی و بی فرزندی

1403/04/13

از کارشناسان فعال دانشکده علوم پزشکی در حوزه جوانی جمعیت تجلیل شد

1403/04/13

اسامی پذیرفته شدگان اصلی و ذخیره آزمون پذیرش بهورزی مورخ1402/12/25

1403/04/11

تجهیز آزمایشگاه مرکزی مراغه به دستگاه‌های پیشرفته

1403/04/07

حضور معاون توسعه دانشکده به همراه معاون توسعه وزارت بهداشت در سازمان برنامه بودجه کشور

1403/04/06

فرزند سیزدهم مرد ۷۱ ساله اهل هشترود متولد شد

1403/04/02

تمجید ارزیابان بین المللی از برنامه شهر سالم و ایمن مراغه

1403/03/27