Aa
تاریخ : چهارشنبه 21 بهمن 1394
کد 373

نشست علمی بسیج اساتید دانشگاهها و مراکز آموزش عالی شهرستان مراغه با محوریت سبک زندگی ایرانی-اسلامی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی٬ به مناسبت دهه مبارک فجر و با هدف الگوگیری از فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با افزایش جمعیت، نشست علمی بسیج اساتید با محوریت سبک زندگی ایرانی اسلامی در دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی٬ به مناسبت دهه مبارک فجر و با هدف الگوگیری از فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با افزایش جمعیت، نشست علمی بسیج اساتید با محوریت سبک زندگی ایرانی اسلامی در دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد .

در این نشست، که به همت کانون بسیج اساتید و کمیته دانشگاهها و مراکز آموزش عالی شهرستان مراغه و به میزبانی دانشکده علوم پزشکی برگزار شد، دکتر اورنگی، رئیس بسیج اساتید استان آذربایجان شرقی، سرهنگ سامی فرمانده سپاه ناحیه مراغه، دکتر حاجی وند به عنوان سخنران برنامه، دکتر کاظمی، رئیس بسیج اساتید شهرستان مراغه و رؤسا و مدیران دانشگاهها و مراکز آموزش عالی شهرستان حضور داشتند.

گفتنی است،در ابتدای مراسم، دکتر کاظمی، رئیس کانون بسیج اساتید شهرستان مراغه، گزارشی از عملکرد و اهداف آتی این کانون را برای حاضرین در جلسه تشریح کرد و افزود: سرفصلهای برگرفته شده از بیانات مقام معظم رهبری که در نشست مطرح خواهد شد می توانند مقدمه ای باشند برای انجام پروژه های تحقیقاتی و برگزاری کارگاههای علمی و بر این اساس، این کانون آمادگی هرگونه همکاری و پشتیبانی از اساتید را دارد.  

سرهنگ سامی، فرمانده سپاه ناحیه مراغه نیز ضمن تبریک ایام دهه فجر گفت: در حالی ما سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب را جشن میگیریم که انقلاب ما همچون سال پنجاه و هفت به حرکت خود آن هم با انرژی بیشتر و کوبنده ادامه می دهد، تمام سدها و خاکریزهایی که بر سر راه طوفان انقلاب قرار گرفته است یکی پس از دیگری می شکند، و هدف آن همانا رسیدن به حکومت جهانی اسلام است. وی در بخشی از سخنان خود گفت: ما بسیجیان الان وظایف حساس و خطیری داریم، یکی از آن وظایف عملیاتی کردن و تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری است. انتظار از اساتید دانشگاهها این است که بیانات حضرت آقا را برای دانشجویان تبیین بکنند و در حقیقت ما به عنوان یک بسیجی در هر مقام و موقعیتی چه در محیط خانه، چه در محیط کسب و کار و جامعه باید مقید به عمل و انتشار آن باشیم.

دکتر اورنگی، رئیس بسیج اساتید استان آذربایجان شرقی ، میهمان ویژه این مراسم بود ، وی در سخنرانی خود گفت: از ماموریتهای بسیج اساتید، اسلامی کردن فضای دانشگاهها و تحقق منویات مقام معظم رهبری است، که به صورت شاخص، شامل برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و کرسی های راهکارهای افزایش جمعیت و این گونه موارد است. وی در ادامه سخنان خود به سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری اشاره نمود و افزود: مقام معظم رهبری فرمودند، امروز اصلی ترین برنامه برای مقابله با نظام اسلامی جنگ نرم است، تا نظام و ملت ایران را از مولفه های قدرت تهی کند. دکتر اورنگی خاطر نشان کرد که فرماندهان و طلایه داران این عرصه بی شک اساتید دانشگاهها و اساتید هستند.

شایان ذکر است در ادامه برنامه، آقای حاجی وند از اساتید برجسته دانشگاهی و مولف چندین کتاب در حوزه های مختلف اسلامی، در خصوص سبک زندگی ایرانی اسلامی، با نگرش افزایش جمعیت بر مبنای الگو گیری از فرمایشات مقام معظم رهبری به سخنرانی پرداخت.

در این مراسم به صورت نمادین از استاد بسیجی آقای پاشایی، فرزند شهید محمد باقر پاشایی، به عنوان نماینده اساتید بسیجی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی شهرستان نیز با اهداء لوح تقدیر و هدیه ای تقدیر و تشکر به عمل آمد.


اخبار

برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع آسیب های تک فرزندی و بی فرزندی

1403/04/13

از کارشناسان فعال دانشکده علوم پزشکی در حوزه جوانی جمعیت تجلیل شد

1403/04/13

اسامی پذیرفته شدگان اصلی و ذخیره آزمون پذیرش بهورزی مورخ1402/12/25

1403/04/11

تجهیز آزمایشگاه مرکزی مراغه به دستگاه‌های پیشرفته

1403/04/07

حضور معاون توسعه دانشکده به همراه معاون توسعه وزارت بهداشت در سازمان برنامه بودجه کشور

1403/04/06

فرزند سیزدهم مرد ۷۱ ساله اهل هشترود متولد شد

1403/04/02

تمجید ارزیابان بین المللی از برنامه شهر سالم و ایمن مراغه

1403/03/27

فراخوان دعوت به همکاری:

1403/03/26

برگزاری دوره آموزشی آشنایی با سامانه TTAC

1403/03/26

اطلاعیه زمان بندی مصاحبه  پذیرفته شدگان آزمون پذیرش بهورزی مورخه 1402/12/25

1403/03/23

دانشکده علوم پزشکی مراغه رتبه 12 کارنامه جوانی جمعیت را بین 63 دانشگاه/دانشکده کشور کسب کرد

1403/03/21

پنج ماموریت اورژانس مراغه در سال گذشته با انتقال هوایی بوده است

1403/03/17

نامگذاری مرکز جامع خدمات سلامت دانشکده به نام شهید رحمتی

1403/03/16

معاون وزیر: دریافتی دستیاران پزشکی در دولت سیزدهم هشت برابر شد

1403/03/08

افتتاح ۲ طرح حوزه سلامت مراغه با حضور معاون وزیر بهداشت

1403/03/08