قرارگاه جمعیت و خانواده ستاد فرمانداری ویژه مراغه به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری به میزبانی معاونت بهداشتی دانشکده برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشکده و مرکز بهداشت شهرستان، قرارگاه جمعیت و خانواده ستاد فرمانداری ویژه مراغه به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری به میزبانی معاونت بهداشتی دانشکده، با حضور اکثریت اعضا (روسا/نمایندگان تام الاختیار ادارات ذیربط) با هدف ایجاد هماهنگی و تقویت همکاریهای متقابل میان دستگاه ها، سازمان ها و نهادهای ذیربط و استفاده بهینه از امکانات و ظرفیت های آنها جهت اجرای سیاست های کلی خانواده و جمعی برگزار گردید.
- در ابتدای جلسه قرارگاه دکتر الهه حق گشایی؛ معاون بهداشتی دانشکده و رئیس مرکز بهداشت شهرستان مراغه ضمن عرض خیر مقدم به مدعوین، به تحلیل وضعیت موجود شهرستان در خصوص شاخص های جمعیتی و مقایسه آن نسبت به شاخص کشوری و سال های گذشته، پرداخت و در خصوص روند نرخ باروری کلی، نرخ رشد جمعیت و مولفه های مربوطه را ارایه داد.
- در ادامه، ایشان ضمن تشریح برنامه های طرح پنجره جمعیت و سناریوهای مربوط به سالخوردگی، بحران جمعیت و چالشهای جامعه سالمندی، وظایف کلیه ادارات در سطح شهرستان را بر اساس مواد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بیان کرد و افزود: باید در زمینه اجرای وظایف قانونی با اولویت برنامههای مرتبط با مدیریت بحران سالمندی جمعیت مصمم باشیم و تلاش کنیم تا انگیزه جامعه بخصوص کارکنان زیر مجموعه ادارات شهرستان در ارتقای فرزندآوری و جوان سازی جمعیت افزایش پیدا کند.
- دکتر حق گشایی، ضمن تشکر از زحمات گروه سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشتی دانشکده افزود: خوشبختانه دانشکده نسبت به سالهای گذشته روند بهبود چشمگیری در ارتقای شاخصهای سلامت جمعیت و خانواده داشته است؛ طوری که در اجرای برنامه های مربوطه رتبه 12 در میان 63 دانشگاه ارزیابی شده را با تلاشهای همکاران بدست آورد.
- در پایان مهندس علی اسکندری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری، ضمن تقدیر از زحمات و اقدامات راهبردی و اساسی معاونت بهداشتی دانشکده و حضور فعال روسا و نمایندگان محترم ادارات، با استناد به سیاستهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با برشمردن اهمیت اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تاکید کرد: کلیه ادارات سطح شهرستان موظف هستند تا در اجرای وظایف قانونی در این خصوص جدی باشند و موانع و مشکلات موجود را برطرف نمایند.
-