Aa
تاریخ : پنجشنبه 19 بهمن 1402
کد 3336

در اولین همایش مادران باردار دانشکده طرح شد؛

زایمان فیزیولوژیک ضامن سلامت مادر و نوزاد

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی مراغه با توجه به اهمیت قانونی جوانی جمعیت و ترویج زایمان طبیعی اولین همایش مادران باردار دانشکده علوم پزشکی مراغه با حضور بیش از ۲۰۰ مادر در سالن آمفی تئاتر این دانشکده برگزار شد.
رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه در ابتدای این مراسم با تبریک ایام الله دهه فجر گفت: فرزندان این مرز و بوم  با تلاش های خود  باعث شده اند  که کشور عزیزمان درخشان تر از همیشه به قله هاي افتخار در عرصه های علمی و فرهنگی، دفاعی و  سلامت دست یابند.

وی خاطر نشان کرد: یادمان نرفته که قبل  از انقلاب  که در اغلب حوزه ها وابسته بودیم اما هم اکنون با تلاش های جوانان عزیز که تربیت یافته شما مادران عزیز هستند  در اغلب حوزه های علمی در رتبه های برتر قرار داریم و این موفقیت ها مدیون شما مادران عزیز است. 

وی با اشاره به قانون جوانی جمعیت گفت: شما مادران عزیز با تربیت فرزندان صالح و مومن اولین قدم را در  تعالی جامعه ایرانی اسلامی بر می‌دارید.

وی تاکید کرد: سیاست های اصلی مجموعه سلامت کشور بستر سازی برای فرزند آوری و ایجاد بسته های حمایتی از مادران و خانواده های آنها است. 

دکتر الله وردی ارجمند افزود: امروزه با پیشرفت های پزشکی به این نتیجه رسیده اند که به جز در موارد اورژانسی که پزشکان به علت شرایط خاص مادر و فرزند تجویز می نمایند  زایمان فیزیولوژیک و بی درد بهترین راه برای فرزند آوری است چرا که در این حالت سلامت مادر و فرزند بیش از پیش تضمین می شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه در مراغه نيز با توجه به اقدامات صورت گرفته انجام زایمان بی درد در بیمارستان شهید بهشتی با کمک کادر پزشکی و درمان مجرب انجام می گیرد تا بتوانیم زایمان فیزیولوژیک را در بین مادران عزیز ترویج دهیم تا جامعه ای سالم تر داشته باشیم.

دکتر سارا پارسا نیا جراح و متخصص زنان زایمان نیز در این همایش گفت: فرهنگ سازی مناسب برای مادران پیش از بارداری در مورد فواید زایمان طبیعی باعث کاهش استرس مادر و همکاری وی با کادر درمان در  دوران بارداری  برای انجام زایمان طبیعی خواهد شد.

وی ادامه داد: زایمان طبیعی فواید زیادی برای مادر دارد چرا که خیلی سریع تر می تواند به فعالیت های روزمره بازگشته و بتواند برای فرزند خود تغدیه مناسب که همان شیر مادر می باشد را فراهم نماید.

وی اذعان کرد: بر اساس تحقیقات صورت گرفته مرگ و میر مادران باردار در سزارین ها ۷ الی ۱۰ برابر بیش تر از مادران با زایمان طبیعی است و همینطور در این عمل جراحی  احتمال عفونت بیشتر می شود. 

این متخصص زنان نیز افزود: همچنین نوزاد نیز از فواید زایمان طبیعی بهره مند می شود بطوریکه نوزاد حاصل از زایمان طبیعی احتمال کمتری در جهت ابتلا به اسم، آلرژی، دیابت نوع یک و چاقی زودرس و عوارض ریوی دارد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی مراغه  این همایش با حضور بیش از دویست مادر باردار و در راستای ترویج آنان به زایمان طبیعی برگزار شد و ۱۰۰ جایزه از جمله ۲۰ ست سیسمونی به قید قرعه به شرکت کنندگان اهدا شد.

گفتنی است در حاشیه این مراسم نمایشگاه فرزند آوری و جوانی جمعیت برپا شده بود 


 

























 
  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 19 بهمن 1402
  • تعداد بازدید 213
  • واحد ارجاع دهنده روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی مراغه

اخبار

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه طی پیامی هفته گرامیداشت معلم و استاد را تبریک گفت

1403/02/12

تکمیل و توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی در در حال اجراست

1403/02/09

یکی از ابعاد بسیار مهم توسعه ملی، توسعه و باروری فرهنگ حاکم بر جامعه است

1403/02/08

عملیاتی شدن برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع و ساماندهی نیروی انسانی در مراغه

1403/02/05

دیدار هیأت رئیسه دانشکده علوم پزشکی مراغه با فرمانده سپاه ناحیه مراغه

1403/02/04

از کارشناسان آزمایشگاه های حوزه بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه تجلیل شد

1403/02/03

لیست پذیرفته‌شدگان آزمون مراقب سلامت شرکت تعاونی ۱۲۹۱ مورخ ۲۴ اسفند ماه

1403/02/01

نشست کمیته دانشگاهی هفته سلامت 1403 برگزار شد

1403/01/29

🔸پیام تبریک رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی

1403/01/29

تحصیل ۵۵ دانشجوی پزشکی در مراغه

1403/01/26

پیام تبریک رئیس علوم پزشکی مراغه به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر

1403/01/22

انجام نخستین جراحی نفروکتومی رادیکال در مراغه

1403/01/21

پیشگیری از سقط جنین عمدی از برنامه های اولویت دار نظام سلامت است

1403/01/21

احکام حقوق سال ۱۴۰۳ کارکنان دانشکده صادر شد

1403/01/21

سامانه جدید "پیک" دانشکده علوم پزشکی مراغه بهره برداری شد

1403/01/20