Aa
تاریخ : چهارشنبه 11 بهمن 1402
کد 3330

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه؛

ارتقای حوزه سلامت از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است

به گزارش روابط عمومی، همایش انقلاب اسلامی، حمایت از خانواده جوانی جمعیت و مشارکت در انتخابات صبح امروز با حضور جمعی از مدیران و کارکنان دانشکده علوم پزشکی مراغه و سایر ادارات در سالن ولایت دانشکده برگزار شد.


دکتر الهوردی ارجمند رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه در ابتدای این همایش ضمن تبریک چهل و پنجمین  سالگرد پیرزوی انقلاب اسلامی به  پیشرفت‌های چشم‌گیر در زمینه‌های مختلف از جمله حوزه بهداشت  و درمان اشاره کرد و گفت:  این مهم برکات زیادی در رشد کمی و کیفی در خدمات رسانی در حوزه‌های مختلف درمانی، آموزشی، پژوهشی و بهداشتی به دنبال داشته که نتایج آن در حال حاضر برای همگان قابل مشاهده و لمس است.
 
وی با بیان اینکه وضعیت فعلی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قابل مقایسه با دوران قبل از انقلاب نیست چرا که در چهار دهه گذشته گام‌های بلندی در مسیر ارتقای همه جانبه سلامت برداشته شده است که نمونه بارز و شاخص آن رشد حیرت انگیر مرجعیت علمی است.
 
وی بیان کرد: به برکت انقلاب اسلامی دانشکده علوم پزشکی مراغه در بخش درمان طبق آمار در بیمارستان سینا مراغه خدمات آزمایشگاهی، تصویر برداری و ویزیت پزشکان با تعرفه دولتی صورت گرفته، که در نه ماهه ابتدای امسال حدود 17 میلیارد تومان در جیب مردم مانده است.
 
 
 
افزایش مشارکت مردم در انتخابات موجب تشکیل مجلس قدرتمند می شود.
سرهنگ پاسدار بیداروند در این همایش ضمن اشاره به نزدیک شدن به ایام انتخابات، اظهار کرد: سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت بالا؛ چهار رکنی مهم در انتخابات است که باید به دنبال آن بود و افزایش مشارکت مردم در انتخابات موجب تشکیل مجلس قدرتمند می شود.
 
وی بیان کرد: دشمن به دنبال این است که مشارکت مردم در انتخابات به حداقل برسد و تبلیغ می کند که مردم نسبت به انتخابات و سرنوشت خودشان بی تفاوت باشند.
 
وی با اشاره به اینکه انقلاب شکوهمند اسلامی و دستاوردهای بی‌شمار آن باید به نسل جوان معرفی و شناسانده شود، گفت: دهه فجر بهترین زمان برای این امر است.
 
وی اظهار کرد: امروز ۴۵ سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی می گذرد و دشمن تلاش می کند این انقلاب را ناکارآمد نشان دهد و چنین القا کند که انقلاب اسلامی به اهداف مورد نظر خود دست نیافته است.
 
وی اضافه کرد: در این شرایط مسوولیت خطیری داریم و دستاوردهای انقلاب را باید برای جوانان، نوجوانان و دانش آموزان و دانشجویان با برنامه های خاص تبیین کنیم.
 



اردوهای راهیان پیشرفت موجب امیدآفرینی می‌شوند
حجت الاسلام و والمسلمین حاج آقا هاشمی مشاور معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت در این همایش به امنیت در داخل کشور به برکت دهه فجر انقلاب اسلامی اشاره کردند و تداوم و تقویت این امنیت را مستلزم حضور نسل جوان و جمعیت جوان ذکر کردند. سپس توضیحات مفصلی در خصوص جوانی جمعیت نمودند و با اشاره به تبعات اجتماعی سیاسی، نظامی و فرهنگی بحران سالمندی پیشگیری از این بحران را از وظایف اساسی آحاد جامعه ، مسوولین و مدیران بیان نمودند.

وی اضافه کرد: همه نیروهای نظامی دنیا در کشورهای همسایه ایران به صورت پایگاه های نظامی مستقر هستند که میخواهند نظم ایران را برهم بزنند که به برکت نام جمهوری اسلامی ایران هیچ کاری نمی توانند بکنند که امنیت و نظام ایران را به خطر بیاندازند.
وی افزود: برگزاری راهیان پیشرفت میتواند امید آفرینی در دل مردم ایجاد کند چرا که با مردم میتواند از نزدیک پیشرفت های عملی و تخصصی را از نزدیک لمس کند.

وی در خصوص برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت تاکید کرد: کارکرد اصلی این اردوها شناخت با واقعیت‌های شغلی، کاری و عملیاتی رشته است، زمانی که دانشجو با موفقیت هم‌رشته‌های خود و سختی‌هایی که گریبان‌گیرشان بوده آشنا می‌شود، باعث امیدآفرینی، غرورآفرینی و افزایش باور «به ما می توانیم» می‌شود.
 
به گزارش روابط عمومی در انتهای این مراسم گروه تواشیخ دبستان دخترانه دستان مهربان برنامه سرود دختر ایرانم را اجرا کردند و همچین از دو خانواده شهداء تجلیل و قدرانی شد.

 حجت الاسلام و والمسلمین حاج آقا هاشمی مشاور معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت در این همایش به امنیت در داخل کشور به برکت دهه فجر انقلاب اسلامی اشاره کردند و





 
  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 11 بهمن 1402
  • تعداد بازدید 177
  • واحد ارجاع دهنده روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی مراغه

اخبار

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه طی پیامی هفته گرامیداشت معلم و استاد را تبریک گفت

1403/02/12

تکمیل و توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی در در حال اجراست

1403/02/09

یکی از ابعاد بسیار مهم توسعه ملی، توسعه و باروری فرهنگ حاکم بر جامعه است

1403/02/08

عملیاتی شدن برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع و ساماندهی نیروی انسانی در مراغه

1403/02/05

دیدار هیأت رئیسه دانشکده علوم پزشکی مراغه با فرمانده سپاه ناحیه مراغه

1403/02/04

از کارشناسان آزمایشگاه های حوزه بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه تجلیل شد

1403/02/03

لیست پذیرفته‌شدگان آزمون مراقب سلامت شرکت تعاونی ۱۲۹۱ مورخ ۲۴ اسفند ماه

1403/02/01

نشست کمیته دانشگاهی هفته سلامت 1403 برگزار شد

1403/01/29

🔸پیام تبریک رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی

1403/01/29

تحصیل ۵۵ دانشجوی پزشکی در مراغه

1403/01/26

پیام تبریک رئیس علوم پزشکی مراغه به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر

1403/01/22

انجام نخستین جراحی نفروکتومی رادیکال در مراغه

1403/01/21

پیشگیری از سقط جنین عمدی از برنامه های اولویت دار نظام سلامت است

1403/01/21

احکام حقوق سال ۱۴۰۳ کارکنان دانشکده صادر شد

1403/01/21

سامانه جدید "پیک" دانشکده علوم پزشکی مراغه بهره برداری شد

1403/01/20