Aa
تاریخ : چهارشنبه 4 بهمن 1402
کد 3320

افزایش تدریجی تولد در مراغه

مراغه- ایرنا- رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، ۲ هزار و ۶۲۷ تولد در بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان ثبت شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۷ مورد افزایش و رشد تدریجی تولد را نشان می‌دهد.

مراغه- ایرنا- رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، ۲ هزار و ۶۲۷ تولد در بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان ثبت شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۷ مورد افزایش و رشد تدریجی تولد را نشان می‌دهد.

دکتر «اللهوردی ارجمند» روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این آمار بیانگر توقف روند نزولی نرخ تولد و بهبود تدریجی وضعیت در زمینه جوانی جمعیت شهرستان است.

وی با بیان اینکه هزار و ۴۱۵ مورد از این نوزادان پسر و هزار و ۲۱۲ نفر دختر هستند، ادامه داد: پنج سال زمان طلایی برای نجات کشور از سالخوردگی باقی است و دانشکده علوم پزشکی مراغه نیز اقداماتی برای جوانی جمعیت در این بازه زمانی آغاز کرده است.

دکتر ارجمند، راه‌اندازی مرکز ناباروری سطح ۲ را از جمله همین اقدامات دانست و افزود: تمایل به تک‌فرزندی باعث کاهش میزان باروری و پیری جمعیت می‌شود و این موضوع بر توسعه اقتصادی نیز اثر منفی دارد.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی در راستای ترویج زایمان طبیعی، ادامه داد: خوشبختانه آمار زایمان طبیعی این دانشکده با افزایش ۲ درصدی به رقم ۵۰.۷۹ رسیده و حدود ۲۰ درصد از زایمان‌ها فیزیولوژیک است.


ارایه خدمات به ۱۴۸ هزار بیمار در بیمارستان شهید بهشتی

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: این شهرستان طی دولت سیزدهم به قطب درمانی جنوب استان تبدیل شده است و از ابتدای سال بیش از ۱۴۸ هزار نفر از خدمات درمانی بیمارستان شهید بهشتی استفاده کرده‌اند.

دکتر ارجمند افزود: ۶۷ هزار نفر از این تعداد مربوط به خدمات ارائه شده اورژانس این بیمارستان و ۵۷ هزار نفر ویزیت پزشک عمومی است و باقی این آمار به خدمات پزشکان اطفال، فوق‌تخصص نوزادان، زنان و زایمان، چشم پزشکی و مامایی مربوط می‌شود.


انجام یکهزار و ۹۰۰ عمل جراحی در بیمارستان شهید بهشتی

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه یکهزار و ۹۰۰ عمل جراحی در بیمارستان شهید بهشتی انجام شد که شامل جراحی‌های سزارین، میومکوتومی، هیسترکتومی، رینوپلاستی، انواع کیست‌ها و غیره است.

دکتر ارجمند تاکید کرد: این بیمارستان با اقدامات صورت گرفته به عنوان مرجع بخش زنان و زایمان برای اهالی شهرستان‌های اطراف نیز خدمات ارایه می‌دهد و عموم مردم در راستای تحقق قانون جوانی جمعیت می‌توانند با تعرفه دولتی از خدمات آن استفاده کنند.


رضایت ۹۷ درصدی از خدمات بستری

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه با بیان اینکه تکریم بیماران از وظایف اصلی مجموعه سلامت شهرستان است، بیان کرد: طبق آخرین نظرسنجی‌ها، بیش از ۹۷ درصد بیماران بستری در بیمارستان شهید بهشتی از خدمات درمانی رضایت دارند.

دکتر ارجمند اظهار داشت: بر اساس این نظرسنجی سه درصد از بیماران بستری، پنج درصد از بیماران اورژانسی و سه درصد از همراهان بیماران عدم رضایت خود را اعلام کردند.

وی اضافه کرد: آرامش و امنیت بیماران با خدمات پرستاری عجین است و خوشبختانه براساس نظرسنجی‌ها، خدمات پرستاری و درمانی بیمارستان شهید بهشتی نیز مطلوب است.

به گزارش ایرنا بیمارستان شهید دکتر بهشتی مراغه با برخورداری از بخش‌های درمانی جراحی زنان، بلوک زایمان، اتاق عمل، اطفال، نوزادان، اورژانس و NICU به عنوان بیمارستان مرجع شهرستان‌های جنوب آذربایجان‌شرقی شناخته می‌شود.

  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 4 بهمن 1402
  • تعداد بازدید 59
  • واحد ارجاع دهنده روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی مراغه

اخبار

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه طی پیامی هفته گرامیداشت معلم و استاد را تبریک گفت

1403/02/12

تکمیل و توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی در در حال اجراست

1403/02/09

یکی از ابعاد بسیار مهم توسعه ملی، توسعه و باروری فرهنگ حاکم بر جامعه است

1403/02/08

عملیاتی شدن برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع و ساماندهی نیروی انسانی در مراغه

1403/02/05

دیدار هیأت رئیسه دانشکده علوم پزشکی مراغه با فرمانده سپاه ناحیه مراغه

1403/02/04

از کارشناسان آزمایشگاه های حوزه بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه تجلیل شد

1403/02/03

لیست پذیرفته‌شدگان آزمون مراقب سلامت شرکت تعاونی ۱۲۹۱ مورخ ۲۴ اسفند ماه

1403/02/01

نشست کمیته دانشگاهی هفته سلامت 1403 برگزار شد

1403/01/29

🔸پیام تبریک رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی

1403/01/29

تحصیل ۵۵ دانشجوی پزشکی در مراغه

1403/01/26

پیام تبریک رئیس علوم پزشکی مراغه به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر

1403/01/22

انجام نخستین جراحی نفروکتومی رادیکال در مراغه

1403/01/21

پیشگیری از سقط جنین عمدی از برنامه های اولویت دار نظام سلامت است

1403/01/21

احکام حقوق سال ۱۴۰۳ کارکنان دانشکده صادر شد

1403/01/21

سامانه جدید "پیک" دانشکده علوم پزشکی مراغه بهره برداری شد

1403/01/20