Aa
تاریخ : سه شنبه 17 مرداد 1402
کد 3120

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه در جمع خبرنگاران:

دانشکده علوم پزشکی مراغه مسیر رو به رشدی را طی می کند

جمعی از اصحاب رسانه با همراهی هیات رئیسه دانشکده علوم پزشکی مراغه به مناسبت روز خبرنگار از برخی پروژه های نظام سلامت دانشکده بازدید کرده اند.
به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی مراغه، این بازدید با حضور هیات رئیسه دانشکده، جهت آشنا شدن رسانه ها با اقدامات توسعه ای دانشکده و اطلاع رسانی به مردم برای پیشرفت فیزیکی زیر ساخت های حوزه سلامت،  از ساختمان الحاقی بیمارستان سینا، بیمارستان خیر ساز ۶۴ تخت خوابی شیمی درمانی زنده یاد آسیه سخایی و ساختمان میرقدرت کریمی (سقلی سید)  بازید کرده اند.
 
دکتر ارجمند  در جریان بازدید از پروژه ها گفت: پروژه میرقدرت کریمی که زمین آن توسط خیرین واگذار شده است با زیر بنایی ۲۵۸۰ مترمربع در ۵ طبقه که طبقه همکف آن به عنوان مرکز جامع سلامت شماره (۱)، به متراژ ۴۳۰ متر مربع آماده بهره برداری می باشد طبقه اول به عنوان رفرنس یا مرکز مشاروه و پیشگیری به متراژ ۴۳۰ متر مربع با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۶ درصد در حال اجرا می باشد. طبقات سوم، چهارم و پنجم با ۱۵ واحد زیست پزشک به متراژ ۲۴۵۰ متر مربع به همراه پارکینگ در حال اجرا و با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد می باشد.
 
دکتر ارجمند در بخش دیگری از این بازدید گفت: تکمیل ساختمان الحاقی ۶۰ تخت خوابی بیمارستان سینا توسط سازمان مجری با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد  در حال احداث می باشد، که تکمیل آن نیازمند ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار است. که بعد از اتمام به تعداد تخت های درمانی شهرستان مراغه افزوده خواهد شد.
 
وی همچین گفت: تکمیل ساختمان آموزشی بیمارستان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی از اولویت های اساسی دانشکده در بحث آموزش  می باشد چرا که با بهره برداری از این طرح ۲۴۰۰ مترمربع به فضای آموزشی دانشکده اضافه و نیاز دانشجویان به مکان آموزشی مرتفع خواهد شد.
 
وی همچین گفت: تکمیل ساختمان سالن تشریح و مولاژ با زیربنای  ۳۳۰ متر مربع در دو طبقه و با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان با مشارکت خیرین در احداث است و امید است که به زودی به بهره‌برداری برسد.
 
دکتر ارجمند در جریان بازید از بیمارستان خیر ساز ۶۴ تخت خوابی شیمی درمانی زنده یاد آسیه سخایی به خبرنگاران گفت: مشارکت و حضور فعال خیرین در حوزه ی بهداشت و درمان بسیار ارزشمند است و به دانشکده کمک خواهد کرد تا برنامه های توسعه محور خود را به سرانجام برساند.
 
وی در ادامه گفت: با افتتاح این بیمارستان  خدمات تخصصی و فوق تخصصی شیمی درمانی در این مرکز ارائه خواهد شد که این امر نه تنها مراجعه کنندگان جنوب استان و استان های همجوار را پوشش خواهد داد بلکه روند توسعه دانشکده علوم پزشکی مراغه را تسریع خواهد کرد.
 

خبرنگاران بازوی توانمند نظام سلامت شهرستان هستند
دکتر اللهوردی ارجمند در پایان این تور رسانه ای در جلسه با اصحاب رسانه گفت: روز خبرنگار یاد آور رشادت  و مجاهدت های اصحاب رسانه در تحقق جهاد تببین است.
 
رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه ادامه داد: انصافا خبرنگاران شهرستان همیشه یاری گر مجموعه دانشکده علوم پزشکی در رسیدن به اهداف نظام سلامت بوده اند.
 
وی افزود:هیچ چیزی نمی‌تواند جبران گر تلاش های این عزیزان در عرصه اطلاع رسانی باشد چرا که خبرنگاران بعنوان نمایندگان افکار عمومی با انتقاد ها و حمایت های  خودشان مسیر توسعه این مجموعه را بیش از پیش هموار می نمایند.
 
وی اذعان کرد: لازم است از تلاش های مدیران قبلی دانشکده و همچنین مسئولین ارشد شهرستان که در امر توسعه دانشکده تلاش کرده اند تشکر کنیم، و با دعای خیر مردم بتوانیم آرزوی دیرینه این دانشکده در بحث ارتقا به دانشگاه علوم پزشکی جامه عمل بپوشانیم.

وی تاکید کرد: خوشبختانه با تلاش هیات رئیسه جدید این دانشکده مسیر توسعه آن شتاب قابل توجهی پیدا کرده است و همانطور که طبق آمار، مراجعه بیماران غیر بومی به این شهرستان رشد بیشتری  پیدا کرده است، نشان دهنده اعتماد مردم جنوب استان به مجموعه سلامت این شهر است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: دیدار های متعددی با وزیر بهداشت و مدیران وزارتخانه ای داشته ایم و خروجی این جلسات ارتقا غریب الوقوع مجموعه سلامت شهرستان به دانشگاه علوم پزشکی است.
 
مهندس پوررستم معاون توسعه و مدیریت منابع دانشکده به تخصیص ۱۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های بهداشتی و درمانی درشهرستان  مراغه خبر داد و گفت: با اعتبار تخصیص یافته ۲۰ طرح بهداشتی و درمانی با ۷ هزار متر مربع زیربنا در حال ساخت است.
 
  • نوشته شده
  • در سه شنبه 17 مرداد 1402
  • تعداد بازدید 136
  • واحد ارجاع دهنده روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی مراغه

اخبار

تکمیل و توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی در در حال اجراست

1403/02/09

یکی از ابعاد بسیار مهم توسعه ملی، توسعه و باروری فرهنگ حاکم بر جامعه است

1403/02/08

عملیاتی شدن برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع و ساماندهی نیروی انسانی در مراغه

1403/02/05

دیدار هیأت رئیسه دانشکده علوم پزشکی مراغه با فرمانده سپاه ناحیه مراغه

1403/02/04

از کارشناسان آزمایشگاه های حوزه بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه تجلیل شد

1403/02/03

لیست پذیرفته‌شدگان آزمون مراقب سلامت شرکت تعاونی ۱۲۹۱ مورخ ۲۴ اسفند ماه

1403/02/01

نشست کمیته دانشگاهی هفته سلامت 1403 برگزار شد

1403/01/29

🔸پیام تبریک رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی

1403/01/29

تحصیل ۵۵ دانشجوی پزشکی در مراغه

1403/01/26

پیام تبریک رئیس علوم پزشکی مراغه به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر

1403/01/22

انجام نخستین جراحی نفروکتومی رادیکال در مراغه

1403/01/21

پیشگیری از سقط جنین عمدی از برنامه های اولویت دار نظام سلامت است

1403/01/21

احکام حقوق سال ۱۴۰۳ کارکنان دانشکده صادر شد

1403/01/21

سامانه جدید "پیک" دانشکده علوم پزشکی مراغه بهره برداری شد

1403/01/20

91 درصد نوجوانان مراغه ای طی سال گذشته از خدمات بهداشتی تعریف شده گروه سنی خود بهره مند شدند

1403/01/19