Aa
تاریخ : چهارشنبه 7 تير 1402
کد 3062

تقدیر استاندار آذربایجانشرقی از دانشکده علوم پزشکی در بحث آسیب های مواد مخدر

چهارمین همایش گفتمان فراگیر اعتیاد با موضوع اعتیاد و آسیب های اجتماعی به میزبانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز و به همت انجمن صنفی مرکز درمان اعتیاد استان و با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در تالار شایانمهر دانشکده پزشکی تبریز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی مراغه به مناسبت همایش استانی مبارزه با مواد مخدر که در تالار شهید شایانمهر دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شده بود از طرف استاندار (رییس شورای مبارزه با مواد مخدر) آقای دکتر رضاییان مورد تقدیر قرار گرفت.
 
تراب محمدی معاون سیاسی، اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی در این همایش که روز سه شنبه ششم تیرماه 1402 و با حضور نمایندگان مراکز درمان سوء مصرف مواد و کاهش آسیب های اجتماعی در استان برگزار شد، با اشاره به اینکه معضل اعتیاد یک معضل جهانی است گفت: سالانه 500 میلیارد دلار گردش مالی این مشکل جهانی است و تقریبا همه کشورهای درگیر، سعی در مبارزه با این معضل جهانی را دارند.
 
محمدی با اشاره به تلاش های صورت گرفته توسط کشورمان در مبارزه با مواد مخدر و تخصیص بودجه ویژه به این امر گفت: کشورما با توجه به موقعیت جغرافیایی صدها جوان را در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم کرده است.
 
دکترجواد احمدیان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این همایش با اشاره به اینکه فعالیت مراکز درمان سوء مصرف مواد و کاهش آسیب های اجتماعی در استان باید کیفی سازی شوند افزود: همکاران ما سعی در کاهش بزهکاری و آسیب های اجتماعی در جامعه دارند.
 
وی افزود: اعتیاد یک بیماری مزمنی است که عواقب آن مستقیما به خانواده برمی گردد از این رو انتظار داریم تمامی سازمان ها ما را در رسیدن به اهداف تعریف شده همراهی کنند.
 
وی یکی از راهکارهای پیشگیری اعتیاد را شروع پیشگیری از مدارس عنوان کپو اظهار امیدواری کرد که با همکاری آموزش و پرورش این امر مهم نیز محقق شود.
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز، خواستار توجه به تمدید پروانه فعالیت توسط مراکز سوء مصرف مواد شد و گفت: مراکز سوء مصرف مواد موظف هستند در بحث درمان و پیش گیری از توان متخصصین حوزه های روانشناسی و مددکاری استفاده کرده و تنها به درمان دارویی اکتفا نکنند.
 
 
دکتر رضاییان که جانشین معاون درمان این دانشکده هستند، در حاشیه این مراسم گفت: خوشبختانه با تلاش های هیات رئیسه محترم دانشکده علوم پزشکی مراغه اقدامات فرهنگی و درمانی این دانشکده در خصوص آسیب های اعتیاد و مواد مخدر بر اساس شاخص های کشوری مطلوب ارزیابی شده و مورد تجلیل قرار گرفت.
 
در این آئین استاندار آذربایجان شرقی با تقدیر از تلاش های این مجموعه با لوح تقدیر از مجموعه دانشکده علوم پزشکی مراغه تقدیر کردند.


 
  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 7 تير 1402
  • تعداد بازدید 112
  • واحد ارجاع دهنده روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی مراغه

اخبار

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه طی پیامی هفته گرامیداشت معلم و استاد را تبریک گفت

1403/02/12

تکمیل و توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی در در حال اجراست

1403/02/09

یکی از ابعاد بسیار مهم توسعه ملی، توسعه و باروری فرهنگ حاکم بر جامعه است

1403/02/08

عملیاتی شدن برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع و ساماندهی نیروی انسانی در مراغه

1403/02/05

دیدار هیأت رئیسه دانشکده علوم پزشکی مراغه با فرمانده سپاه ناحیه مراغه

1403/02/04

از کارشناسان آزمایشگاه های حوزه بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه تجلیل شد

1403/02/03

لیست پذیرفته‌شدگان آزمون مراقب سلامت شرکت تعاونی ۱۲۹۱ مورخ ۲۴ اسفند ماه

1403/02/01

نشست کمیته دانشگاهی هفته سلامت 1403 برگزار شد

1403/01/29

🔸پیام تبریک رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی

1403/01/29

تحصیل ۵۵ دانشجوی پزشکی در مراغه

1403/01/26

پیام تبریک رئیس علوم پزشکی مراغه به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر

1403/01/22

انجام نخستین جراحی نفروکتومی رادیکال در مراغه

1403/01/21

پیشگیری از سقط جنین عمدی از برنامه های اولویت دار نظام سلامت است

1403/01/21

احکام حقوق سال ۱۴۰۳ کارکنان دانشکده صادر شد

1403/01/21

سامانه جدید "پیک" دانشکده علوم پزشکی مراغه بهره برداری شد

1403/01/20