Aa
تاریخ : شنبه 20 خرداد 1402
کد 3043

موافقت با تاسیس مرکز تحقیقات مبتنی بر شواهد در دانشکده علوم پزشکی مراغه

رییس دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: همزمان با سفر رییس‌جمهور به آذربایجان‌شرقی و حضور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراغه، با تاسیس مرکز تحقیقات پزشکی مبتنی بر شواهد در این دانشکده موافقت شد.

دکتر اللهوردی ارجمند روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: دکتر «یونس پناهی» معاون وزیر بهداشت در بازدید روز گذشته‌اش به وضعیت روبه پیشرفت حوزه تحقیقات دانشکده علوم پزشکی مراغه و اساتید و نخبگان این دانشگاه اذعان کرد.

وی اظهار کرد: کارآمدی نظام سلامت در گرو تحقیقات کاربردی با رویکرد پیشگیرانه و حل مسئله است و دانشکده علوم پزشکی مراغه با وجود این مرکز تحقیقات می‌تواند نقش موثری در تولید شواهد علمی و معتبر جهت پیشگیری از بیماری‌ها و کاهش مخارج نظام سلامت منطقه داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حمایت از مرکز تحقیقات «EBM» را مورد تاکید قرار داد، اضافه کرد: با توجه به اهمیتی که تصمیم‌گیری مدیران و پزشکان در تعیین اثربخشی مداخلات برای مراقبت سلامت دارد، پزشکی مبتنی بر شواهد امری اجتناب‌ناپذیر به شمار می‌آید و با راه‌اندازی این مرکز، ما بهترین شواهد موجود برای تصمیم‌گیری ارایه‌کنندگان خدمات سلامت را فراهم خواهیم کرد.

یک متخصص مدیریت بهداشت و درمان و فلوشیپ پزشکی مبتنی بر شواهد نیز به عنوان مسئول این مرکز عنوان کرد: بدون‌شک راه‌اندازی این مرکز تحقیقات برای کمک به ترویج تصمیم‌گیری مبتنی بر شواهد در اداره‌ی سازمان‌های مراقبت‌های سلامت مفید خواهد بود.

به گفته دکتر ادریس حسن‌پور، رسالت اصلی این مرکز تولید و ترجمه بهترین شواهد موجود در زمینه علوم سلامت برای پزشکان، کارکنان بالینی و غیر بالینی، مدیران و توانمندسازی کارکنان بهداشت و درمان در راستای نهادینه‌سازی تصمیم‌گیری مبتنی بر شواهد به منظور ارتقای کیفیت خدمات سلامت و پزشکی است.

به گزارش ایرنا گسترش کمی و کیفی تحقیقات مبتنی بر نیازهای بهداشتی و جامعه و حمایت‌ از محققان‌ از جمله اهداف کلی راه‌اندازی مرکز تحقیقات پزشکی مبتنی بر شواهد در دانشکده علوم پزشکی است.

همچنین از دیگر اهداف راه‌اندازی این مرکز می‌توان به ارتقای سطح کمی و کیفی همکاری با دانشگاه‌های داخلی و خارجی و سازمان‌های جهانی و سازمانهای غیر دولتی داخلی و خارجی، در جهت اجرای طرح‌های تحقیقاتی مشترک اشاره کرد.

آیت الله سیدابراهیم رییسی در قالب پنجمین سفر از دور دوم سفرهای استانی به آذربایجان شرقی سفر کرده است و برای این سفر ۲۲۰هزار میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات برای استان پیش بینی شده است.

از مجموع اعتبارات۱۹ هزار و ۳۷۳ میلیارد تومانی سفر اول رئیس جمهور به آذربایجان شرقی تاکنون هشت هزار میلیارد تومان اختصاص یافته و برخی از مگاپروژه های استان که در سال های گذشته متوقف شده بود با تزریق اعتبارات از محل منابع سفر استانی فعال شده و در حال پیشرفت است

  • نوشته شده
  • در شنبه 20 خرداد 1402
  • تعداد بازدید 135
  • واحد ارجاع دهنده روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی مراغه

اخبار

بیست و پنجمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد

1403/04/31

اهدای اعضای جوان ۲۰ ساله مراغه ای

1403/04/30

خیر مراغه ای هزینه درمان ۳۵۸ بیمار را پرداخت کرد

1403/04/27

عملیات احداث آزمایشگاه غذا و دارو و بهسازی ساختمان مدیریت غذا و دارو شروع شد

1403/04/23

کارگاه آموزشی قوانین و مقررات استخدامی با حضور کارشناسان حوزه منابع انسانی برگزار شد

1403/04/23

ویزیت رایگان عشایر سهند در شهرستان مراغه

1403/04/20

خودمراقبتی گام اول سلامت است

1403/04/20

فراخوان جذب هیات علمی متعهد خدمت

1403/04/19

برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع آسیب های تک فرزندی و بی فرزندی

1403/04/13

از کارشناسان فعال دانشکده علوم پزشکی در حوزه جوانی جمعیت تجلیل شد

1403/04/13

اسامی پذیرفته شدگان اصلی و ذخیره آزمون پذیرش بهورزی مورخ1402/12/25

1403/04/11

تجهیز آزمایشگاه مرکزی مراغه به دستگاه‌های پیشرفته

1403/04/07

حضور معاون توسعه دانشکده به همراه معاون توسعه وزارت بهداشت در سازمان برنامه بودجه کشور

1403/04/06

فرزند سیزدهم مرد ۷۱ ساله اهل هشترود متولد شد

1403/04/02

تمجید ارزیابان بین المللی از برنامه شهر سالم و ایمن مراغه

1403/03/27