Aa
تاریخ : سه شنبه 2 خرداد 1402
کد 3017

به مناسبت هفته خوابگاها؛

حضور هیات رئیسه دانشکده علوم پزشکی مراغه در جمع دانشجویان خوابگاه شهید دکتر رهبری

 براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، برنامه هفته‌ خوابگاه‌ها امسال از روز شنبه، ۳۰ اردیبهشت ماه آغاز شده و روز جمعه، ۵ خرداد ماه به پایان می‌رسد. هفته خوابگاه‌ها در سال جاری با شعار «سرای دانشجو، با نشاط و امیدآفرین» در حال برگزاری است.
 به گزارش روابط عمومی، به مناسبت گرامیداشت هفته خوابگاه ها دکتر ارجمند رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه به همراه دکتر احسانی معاون آموزشی، پژوهشی دانشجویی دانشکده شامگاه دوشنبه با حضور در خوابگاه شهید دکتر رهبری از نزدیک با دانشجویان دانشکده دیدار و گفت و گو کردند.

دکتر ارجمند در ابتدای این نشست صمیمی ضمن تبریک دهه کرامت و هفته خوابگاهها اظهار کرد: از مهم ترین ویژگی های سکونت در خوابگاه، تمرین مهارت های اجتماعی و زندگی جمعی است.

دکتر ارجمند، خواستار پیگیری امور رفاهی و معیشتی دانشجویان ساکن خوابگاه ها شد و رسیدگی به مشکلات آنان را یکی از مهم ترین دغدغه های مسئولان دانشکده عنوان کرد.

 وی در جمع دانشجویان ضمن تاکید بر پیگیری برای رفع مشکلات معیشتی و رفاهی دانشجویان  اظهار داشت: دانشجو باید با تکیه بر معنویات اسلامی و اخلاقی، اهداف خود را به پیش ببرد و از لحظات و دوران جوانی بهترین استفاده علمی را ببرد تا بتواند فردا به عنوان یک عنصر مفید و خلاق در جامعه فعالیت کند.
  

▪️ زیستن در خوابگاه یک فرصت است
 دکتر علی احسانی معاون آموزشی ،پژوهشی و دانشجویی دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: زیستن در خوابگاه فرصتی برای زیستن در آینده‌ای بهتر است. دانشجویان بازندگی در خوابگاه‌ها با شرایط، اقوام و سنت‌های متفاوت آشنا می‌شوند و این تفاوت‌ها به انسان می‌آموزد چگونه نقش‌های خود را انتخاب کند تا با جلوگیری از تعارض به تفاهم و مشارکت در انجام امور برسد.

 وی افزود: زیستن در خوابگاه یک فرصت است و دانشجویان با مشارکت در تجربه‌های متفاوت برای قبول نقش‌های خود در آینده آماده می‌شوند. در قرن بیست‌ و یک انسان‌هایی موفق هستند که ادبیات کار گروهی را می‌دانند و آن را فراگرفته‌اند و این فرصت برای دانشجویان خوابگاهی مهیا شده تا آن را تمرین کنند.

 وی با اشاره به برنامه‌های مصوب در هفته خوابگاه‌ها بیان نمود: مشارکت فعال دانشجویان در برنامه‌های این هفته فراگیری اصول صحیح زندگی خوابگاهی، ترویج سلامت با اجرای مسابقات ورزشی و مسابقات فرهنگی و فراهم شدن نشاط و تندرستی در زندگی خوابگاهی از اهداف برگزاری هفته خوابگاه‌ها است.

 دکتر احسانی با توجه به سیاست های دولت در مورد قانون جوانی جمعیت گفت: با توجه به تاکید دولت در خصوص توجه به مسئله جوانی جمعیت ،در تلاش هستیم بتوانیم با مرتفع کردن زیرساخت‌های دانشکده علوم پزشکی مراغه و تامین منابع مورد نیاز در جهت ساخت خوابگاه متاهلی اقدامات لازم را انجام دهیم.

▪️ هفته خوابگاه‌های دانشجویی فرصتی در جهت تقویت روحیه نشاط و سلامت دانشجویان ساکن خوابگاه‌های دانشجویی است
بهزاد موسی زاده مدیر فرهنگی و دانشجویی دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: تقارن هفته گرامیداشت سراهای دانشجویی با هفته ملی جمعیت و دهه کرامت، فرصت مغتنمی برای دانشجویان و دانشگاه بوده و برنامه های مختلفی در این رابطه در حال برگزاری است.

 وی افزود: در هفته خوابگاه‌های دانشجویی برنامه‌های متنوعی همچون مسابقات ورزشی مانند دارت، فوتبال ۳ نفره، فوتبال دستی، شطرنج و طناب کشی و همچنین برنامه های متنوع دیگر بین دانشجویان ساکن خوابگاه برگزار می شود. 

موسی زاده افزود: هفته خوابگاه‌های دانشجویی فرصت مناسبی در جهت تقویت روحیه نشاط و سلامت دانشجویان ساکن خوابگاه‌های دانشجویی است.

به گزارش روابط عمومی در این دیدار دانشجویان، نقطه نظرات خود را در زمینه مسائل رفاهی خوابگاهی خود را بیان و بدون واسطه صحبت ها و درد دلهای خود را با مسئولان دانشکده در میان گذاشتند.







  • نوشته شده
  • در سه شنبه 2 خرداد 1402
  • تعداد بازدید 128

اخبار

🔺پیام تبریک رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه به مناسبت فرارسیدن نوروز

1402/12/29

اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای دانشکده علوم پزشکی مراغه در لایحه بودجه سال بعد ۵۰ درصد افزایش یافت

1402/12/28

سه عضو هیئت علمی دانشگاه‌های مراغه‌ در ردیف دانشمندان پراستناد جهان

1402/12/28

آزمون کتبی پذیرش فراگیر بهورزی دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد

1402/12/25

سامانه جدید رفاهی دانشکده علوم پزشکی مراغه رو نمایی شد

1402/12/25

مسابقات فوتسال یادواره شهدای مدافع سلامت در حال برگزاری است

1402/12/25

افتتاح پست توزیع برق و دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان شهید بهشتی

1402/12/24

آزمون جذب نیروی شرکتی مراقب سلامت برنامه پزشک خانواده شهری برگزار شد

1402/12/24

حضور هیات رئیسه دانشکده علوم پزشکی مراغه در مراسم غبار روبی گلزار شهدای گمنام مراغه به مناسبت بزرگداشت روز شهدا

1402/12/22

مراسم تجلیل از رژیم درمانگران دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد

1402/12/22

جذب ۱۷ پزشک فوق تخصص و متخصص در دانشکده علوم پزشکی مراغه

1402/12/22

برنامه «مراغه شهر سالم» در آستانه ثبت جهانی

1402/12/22

🔻 نظارت های بهداشتی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان تشدید می شود

1402/12/20

آماده باش نیرو های اورژانس شهرستان برای چهارشنبه آخر سال

1402/12/20

جلسه هماهنگی ستاد نوروزی در دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد

1402/12/20