Aa
تاریخ : جمعه 29 مهر 1401
کد 2666

در دیدار رئیس دانشکده با معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت مطرح شد؛

افزایش تعداد رشته های دانشگاهی و دانشجویان در راستای برنامه های توسعه محور دانشکده

به گزارش روابط عمومی دانشکده، دکتر ارجمند و هیات همراه با معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکیبا هدف بررسی چالشهای موجود و همچنین توسعه فضاهای فرهنگی و رفاهی دانشجویان با دکتر شیراوژن معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور دیدار کرد.
 در این دیدار دکتر ارجمند، رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت فرهنگی و دانشجویی دانشکده گفت: دانشکده علوم پزشکی مراغه به عنوان یک مجموعه در حال توسعه، با توجه به هدف گذاریهای انجام شده، شاهد رشد روزافزون رشته های تحصیلی مختلف و به تبع آن افزایش دانشجویان بوده و در حال حاضر پذیرای بیش از ۱۰۰۰ دانشجو در ۱۲ رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و پزشکی است است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه تاکید کرد، در کنار افزایش کیفی و کمی رشته های تحصیلی و تعداد دانشجویان، توسعه متوازن و همزمان زیرساخت های رفاهی و فرهنگی نیز در دستور کار دانشکده علوم پزشکی مراغه قرار گرفته است.  ایشان افزود: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده فاز اول صنعتی سازی آشپزخانه دانشکده در طول سال تحصیلی گذشته به انجام رسیده و در سال جاری عملیات کف سازی کامل و اصلاح سیستم سیم کشی آشپزخانه به اتمام رسید.

دکتر ارجمند با اشاره به عملیات توسعه فضای رفاهی در خوابگاه شهید دکتر رهبری افزود: در این طرح فضای مربوط به قرائتخانه، نمازخانه، باشگاه ورزشی، سرویس بهداشتی عمومی، انباری و محل توزیع غذا با صرف هزینه ای بالغ بر حدود ۱۰ میلیارد ریال به مجموعه خوابگاه مذکور اضافه شد.

دکتر ارجمند در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر برنامه های توسعه محور دانشکده علوم پزشکی مراغه در حوزه فرهنگی دانشجویی خاطرنشان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، بسترهای مربوط به ساخت خوابگاه متاهلی آماده گردیده، به طوریکه با همکاری معاونت توسعه و منابع انسانی دانشکده، زمینی به مساحت حدود ۷۰۰ متر در داخل شهر به این امر اختصاص داده شده و دفتر فنی در حال آماده سازی نقشه و اخذ پروانه ساخت محل مذکور می باشد. وی همچنین گفت: با توجه به نبود فضای ملکی فیزیکی استاندارد برای ورزش دانشجویان، اقدامات اولیه ساخت زمین چمن مصنوعی جهت استفاده اساتید، کارکنان و دانشجویان نیز صورت گرفته است.

کمک به خرید خوابگاه دخترانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه و سالن ورزشی چند منظوره اداره مخابرات شهرستان نیز از جمله موارد دیگری بود که در این جلسه مطرح شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر این که دانشجویان ذخایر ارزشمند و سرمایه اصلی کشور هستند و باید در راستای افزایش رفاه، شادی و نشاط و بهبود معیشت آنها تلاش کنیم، خطاب به دکتر شیراوژن گفت: با توجه به هزینه بر بودن پروژه های عمرانی و عدم کفاف منابع مالی در اختیار دانشکده، نیازمند مساعدت و توجه جنابعالی در راستای عملیاتی کردن موارد مذکور هستیم و مجموعه مدیریتی دانشکده در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.


در ادامه این نشست، دکتر علی احسانی، معاون آموزشی، پژوهشی و دانشجویی دانشکده علوم پزشکی مراغه نیز ضمن تقدیر از دکتر شیراوژن گفت: ساختار مدیریت دانشکده علوم پزشکی مراغه، ساختاری کاملا فرهنگی بوده و نگاه فرهنگی بر آن حاکم است. وی یادآور شد: مجموعه ی مدیریت کلان دانشکده اهمیت بسیاری به مسائل فرهنگی داده است و از برنامه های مختلف مربوط به ترویج و توسعه فرهنگ اسلامی ایرانی در محیط دانشگاهی به طور کامل حمایت می‌کند.
دکتر احسانی گفت: تلاش برای بهبود شاخصهای معیشتی، رفاهی و فرهنگی دانشجویان به عنوان آینده سازان جامعه در اولویت قرار دارد و مجموعه معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشکده نیز با تمام توان با بسیج امکانات در این مسیر گام بر میدارد.

گفتتی است در پایان این نشست، دکتر شیراوژن ضمن استقبال از برنامه ها و پیشنهادات ارائه شده، دستور بررسی و انجام اقدامات لازم در خصوص تسهیل فرآیندهای اداری و تامین منابع مالی در صورت امکان را صادر کرد.
  • نوشته شده
  • در جمعه 29 مهر 1401
  • تعداد بازدید 110
  • واحد ارجاع دهنده روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی مراغه

اخبار

نشست کمیته دانشگاهی هفته سلامت 1403 برگزار شد

1403/01/29

🔸پیام تبریک رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی

1403/01/29

تحصیل ۵۵ دانشجوی پزشکی در مراغه

1403/01/26

پیام تبریک رئیس علوم پزشکی مراغه به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر

1403/01/22

انجام نخستین جراحی نفروکتومی رادیکال در مراغه

1403/01/21

پیشگیری از سقط جنین عمدی از برنامه های اولویت دار نظام سلامت است

1403/01/21

احکام حقوق سال ۱۴۰۳ کارکنان دانشکده صادر شد

1403/01/21

سامانه جدید "پیک" دانشکده علوم پزشکی مراغه بهره برداری شد

1403/01/20

91 درصد نوجوانان مراغه ای طی سال گذشته از خدمات بهداشتی تعریف شده گروه سنی خود بهره مند شدند

1403/01/19

نجات جان یک نوزاد دیگر با کمک مرکز مردمی نفس مراغه

1403/01/19

حضور اساتید، دانشجوسان و کارکنان دانشکده در راهپیمایی روز جهانی قدس

1403/01/18

پیگیری درمان 54 کودک پرخطر طی تعطیلات نوروزی 1403

1403/01/18

آمادگی دانشگاهیان و کارکنان دانشکده علوم پزشکی مراغه برای حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس

1403/01/15

اطلاعیه جمع آوری اطلاعات مربوط به امتیاز کرونا در بخش های غیر دولتی جهت آزمون استخدامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

1403/01/14

سه مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی پلمب شد

1403/01/14