Aa
تاریخ : شنبه 23 مهر 1401
کد 2661

رئیس دانشکده در آئین معارفه معاون بهداشت دانشکده:

اقدامات بهداشتی باید براساس واقعیت علمی "پیشگیری و بهداشت مقدم بر درمان" برنامه ریزی شود

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی مراغه، دکتر ارجمند که در مراسم معارفه خانم دکتر الهه حق گشایی به عنوان معاون بهداشت و رئیس مرکز بهداشت شهرستان مراغه سخن می گفت، افزود: در مسیر تلاش برای اجرای برنامه های پیشگیری، همکاری و تعامل همکاران واحدهای تابعه ی دانشکده موفقیت در اجرای موثر آنها را تضمین می کند.
دکتر ارجمند گفت: دانشکده علوم پزشکی به عنوان یک مجموعه متحد با نیروهای متعهد می تواند راه و مسیر توسعه و تعالی خود را پیدا کند. در این میان، تغییرات مدیریتی جزئی از همین مسیر توسعه و تعالی است و خوشبختانه با روحیه اتحاد و همدلی که در سطح دانشکده وجود دارد، می توان به اجرای مطلوب برنامه های بهداشتی و درمانی دانشکده امیدوار بود.
 
رئیس دانشکده ضمن قدردانی از زحمات دکتر عبدالله نژاد، با اشاره به مهارت حرفه ای خانم دکتر حق گشایی افزود: به امید خدا با توجه به تخصص و تجربه ایشان، شاهد ارتقای سطح خدمات بهداشتی و درنتیجه کار شهرستان خواهیم بود.
 
رئیس دانشکده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت حوزه ی بهداشت گفت: همگان بر این گفته اذعان می کنند که پیشگیری همواره بهتر از درمان است و بر این اساس هر نوع تصمیم در این حوزه می تواند بر درمان هم تاثیر بگذارد.
 
معاون بهداشت و رئیس مرکز بهداشت شهرستان مراغه نیز ضمن بیان اهمیت تقدم پیشگیری و بهداشت بر درمان اظهار داشت: جمله "پیشگیری و بهداشت مقدم بر درمان است؛ فقط شعار نیست". این جمله یک شاهد و محتوای علمی با ارزش است که همه عالمان و صاحبنظران بر آن صحه می گذارند چرا که هر ریالی که در بهداشت سرمایه‌گذاری شود، اثرش در آینده به صورت چند برابر در سیستم درمان نمایان می شود.
 
دکتر حق گشایی ضمن تاکید بر اهمیت نگاه ویژه به حوزه بهداشت و پیشگیری شهرستان به دغدغه ی رئیس دانشکده در این خصوص اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با وجود تیم های قوی کارشناسی در معاونت بهداشت و همراهی خود مردم این شهر به عنوان پشتوانه ی مهم سعی خواهیم کرد برنامه های بهداشتی را به نحو عالی پیش ببریم.
 
وی ادامه داد: هر نوع فعالیت بهداشتی مستلزم کار تیمی و شبانه روزی و البته حمایت همه جانبه بخش‌های دیگر دانشکده از جمله آموزش، پژوهش، توسعه، غذا و دارو و درمان دانشکده و حمایت سایر دستگاه های اجرایی است و در این خصوص مطمئن هستم در تعامل با متخصصین این حوزه ها کیفیت برنامه ها ارتقاء خواهد یافت .
 
دکتر حق گشایی در خصوص شیوه تفکر اجرایی خود عنوان کرد: شیوه «تصمیم گیری مبتنی بر شواهد»  یکی از مناسب ترین مدلهای مدیریتی در امور اجرایی است و سعی خواهد شد در اجرای برنامه ها از این شیوه بهره مند شویم.
 
معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت شهرستان در پایان خاطر نشان کرد: نقشه راه توسعه سلامت شهرستان که پیشتر خود مسئول تدوین آن بودم به زودی نهایی خواهد شد و از آن به عنوان مسیر توسعه و تعالی سلامت دانشکده رونمایی خواهد شد. این نقشه با نگاه سلامت محوری و پیشگیری از بیماری ها با محوریت برنامه عدالت و تعالی در نظام سلامت به رشته تحریر درآمده است.
 
  • نوشته شده
  • در شنبه 23 مهر 1401
  • تعداد بازدید 216

اخبار

تکمیل و توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی در در حال اجراست

1403/02/09

یکی از ابعاد بسیار مهم توسعه ملی، توسعه و باروری فرهنگ حاکم بر جامعه است

1403/02/08

عملیاتی شدن برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع و ساماندهی نیروی انسانی در مراغه

1403/02/05

دیدار هیأت رئیسه دانشکده علوم پزشکی مراغه با فرمانده سپاه ناحیه مراغه

1403/02/04

از کارشناسان آزمایشگاه های حوزه بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه تجلیل شد

1403/02/03

لیست پذیرفته‌شدگان آزمون مراقب سلامت شرکت تعاونی ۱۲۹۱ مورخ ۲۴ اسفند ماه

1403/02/01

نشست کمیته دانشگاهی هفته سلامت 1403 برگزار شد

1403/01/29

🔸پیام تبریک رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی

1403/01/29

تحصیل ۵۵ دانشجوی پزشکی در مراغه

1403/01/26

پیام تبریک رئیس علوم پزشکی مراغه به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر

1403/01/22

انجام نخستین جراحی نفروکتومی رادیکال در مراغه

1403/01/21

پیشگیری از سقط جنین عمدی از برنامه های اولویت دار نظام سلامت است

1403/01/21

احکام حقوق سال ۱۴۰۳ کارکنان دانشکده صادر شد

1403/01/21

سامانه جدید "پیک" دانشکده علوم پزشکی مراغه بهره برداری شد

1403/01/20

91 درصد نوجوانان مراغه ای طی سال گذشته از خدمات بهداشتی تعریف شده گروه سنی خود بهره مند شدند

1403/01/19