Aa
تاریخ : دوشنبه 31 مرداد 1401
کد 2620

بازدید تیم ارزیاب بیرونی دوره پزشکی عمومی وزارت بهداشت از دانشکده علوم پزشکی مراغه

اتحاد، همدلی و همراهی مسئولان شهرستان لازمه ی تبدیل دانشکده به دانشگاه به عنوان مطالبه ی جدی مردم است

به گزارش روابط عمومی، روز شنبه، جلسه ای  با حضور دکتر ارجمند، رئیس دانشکده علوم پزشکی؛ حضرت آیت‌الله پور محمدی، امام جمعه شهرستان؛ جناب دکتر اسدیان، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه ، هیات رئیسه دانشکده، جمعی از خیرین حوزه سلامت و تیم ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای ارزیابی آموزشی رشته دکتری پزشکی عمومی در راستای راه اندازی دوره پزشکی عمومی، در ستاد دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه، در ابتدای این جلسه ضمن خیر مقدم به ارزیابان رشته پزشکی عمومی، اظهار داشتند: از شما اساتید برجسته  علمی کشور تشکر میکنم ،که به شهر تاریخی مراغه تشریف آوردید و زحمت ارزیابی تخصصی رشته پزشکی عمومی را متحمل شدید. 

ایشان در ادامه اظهار داشتند که باید سپاس خداوند عز و جل را بجا بیاورم که به من منت نهاد و این مسئولیت و امانت الهی را به گردن ما نهاد تا بتوانیم با همراهی مجموعه دانشکده علوم پزشکی و حمایت‌های پیش روی مسئولین دلسوز شهری، مسیر توسعه و تعالی دانشکده علوم پزشکی مراغه را هموار کنیم. شما بزرگواران به شهری قدم نهادید که به لحاظ تاریخی- جغرافیایی، سیاسی- اقتصادی،  اجتماعی و فرهنگی و با روحیه جهادی مسئولان شهری؛ پتانسیل بالایی برای تربیت نیروی انسانی در حوزه سلامت و رشته پزشکی عمومی دارد.

مفتخرم که با دونگی همکاران، کارکنان و مدیران و اعضای هیات علمی جوان و توانمند و معاونت محترم آموزشی دانشکده، توانستیم به مرحله ارزیابی رشته پزشکی عمومی برسیم. رئیس دانشکده ضمن معرفی امکانات و توانمندی‌های آموزشی و درمانی دانشکده، ظرفیت‌های بالای شهرستان‌ مراغه در حوزه های مختلف را به عنوان فرصتی مهم برشمرد، و خواستار ارتقای دانشکده علوم پزشکی مراغه به دانشگاه شد.  

ایشان، از امام جمعه محبوب و همیشه در صحنه، از فرماندار مردمی و انقلابی و از نماینده محترم شهرستان، شهرداری محترم و همکارانشان، تقدیر و تشکر کردند و اظهار داشتند که با حمایت ها و قول، مساعدت‌های پیش روی این عزیزان و سایر دستگاه های اجرایی شهرستان و خیرین سلامت و سمن‌ها در تامین الزامات، زیرساخت‌های لازم و بسترهای کالبدی برای تجهیز کامل دانشکده در حوزه آموزش پزشکی، قابلیت دانشگاه شدن را خواهیم داشد.

 دکتر ارجمند در پایان سخنان خود اذعان داشتند که با وجود مراکز آموزشی درمانی دولتی فعلی و بیمارستان های در حال ساخت آتی و مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، خانه های بهداشت و پایگاه های سلامت شهری و اعضای هیات علمی توانمندی که داریم انشالله مشکلی در آموزش دانشجویان نخواهیم داشت. علاوه بر این، سعی خواهیم کرد تا اعضای هیات علمی توانمند بیشتری را نیز برای تربیت این دانشجویان در رشته های مختلف علوم پزشکی و علوم پایه جذب کنیم.

خیرین نقش مهمی در ارتقای سلامت شهرستان مراغه دارند
آیت الله پورمحمدی عضو مجلس خبرگان "مراغه" را به عنوان یکی از شهرهای با سبقه علمی و فرهنگی کشور معرفی کرد و گفت: آنچه که تاریخ مراغه نشان می دهد،  وجود دانشمندانی همچون خواجه نصیرالدین طوسی، علامه حلی در این شهر فرهنگی و تاریخی است که یکی از نمادهای معرفی مراغه با چندین هزار سال سابقه تمدنی در سطح جهانی است.

امام جمعه مراغه در ادامه اشاره ای  به پیشینه بخش سلامت مراغه  کرد و گفت: آنچه که بنده به شخص در این چند دهه در مردم مراغه دیدم، حس همدلی و همکاری در جهت ارتقای حوزه بهداشت و درمان مراغه بوده است،که همیشه حضور پرنگ خیرین سلامت در شهرستان دیده شده است. اهدای زمین برای احداث بیمارستان های این شهرستان از دیرباز، زمینه ساز ایجاد زیرساخت های بخش بهداشت و درمان این شهرستان بوده که امروز نیز با مشارکت فعال خیران، این روند تداوم دارد.

وی همچنین از آمادگی و «پای کار بودن» خود برای حمایت و کمک حداکثری جهت رفع موانع و مشکلات پیش روی علوم پزشکی در جهت ارتقای دانشکده به دانشگاه خبر داد.

ارتقای دانشکده علوم پزشکی مراغه به دانشگاه مطالبه جدی مردم است
دکتر اسدیان فرماندار مراغه در این جلسه ضمن اشاره به توانمندی شهرستان مراغه اشاره کرد:  شهرستان مراغه به عنوان بزرگترین شهر استان ، ادارات پای کار، مردم انقلابی و حضور خیرین بزرگ بویژه خیرین حوزه سلامت را از نقاط مثبت و ظرفیت‌های این شهرستان عنوان نمود و از آمادگی کامل فرمانداری مراغه برای حمایت دانشکده علوم پزشکی مراغه خبر داد.

وی اضافه کرد: ارتقای دانشکده علوم‌پزشکی به دانشگاه مطالبه جدی مردم، مسئولین بهداشتی و درمانی و پزشکان دلسوز مراغه است، همانطور که وزیر محترم بهداشت در سفر اخیر خود مراغه قول مساعد جهت ارتقای آن را دادند، حال برای رسیدن به این دستاورد نیاز به عزم جدی تمام مسئولین داریم.

وی اظهار کرد: یکی از اصلی ترین اهداف رویکرد دولت سیزدهم ارتقای زیرساخت های آموزشی کشور می باشد، که شهرستان مراغه با داربودن ظرفیت های قابل توجه ای که در این زمینه، میتواند از این رویکرد نهایت استفاده را ببرد.

فرماندار ویژه شهرستان مراغه، همچنین از آمادگی کامل این فرمانداری برای حمایت از رفع موانع موجود در راه  ارتقای  دانشکده علوم پزشکی به دانشگاه خبر داد و استفاده از ظرفیت خیرین در این مسیر را گامی بلند در پیشبرد اهداف بهداشتی درمانی شهرستان عنوان کرد.

دکتر دواتی دبیر تیم ارزیاب رشته پزشکی عمومی وزارت بهداشت، پزشکی را از رشته های پر اهمیت دانست و گفت: با توجه به طولانی بودن دوره آموزش این رشته دانشجویان، و از آنجایی که دانشجویان پزشکی و پزشکان با جان مردم سر و کار دارند؛ باید از تمام زیرساخت‌های آموزشی بهره گیرند؛ چرا که بعد از اتمام دوره آموزشی علوم پایه، نیاز است دانشجویان در مراکز آموزشی درمانی تحت نظارت اساتید، بیماران را معاینه کنند.

در انتهای این جلسه دکتر رامین مومن رئیس هئیت مدیره "درمان­گستر مراغه" بیمارستان خصوصی در حال ساخت خواجه نصیر مراغه گفت: خواستارآنیم که با همکاری دانشکده علوم پزشکی مراغه و مسولین محلی به بهره برداری این بیمارستان در حال احداث کمک شود، که بتواند در کنار سایر بیمارستان های شهرستان مراغه در تامین نیازهای درمانی این شهرستان و جنوب آذربایجانشرقی و آذربایجانغربی خدمات بیشتری برای مراجعه کنندگان دهد.

همچنین در این جلسه برخی از سمن ها های فعال در حوزه سلامت به بیان نکته نظراتی و گزارشی از عملکرد خود پرداختند.

در ادامه تیم ارزیاب رشته پزشکی عمومی از ساختمان دانشکده پرستاری – مامایی و ساختمان جدید دانشکده پزشکی، آزمایشگاهها، کلاس های آموزشی، مرکز آموزش مجازی، بیمارستان های آموزشی درمانی بوعلی سینا، امیرالمومنین(ع) و شهید بهشتی، کلنیک تخصصی وفوق تخصصی خواجه نصیر، مراکز خدمات جامع سلامت آموزشی بازدید نموده و به بررسی زیرساخت ها، امکانات و تجهیزات، آزمایشگاهی، آموزشی، پژوهشی و  رفاهی دانشگاه به منظور جذب دانشجوی دکتری عمومی پزشکی پرداختند.

در پایان، تیم ارزیاب دوره پزشکی عمومی ضمن قدردانی از تلاش های مجموعه دانشکده علوم پزشکی مراغه در راستای راه اندازی رشته پزشکی، از وجود ظرفیت های آموزشی مناسب، بیمارستان ها و مراکز خدمات جامع سلامت،  اعضای هیات علمی توانمند، حمایت مسئولین شهرستان و خیرین به عنوان نقاط قوت ارزیابی یاد کردند.
 
  • نوشته شده
  • در دوشنبه 31 مرداد 1401
  • تعداد بازدید 113
  • واحد ارجاع دهنده دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه

اخبار

نشست کمیته دانشگاهی هفته سلامت 1403 برگزار شد

1403/01/29

🔸پیام تبریک رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی

1403/01/29

تحصیل ۵۵ دانشجوی پزشکی در مراغه

1403/01/26

پیام تبریک رئیس علوم پزشکی مراغه به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر

1403/01/22

انجام نخستین جراحی نفروکتومی رادیکال در مراغه

1403/01/21

پیشگیری از سقط جنین عمدی از برنامه های اولویت دار نظام سلامت است

1403/01/21

احکام حقوق سال ۱۴۰۳ کارکنان دانشکده صادر شد

1403/01/21

سامانه جدید "پیک" دانشکده علوم پزشکی مراغه بهره برداری شد

1403/01/20

91 درصد نوجوانان مراغه ای طی سال گذشته از خدمات بهداشتی تعریف شده گروه سنی خود بهره مند شدند

1403/01/19

نجات جان یک نوزاد دیگر با کمک مرکز مردمی نفس مراغه

1403/01/19

حضور اساتید، دانشجوسان و کارکنان دانشکده در راهپیمایی روز جهانی قدس

1403/01/18

پیگیری درمان 54 کودک پرخطر طی تعطیلات نوروزی 1403

1403/01/18

آمادگی دانشگاهیان و کارکنان دانشکده علوم پزشکی مراغه برای حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس

1403/01/15

اطلاعیه جمع آوری اطلاعات مربوط به امتیاز کرونا در بخش های غیر دولتی جهت آزمون استخدامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

1403/01/14

سه مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی پلمب شد

1403/01/14