Aa
تاریخ : سه شنبه 26 آبان 1394
کد 252

جلسه کمیته راهبردی سلامت سالمندان در دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد

در جلسه کمیته راهبردی سلامت سالمندان که با حضور آقای دکتر جنتی ،سرپرست دانشکده علوم پزشکی مراغه ، آقای محمودی معاون محترم فرمانداری ویژه شهرستان مراغه، معاونت بهداشتی دانشکده و مسئولان سایر ادارات این شهرستان برگزار شد، راهکارهای تبدیل شهرستان مراغه به یک شهر دوستار سلامت سالمندان بررسی شد.

در جلسه کمیته راهبردی سلامت سالمندان که با حضور آقای دکتر جنتی ،سرپرست دانشکده علوم پزشکی مراغه ، آقای محمودی معاون محترم فرمانداری ویژه شهرستان مراغه، معاونت بهداشتی دانشکده و مسئولان سایر ادارات این شهرستان برگزار شد، راهکارهای تبدیل شهرستان مراغه به یک شهر دوستار سلامت سالمندان بررسی شد .

در ابتدای این جلسه آقای دکتر مجتهدی، معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه، ضمن عرض خیر مقدم به روسا و نمایندگان ادارات مختلف حاضر در جلسه  گفت :هدف از تشکیل این جلسه حفظ و ارتقاء سطح سلامت سالمندان می باشد و امیدواریم با همکاری ادارات مختلف سطح شهر به این هدف مهم دست پیدا بکنیم .

در ادامه این جلسه، آقای دکتر جنتی، سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه، به عنوان رئیس این کمیته پس از عرض خیر مقدم ، با اشاره به دور نمای اصلی فعالیت های این کمیته که تبدیل شهرستان مراغه به شهر دوستار سلامت سالمندان می باشد گفت: از اولویت های این دانشکده توانمندی سازی سالمندان برای خود مراقبتی و همچنین ایجاد بستر مناسب برای مراقبت سالمندان در منزل است .

ایشان افزودند: با عنایت به اینکه حداقل یک چهارم جمعیت جامعه ما را در آینده ی نه چندان دور سالمندان تشکیل خواهند داد ، ادارات مختلف ملزم به برنامه ریزی مناسب برای حمایت از این قشر هستند  ;   چرا که سالمندان ضمن اینکه تجسم تجربیات افراد یک جامعه هستند بسیار از لحاظ روحی و روانی شکننده هستند و در دوره ای قرار دارند که بروز بیماری های مزمن بیشتر است و توجه بیشتر را نه تنها در حوزه سلامت بلکه در حوزه های مراقبتی دیگر می طلبد .

آقای دکتر جنتی با اشاره به سیاست های ابلاغی نظام جمهوری اسلامی ایران در خصوص سالمندان گفت: باید سیاست ها و راهکارهایی در نظر گرفته شود تا سلامت سالمندان به صورت تضمین شده حفظ و ارتقاء یابد و بر این اساس این کمیته با در نظر گرفتن رسالت اصلی خود تلاش خواهد کرد نقش خود را در ایجاد جامعه ای مناسب برای سالمندان به بهترین نحو بازی کند .

در ادامه این جلسه ،خانم دکتر شتایی، سرپرست گروه سلامت خانواده معاونت بهداشتی با ارائه آماری از فعالیت های انجام یافته در این حوزه و نیازهای موجود برای رسیدگی بیشتر به سمع و نظر اعضای جلسه رساندند .

همچنین در این جلسه آقای محمودی معاون محترم فرمانداری ویژه شهرستان مراغه ضمن اشاره به اهمیت توجه به آموزش نسل گذشته و نو، اخلاق مداری را از عناصر مهم تبدیل یک جامعه به جامعه ای دوستدار سالمند توصیف کرد. ایشان در بخش دیگری از بیانات خود لزوم توجه به مشکلات سالمندان و بهره گیری از تجربیات کانون بازنشستگان شهرستان را یاد آور شدند .

در پایان، نمایندگان ادارات مختلف شهرستان مراغه، ضمن تشکر از عنایت سرپرست دانشکده علوم پزشکی به موضوع مهم سالمندان به بیان پیشنهادات و راهکارهای مناسب مربوط به اداره ی متبوع خود پرداختند .


 

  • نوشته شده
  • در سه شنبه 26 آبان 1394
  • تعداد بازدید 1158

اخبار

بیست و پنجمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد

1403/04/31

اهدای اعضای جوان ۲۰ ساله مراغه ای

1403/04/30

خیر مراغه ای هزینه درمان ۳۵۸ بیمار را پرداخت کرد

1403/04/27

عملیات احداث آزمایشگاه غذا و دارو و بهسازی ساختمان مدیریت غذا و دارو شروع شد

1403/04/23

کارگاه آموزشی قوانین و مقررات استخدامی با حضور کارشناسان حوزه منابع انسانی برگزار شد

1403/04/23

ویزیت رایگان عشایر سهند در شهرستان مراغه

1403/04/20

خودمراقبتی گام اول سلامت است

1403/04/20

فراخوان جذب هیات علمی متعهد خدمت

1403/04/19

برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع آسیب های تک فرزندی و بی فرزندی

1403/04/13

از کارشناسان فعال دانشکده علوم پزشکی در حوزه جوانی جمعیت تجلیل شد

1403/04/13

اسامی پذیرفته شدگان اصلی و ذخیره آزمون پذیرش بهورزی مورخ1402/12/25

1403/04/11

تجهیز آزمایشگاه مرکزی مراغه به دستگاه‌های پیشرفته

1403/04/07

حضور معاون توسعه دانشکده به همراه معاون توسعه وزارت بهداشت در سازمان برنامه بودجه کشور

1403/04/06

فرزند سیزدهم مرد ۷۱ ساله اهل هشترود متولد شد

1403/04/02

تمجید ارزیابان بین المللی از برنامه شهر سالم و ایمن مراغه

1403/03/27