Aa
تاریخ : شنبه 11 آبان 1398
کد 1986

در چهارمین روز از هفته پدافند غیرعامل؛

یک پایگاه اورژانس 115 و یک دستگاه آمبولانس کمک دار به ناوگان اورژانس پیش بیمارستانی دانشکده اضافه شد

به گزارش روابط عمومی، رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه گفت: پایگاه ولی عصر اورژانس ۱۱۵ با مساحت ۷۰ مترمربع و با اعتبار بیش از ۳۰ میلیون تومان تعمیر، تجهیز و راه اندازی شده است.
دکتر اصغر تنومند افزود: این منطقه بیش از ۷۰ هزار نفر جمعیت دارد و نیاز ضروری این منطقه به داشتن پایگاه اورژانس برای خدمات رسانی سریع و زیر ۳ دقیقه از مهمترین اهداف راه اندازی این پایگاه بوده است.
 
وی با اشاره به اینکه در این پایگاه ۸ نیرو مشغول به فعالیت هستند افزود: در حال حاضر ۵ پایگاه شهری و یک پایگاه جاده ای در شهرستان فعال هستند که بزودی تعداد این پایگاه ها به ۱۰ خواهد رسید.
 
رئیس دانشکده افزود: همچنین یک دستگاه آمبولانس کمک دار به ارزش ۱.۵ میلیارد تومان به اورژانس ۱۱۵ پایگاه جاده ای شهرستان تحویل داده شد که برای خدمات رسانی بهتر مردم در مناطق صعب‌العبور این شهرستان اختصاص یافته است.
 
ایشان گفت: در حوزه اورژانس برنامه هایی برای توسعه و ساماندهی در مراغه داریم که در تلاشیم با توسعه زیرساخت ها خدمات مربوط به این حوزه را افزایش دهیم.
 
دکتر تنومند افزود: بهره برداری از سیستم بی سیم دیجیتال سازمان اورژانس و سیستم ضبط مکالمات دیجیتال با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیون تومان از دیگر اقداماتی است که در حوزه اورژانس شهرستان امروز به بهره برداری رسیده است.
 
وی گفت: با بهره برداری از این سیستم، در صورت قطع تلفن مشکلی در خدمات رسانی وجود نخواهد داشت.
معاون فرماندار مراغه نیز در این آئین گفت: توجه به حوزه بهداشت و سلامت، اصلی مهم در پدافند غیرعامل بوده و مجموعه شهرستان تمام توان خود را برای خدمت‌رسانی به مردم در این حوزه انجام می‌دهد.
 
موسی شعفی اظهار داشت: تامین امنیت در حوزه سلامت و بهداشت امری ضروری است و باید تمامی دستگاه های اجرایی، سلامت، بهداشت، محیط زیست سالم، امنیت غذایی و امکانات بهداشتی و رفاهی را در اولویت قرار دهند.
 
وی گفت: شیوه نوین خنثی‌سازی دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمنان بدون استفاده از جنگ‌افزار در حوزه‌های مختلف، مفهوم پدافند غیرعامل در فرهنگ سازمانی و به تبع آن در جامعه است.
 
شعفی افزود: پدافند غیرعامل مساله جدیدی نیست و از قدیم نیز با عناوین دیگری وجود داشته و امروز نیز امنیت استدلال نمی خواهد و برهمه واجب است آگاهی لازم را در زمینه پدافند غیرعامل داشته باشند و فرهنگ پدافند غیرعامل باید در متن جوامع، فرهنگ‌سازی و نهادینه شود.
 
وی ادامه داد: بی‌شک پدافند غیرعامل، یکی از موثرترین و پایدارترین روش‌های دفاعی در تمام شرایط به شمار می‌آید و همه دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های مردم نهاد باید با بهره‌برداری از تمام ظرفیت‌های خود در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.
 
بخشدار سراجوی مراغه نیز در این مراسم گفت: در حال حاضر ۴ خانه بهداشت در این بخش آماده بهره برداری است که امیدواریم با هماهنگی های لازم، خانه های بهداشت هرچه سریعتر افتتاح و مردم منطقه از آن استفاده کنند.
 
فرخ محمدزاده افزود: توجه به حوزه بهداشت و سلامت در این منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است و در تلاشیم با همکاری دانشکده علوم پزشکی شهرستان خانه های بهداشت روستاهای این بخش را مجهز کنیم.
 
وی اضافه کرد: ارائه خدمات مناسب و توجه به مطالبات روستاییان، رفع مشکلات مناطق روستایی و ایجاد امکانات و زیرساخت ها به ویژه در روستاهای کم برخوردار با برنامه ریزی های مدون و تلاش مجموعه بخشداری و دهیاری ها از دیگر اهداف در توسعه این بخش است.
 
 
  • نوشته شده
  • در شنبه 11 آبان 1398
  • تعداد بازدید 121

اخبار

پیام تسلیت رئیس دانشکده به مناسبت شهادت رئیس جمهور مردمی

1403/02/31

ارتقاء رتبه علمی عضو هیات علمی گروه بهداشت محیط دانشکده به دانشیاری

1403/02/30

جلسه هم اندیشی و پیگیری مسائل بیمارستان سینا برگزار شد

1403/02/30

ارتقاء رتبه علمی عضو هیات علمی گروه پیش بالینی دانشکده به دانشیاری

1403/02/30

اسامی پذیرفته شدگان آزمون پذیرش بهورزی مورخ۱۴۰۲/۱۲/۲۵

1403/02/29

افزایش موالید بین مادران بالای ۳۵ سال مراغه

1403/02/28

احداث بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی مراغه معطل تملک زمین مجاور است

1403/02/28

برگزاری سومین جلسه دوره آموزشی تربیت رابط مربی از بین رابطین منتخب مراکز و پایگاههای شهری شهرستان مراغه

1403/02/27

کمیته هماهنگی اعزام زائرین حج تمتع 1403 برگزار شد

1403/02/26

حضور سرزده فرماندار مراغه در بین دانشجویان دانشکده علوم پزشکی مراغه

1403/02/26

ارائه خدمات دندانپزشکی رایگان و سیار در مدارس به مناسبت هفته سلامت سال 1403

1403/02/25

اطلاعیه پذیرفته شدگان آزمون بکارگیری نیروی شرکتی کارشناس مراقب سلامت مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۴جهت تشکیل پرونده گزینشی

1403/02/23

اولین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت سال ۱۴۰۳ دانشکده برگزار شد

1403/02/22

همایش خیرین عرصه سلامت شهرستان مراغه برگزار شد

1403/02/22

تجلیل از ماماهای دانشکده علوم پزشکی مراغه در روز جهانی ماما

1403/02/16