Aa
تاریخ : دوشنبه 7 ارديبهشت 1394
کد 173

پیام دکتر علی جنتی به اولین همایش حامیان و خیرین سلامت شهرستان مراغه

با توجه به برگزاری اولین همایش حامیان و خیرین سلامت به همت دانشکده علوم پزشکی مراغه ؛ دکتر علی جنتی رییس دانشکده علوم پزشکی مراغه پیامی را صادر کردند.

اکنون که اولین همایش حامیان و خیرین سلامت به اهتمام دانشکده نوپای علوم پزشکی مراغه برگزار می‌گردد ، مایلم نسبت به همۀ خوبانِ خیر اندیش که با افکاری پاک و فطرتی زیبا ، مسیر نورانیِ خدمت به همنوعان محروم و آسیب پذیر و نیازمند را در پیش گرفته‌اند و برای تأمین ، حفظ و ارتقای سلامت و بهداشت و درمان آنان سرمایه‌های مادّی و معنوی خود را به کار گرفته‌اند، صمیمانه ابراز احترام و تشکّر نمایم .

 نفسهای بی رمق کودکان بیمار نیازمند ، افراد مبتلا به بیماریهای خاص و صعب العلاج ، بیماران دیالیزی و سرطانی و بیماران پیوند اعضا از ما استمداد می کنند و ما همگی در قبال سلامتی آنها مسئول هستیم. بیماران نیازمندی که بخاطر نبود برخی منابع ، امکانات و تجهیزات تشخیصی و درمانی پیچیده و تخصصی مجبوراند هزینه های زیادی را صرف نمایند و مسافتهای طولانی را با تحمل سختی ها و مخاطرات مسیر ، طی کنند تا خدمتی که به بدان نیاز دارند دریافت نمایند.

بر این باوریم که " انسانم سالم محور توسعه پایدار است" و در صورت تامین سلامتی آحاد جامعه ، توسعه و آبادانی ایران اسلامی در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی محقق خواهد شد. شاید سلامت در جامعه رو به توسعه ی ما با توجه به تغییرات پیچیده آن در سبک زندگی مردم ، مقوله ای باشد که اغلب ناخواسته به باد فراموشی سپرده می شود و کمتر بدان توجه می شود. حوزه سلامت بخاطر گستردگی و تنوع کار و اینکه تمام جامعه مخاطب ما هستند همواره برای اینکه تمام نیازهای سلامت را تأمین کند با مشکل مواجه بوده و هیچوقت به تنهایی قادر نیست این مهم را آنچنان که شایسته و حق مردم است انجام دهد ، لذا مشارکت و حمایت سازمانهای مردم نهاد و همکاری سازمانهای سلامت محور ، حامیان و خیرین سلامت کمک کننده خواهد بود.

شهر تاریخی مراغه از دیرباز توانسته است نقش مهم و موثری را در تحقق اهداف نظام سلامت و ارتقای شاخصهای بهداشتی و درمانی مردم منطقه و حتی شهرهای همجوار ایفا نماید که اکنون با ارتقای سیستم بهداشتی و درمانی شهرستان به دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه نقش و رسالت این شهر کهن بعنوان قطب سلامت جنوب استان فزونی یافت. از طرفی با توجه به وجود انسانهای وارسته و فرهیخته و انسانهای خیر و نیکوکار مراغه ای در خود شهرستان و یا خارج از آن که در عرصه های مختلف با خوشنامی ایفای نقش می کنند ؛ مجمع حامیان و خیرین سلامت شهرستان مراغه با هدف فراهم آمدن امکان شناسایی و ساماندهی خیرین فعال در امر سلامت و برنامه ریزی برای بهره گیری صحیح از کمک ها و مشارکت های مردمی و هدایت این کمک ها به اولویت های ملی در حوزه سلامت شکل می گیرد ؛ باشد که بصورت هدفمند و سازماندهی شده با کار خیر در حوزه سلامت که یک سرمایه گذاری اخروی و ابدی است ، گامهای موثری در تامین و تضمین سلامت مردم شریف منطقه برداشته شود. حیطه همکاری خیرین در بخش سلامت بسیار است و با توجه به تنوع کار دانشکده علوم پزشکی مراغه از قبیل ساخت و ساز و تعمیرات اساسی اماکن بهداشتی درمانی و درمانگاهها ، امور بهداشتی ، امور درمان ، غذا و دارو ، تجهیزات پزشکی، تجهیزات سایر بخش ها و... مجمع آمادگی دارد با اعلام نیازهای اولویت دار خود خیرین علاقه مند را در تحقق نیت خیرخواهانه و ماندگار آنان یاری نماید.  

دستان پر مهرتان را به گرمی می فشاریم و هر آنچه که خیر و نیکی است ، برایتان آرزو می کنیم.

دست ياري "خالق" به همراهتان و رضايت "خلق " آرام بخش قلب و روحتان باد.

  • نوشته شده
  • در دوشنبه 7 ارديبهشت 1394
  • تعداد بازدید 1363

اخبار

بیست و پنجمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد

1403/04/31

اهدای اعضای جوان ۲۰ ساله مراغه ای

1403/04/30

خیر مراغه ای هزینه درمان ۳۵۸ بیمار را پرداخت کرد

1403/04/27

عملیات احداث آزمایشگاه غذا و دارو و بهسازی ساختمان مدیریت غذا و دارو شروع شد

1403/04/23

کارگاه آموزشی قوانین و مقررات استخدامی با حضور کارشناسان حوزه منابع انسانی برگزار شد

1403/04/23

ویزیت رایگان عشایر سهند در شهرستان مراغه

1403/04/20

خودمراقبتی گام اول سلامت است

1403/04/20

فراخوان جذب هیات علمی متعهد خدمت

1403/04/19

برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع آسیب های تک فرزندی و بی فرزندی

1403/04/13

از کارشناسان فعال دانشکده علوم پزشکی در حوزه جوانی جمعیت تجلیل شد

1403/04/13

اسامی پذیرفته شدگان اصلی و ذخیره آزمون پذیرش بهورزی مورخ1402/12/25

1403/04/11

تجهیز آزمایشگاه مرکزی مراغه به دستگاه‌های پیشرفته

1403/04/07

حضور معاون توسعه دانشکده به همراه معاون توسعه وزارت بهداشت در سازمان برنامه بودجه کشور

1403/04/06

فرزند سیزدهم مرد ۷۱ ساله اهل هشترود متولد شد

1403/04/02

تمجید ارزیابان بین المللی از برنامه شهر سالم و ایمن مراغه

1403/03/27