Aa
تاریخ : شنبه 22 دي 1397
کد 1694

با حضور خیرین و مسئولین شهرستان؛

آئین نکوداشت خیرین، فعالان، داوطلبان و کارآفرینان حوزه سلامت برگزار شد

به گزارش روابط عمومی، این آئین امروز با حضور بیش از پانصد نفر از خیرین، سمن ها و فعالان حوزه سلامت و همچنین مسئولین ارشد و روسای ادارات شهرستان مراغه در سالن آسایشگاه سالمندان مراغه برگزار شد .
رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه ضمن تقدیر از حضور فعالانه خیرین در حوزه سلامت گفت: یقینا بدون حضور پررنگ خیرین این میزان توسعه در بخش سلامت کشور به دست نمی آمد.
دکتر تنومند افزود: ما در برهه های مختلف شاهد حضور خیرین برای کمک به پیشبرد اهداف بهداشتی، درمانی و آموزشی دانشکده علوم پزشکی مراغه بوده ایم و جا دارد از این نیکوکاران هم یادی شود.
وی ادامه داد: ما افتخار می کنیم که از همراهی خیرین و فعالان حوزه سلامت بهره مند شده ایم اما این نکته را نباید فراموش کرد که ما هر چقدر در حوزه سلامت پیش می رویم نیازهای دیگری مطرح می شوند که رفع آنها نیز بدون کمک گرفتن از خیرین و فعالان حوزه سلامت آسان نیست.
رئیس دانشکده در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از عملکردهای دانشکده اشاره کرد و گفت: خوشبختانه بخش آنژیوگرافی بیمارستان امیرالمومنین(ع) با انجام 10 مورد آنژیوگرافی شروع بکار کرد که یک اتفاق مبارک برای شهرستان و حتی منطقه است.
دکتر تنومند جذب 24 پزشک متخصص و فوق تخصص، پذیرش دانشجو در 3 رشته جدید و همچنین اخذ مجوز تاسیس مرکز تحقیقات گیاهان دارویی را از جمله دیگر دستاوردهای اخیر دانشکده برشمرد.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان مراغه نیز با اشاره به نقش هر یک از فعالان حوزه سلامت در احیای حیات انسان ها گفت: در کنار سایر زحمت کشان حوزه سلامت، خیرین این حوزه نیز از جمله احیاگران جان انسان ها هستند و از اجر معنوی و اخروی بهره مند می شوند.
آیت الله پور محمدی ضمن تقدیر از فعالیت های خیرین، فعالان و کارآفرینان حوزه های مختلف افزود: کارهای بسیار ارزشمندی توسط خیرین در شهرستان مراغه انجام شده است اما هنوز احساس می شود در عرصه هایی مانند رسیدگی به ایتام می توان از ظرفیت خیرین شهرستان بهره مند شد.
نماینده مردم مراغه، عجب شیر، خداجو و حومه نیز با اشاره به برخی مشکلات موجود در حوزه سلامت اذعان کرد: حوزه سلامت عرصه ی فعالیت حرفه های مختلف است و هر یک به نوبت خود نقش اساسی ایفاء می کند.
دکتر جلیلی ادامه داد: اما در این بین احساس می شود در برخی موارد عدالت رعایت نمی شود اما امیدواریم با اتخاذ راهکارهای قانونی و از طریق حضور فعالان حوزه سلامت این مورد نیز مرتفع شود.
معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه هم به تشریح نقش خیرین و فعالان حوزه سلامت در توسعه ابعاد دیگر اجتماعی پرداخت و گفت: در رابطه با کارآفرینی، خیرین با ایجاد مراکز بهداشتی و درمانی به کمک دولت شتافته اند که جا دارد از آنها به نحو شایسته تقدیر شود.  
مهندس شکری افزود: مرکز جامع سرطان که توسط یکی از خیرین حوزه سلامت در مراغه احداث می شود تنها یکی از این موارد است که ضمن کمک به ارتقاء سلامت و خدمات رسانی به بیماران مبتلا به سرطان، به نوعی کارآفرینی هم صورت می گیرد.
در بخش دیگری از این آئین یکی از خیرین حوزه سلامت در خصوص احساس و نیت خود در رابطه با فعالیت در حوزه سلامت سخن گفت.
همچنین چند نفر از همشهریانی که از سمن های حوزه سلامت مراغه خدمات گرفته و موفق شده اند از تجربیات خود برای حضار صحبت کردند.
اجرای موسیقی و پخش کلیپ فعالیت دانشکده علوم پزشکی مراغه و سمن ها و سایر فعالان حوزه سلامت از دیگر بخش های این آئین بود.
 
  • نوشته شده
  • در شنبه 22 دي 1397
  • تعداد بازدید 225

اخبار

نشست کمیته دانشگاهی هفته سلامت 1403 برگزار شد

1403/01/29

🔸پیام تبریک رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی

1403/01/29

تحصیل ۵۵ دانشجوی پزشکی در مراغه

1403/01/26

پیام تبریک رئیس علوم پزشکی مراغه به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر

1403/01/22

انجام نخستین جراحی نفروکتومی رادیکال در مراغه

1403/01/21

پیشگیری از سقط جنین عمدی از برنامه های اولویت دار نظام سلامت است

1403/01/21

احکام حقوق سال ۱۴۰۳ کارکنان دانشکده صادر شد

1403/01/21

سامانه جدید "پیک" دانشکده علوم پزشکی مراغه بهره برداری شد

1403/01/20

91 درصد نوجوانان مراغه ای طی سال گذشته از خدمات بهداشتی تعریف شده گروه سنی خود بهره مند شدند

1403/01/19

نجات جان یک نوزاد دیگر با کمک مرکز مردمی نفس مراغه

1403/01/19

حضور اساتید، دانشجوسان و کارکنان دانشکده در راهپیمایی روز جهانی قدس

1403/01/18

پیگیری درمان 54 کودک پرخطر طی تعطیلات نوروزی 1403

1403/01/18

آمادگی دانشگاهیان و کارکنان دانشکده علوم پزشکی مراغه برای حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس

1403/01/15

اطلاعیه جمع آوری اطلاعات مربوط به امتیاز کرونا در بخش های غیر دولتی جهت آزمون استخدامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

1403/01/14

سه مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی پلمب شد

1403/01/14