Aa
تاریخ : سه شنبه 22 اسفند 1396
کد 1366

توصیه های سرپرست اداره حوادث و فوریت های پزشکی مراغه در خصوص جشن های چهارشنبه آخر سال

به گزارش روابط عمومی دانشکده ، دکتر علی چنگیزی طی مصاحبه ای اقدامات این مرکز و توصیه های مربوط به جشن های پایان سال را تشریح کرد.
 اداره حوادث و فوریت های پزشکی به عنوان یکی از بازوهای اصلی دانشگاههای علوم پزشکی برای انجام اقدامات پیش بیمارستانی می باشد. مدیریت بحران و حوادث اورژانسی از جمله وظایف اصلی این اداره می باشد که با توجه به ماهیت حادثه و امکان رخداد آن در هر لحظه و هر مکان کارکنان این اداره به طور شبانه روز آماده هستند تا در کمترین زمان و به بهترین نحو اقدامات پیش بیمارستانی را انجام دهند و بیماران یا مصدومان را به مراکز درمانی انتقال دهند.
روزهای پایانی سال به سبب برگزاری برخی جشن ها که همراه با درست کردن آتش و یا استفاده از مواد آتش زا است از جمله مواردی است که این اداره تلاش در مدیریت بحران آن دارد. مصاحبه زیر به این بهانه و برای بهره مندی از توصیه های سرپرست اداره حوادث و فوریت های پزشکی صورت گرفته است.
 
دکتر علی چنگیزی گفت:جشن های پایان سال و آغاز سال جدید همواره از مواردی بوده است که اداره حوادث و فوریت های پزشکی به طور مستقیم چه از لحاظ آموزشی و چه از لحاظ ارائه خدمات اورژانسی درگیر بوده است. امسال نیز این اداره علاوه بر ایجاد هماهنگی های لازم درون بخشی اقدام به انتشار مطالب آموزشی در رابطه با این ایام کرده است.
 
ایشان ادامه داد:انتشار مطالب آموزشی از طریق سایت دانشکده از اقدامات دیگری است که انجام شده است و در حال حاضر هم همکاران من روزانه این کار را انجام می دهند. ضمن اینکه واحدهای مختلف اداره حوادث و فوریت های پزشکی همزمان با جشن های چهارشنبه سوری در محل های مختلف حضور خواهد داشت تا در صورت بروز هر نوع حادثه در سریعترین زمان ممکن ارائه خدمت صورت گیرد.
 
رئیس اداره حوادث و فوریت های پزشکی افزود:تجربه ما نشان می دهد که در بیشتر موارد و به دلیل در دسترس بودن مواد آتش زا کودکان عامل برخی حوادث می شوند به این دلیل به والدین توصیه می شود که کبریت و مواد آتش زا را دور از دسترس کودکان قرار دهند. اغلب کودکان مواد محترقه را در محل های مانند انباری، زیر زمین، کمد و یا کیف مخفی می کنند، لذا توصیه می شود در طی این ایام والدین به این محل ها حساس باشند تا حادثه ای پیش نیاید.
 
وی اظهار کرد:توصیه و هشدار دیگر من برای فروشندگان مواد شیمیایی و آتش زا است که از فروختن این نوع مواد به کودکان و نوجوانان اجتناب کنند. چرا که اغلب کودکان و نوجوانان در مورد نحوه نگهداری آنها آگاهی کافی ندارند.
 
ایشان افزود:نگهداری این نوع مواد در نزدیکی حرارت بسیار خطرناک است و توصیه می شود به هیچ وجه وسایل آتش بازی در نزدیکی وسایل حرارتی و برقی نگهداری نشود.  از سوزاندن مواد غیر متعارف مانند لاستیک، آمپول، و موادی مانند بنزین و الکل و از گذاشتن مواد محترقه در جیب لباس اجتناب شود.
 
دکتر علی چنگیزی گفت:با همه این تعابیر باز اگر شخصی دچار سوختگی گردید، ضمن حفظ خونسردی، از مالیدن موادی مانند خمیر دندان یا گذاشتن سیب زمینی روی محل سوختگی خودداری نموده و مصدوم را به نزدیکترین مرکز درمانی منتقل نمایند. در صورت شدت حادثه با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند تا همکاران ما اقدامات لازم را انجام دهند. لازم به ذکر است که همکاران ما در اداره حوادث به صورت شبانه روز آماده راهنمایی های تلفنی به همشهریان می باشند.
 
وی افزود:در صورت ورود جسم خارجی به چشم از فشار دادن و مالیدن خودداری نمایید و چشم سالم را هم بسته نگه دارند. در صورت ورود مواد شیمیایی به چشم فقط با آب آن را بشویند و سپس مصدوم را به مرکز درمانی منتقل کنند.
 
سرپرست اداره حوادث و فوریت های پزشکی گفت:بهتر است همشهریان محترم مراسم خود را در محل هایی اجرا کنند که توسط مسئولین شهر آماده شده اند چرا که در این محل ها امکانات کمک رسانی در صورت بروز هر نوع مشکلی فراهم است و هنگام انجام هر نوع مراسمی حدالمقدور یک کپسول آتش نشانی در دسترس باشد.
 
دکتر علی چنگیزی ادامه داد: همشهریان عزیز مطمئن باشند که تلاش ما در اداره حوادث و فوریت های پزشکی حضور سریع در بالین بیماران و مصدومین می باشد، لذا در صورت بروز حوادث خونسردی خود را حفظ کنند و اگر زمین خوردگی یا افتادگی یا تصادفی صورت گرفته باشد به هیچ وجه مصدوم را حرکت ندهند تا همکاران ما در محل حاضر شوند.
 
وی افزود: از همشهریان عزیز خواهش می کنم هنگام شنیدن آژیر آمبولانس مرکز اورژانس حتما همکاری لازم را با همکاران ما داشته باشند تا مصدومین یا بیماران در اسرع وقت به مراکز درمانی انتقال یابند.
 
  • نوشته شده
  • در سه شنبه 22 اسفند 1396
  • تعداد بازدید 181

اخبار

تکمیل و توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی در در حال اجراست

1403/02/09

یکی از ابعاد بسیار مهم توسعه ملی، توسعه و باروری فرهنگ حاکم بر جامعه است

1403/02/08

عملیاتی شدن برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع و ساماندهی نیروی انسانی در مراغه

1403/02/05

دیدار هیأت رئیسه دانشکده علوم پزشکی مراغه با فرمانده سپاه ناحیه مراغه

1403/02/04

از کارشناسان آزمایشگاه های حوزه بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه تجلیل شد

1403/02/03

لیست پذیرفته‌شدگان آزمون مراقب سلامت شرکت تعاونی ۱۲۹۱ مورخ ۲۴ اسفند ماه

1403/02/01

نشست کمیته دانشگاهی هفته سلامت 1403 برگزار شد

1403/01/29

🔸پیام تبریک رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی

1403/01/29

تحصیل ۵۵ دانشجوی پزشکی در مراغه

1403/01/26

پیام تبریک رئیس علوم پزشکی مراغه به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر

1403/01/22

انجام نخستین جراحی نفروکتومی رادیکال در مراغه

1403/01/21

پیشگیری از سقط جنین عمدی از برنامه های اولویت دار نظام سلامت است

1403/01/21

احکام حقوق سال ۱۴۰۳ کارکنان دانشکده صادر شد

1403/01/21

سامانه جدید "پیک" دانشکده علوم پزشکی مراغه بهره برداری شد

1403/01/20

91 درصد نوجوانان مراغه ای طی سال گذشته از خدمات بهداشتی تعریف شده گروه سنی خود بهره مند شدند

1403/01/19